به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا نوشت:
نظرسنجی جدید مشترک آسوشیتدپرس و مؤسسه تحقیقاتی نورک (AP-NORC) نشان میدهد که آمریکاییها به طور فزایندهای از پیگیری اخبار سیاسی فاصله میگیرند و حدود دو سوم بزرگسالان به دلیل خستگی، دیدن اخبار سیاسی را محدود کردهاند.
این نظرسنجی که در اوایل دسامبر ۲۰۲۴ انجام شده، آشکار میکند که ۷۰ درصد دموکراتها، ۶۰ درصد جمهوریخواهان و درصد مشابهی از مستقلها از رسانههای سیاسی فاصله گرفتهاند. این روند در آمار بینندگان تلویزیونی نیز مشهود است: پس از انتخابات ۲۰۲۴ تعداد بینندگان برنامههای پربیننده شبکه MSNBC، حدود ۵۴ درصد و شبکه CNN، حدود ۴۵ درصد کاهش یافته، در حالی که فاکس نیوز افزایش ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.
بسیاری از شهروندان آمریکایی از محتوای سیاسی دوری میکنند. با این حال، برخی قصد دارند با داغ شدن دوباره رویدادهای سیاسی، به پیگیری اخبار بازگردند. بینندگان همچنین از پوشش سطحی و جانبدارانه اخبار سیاسی ناراضی هستند و به دنبال گزارشهای متعادلتر و عمیقتر میگردند.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.