نروژ

چراغ‌های جاده‌ای در نروژ وقتی ماشین رد نمی‌شود فقط ۲۰ درصد روشنایی دارند و به محض اینکه ماشین در حال عبور می‌بینند به ۱۰۰ درصد روشنایی می‌رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    9 1
    بسیار عالی و موثر ... با یک تکنولوژی نسبتا ساده !
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      6 2
      اصلا سادده نیست خیلی هم گرونه سر هر چهار راه و جایی سیستم فلیر داره و جاده های دراز تر تعداد کمتر فلیر هر دوربین فلیر 30 هزار دلاره انرژی برا اونا خیلی گرون تر تموم میشه و مجبورن نه مثل ما
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      2 7
      اگر دقت کنید متوجه میشید که در حالت عادی امکان نداره بدلیل امکان انحراف شدید اتومبیل کسی در جاده برفی و یخزده قادر باشه با یک چنین سرعت بالایی حرکت کنه،لذا فیلم کمی تند شده تا بنظر برسه راننده با سرعت خیلی بالا هم قادر به رانندگی در این جا ه هست,اگرچه در جاده برفی اقتضاش اینه که سرعت از یه حدی فراتر نره ،ولی در بقیه فصول گرمتر سال که دیگه خبری از برف نیست این لامپها برای راننده محدودیت سرعتی جدی ایجاد میکنه و راننده ای که عجله داره چاره ای نداره جز اینکه با همون سرعت پایین در فصلهای برفی حرکت کنه
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      4 0
      جناب 9.14 با یک سنسور نوری که حتی امکان سری شدن دارد هم میشود همین کار را کرد ، اصلا هم نیاز به سیستم کنترل پیشرفته ندارد حتی میشود با سیستم برق خورشیدی خود متکی در مکانهائی مثل فرودگاه ها ، بلوارها و پارکها که به حرکت حساس هست و در خیلی از شهرهای خودمان هم ظاهرا اجرا شده این سیستم الکترونیکی را راه اندازی کرد . این همه دانشکده برق و الکترونیک داریم ، یک فراخوان بدهید به بهترین وجه از میان تعداد کثیری طرح های پایان نامه ای آماده اجراست فقط یک نفر غیر غربگدا میخواهد که عشقش خدمت به وطن باشد . همین
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 0
    شما دنبال چی هستید.
  • CN ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 4
    اصلاً خوب نیست که حتی جاده‌های غیر اتوبان و بین شهری روشنایی داشته باشه، یکی از عوامل اصلی آلزایمر و بیماریهای مغزی آلودگی نوری هستش و مطمئنا روی کل محیط زیست شامل حیوانات، حشرات ، گیاهان و موجودات زنده ریز هم اثر مخرب میگذاره
    • DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      4 0
      شما حالت خوب نیست
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 2
      اینم نظریه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      1 1
      تویی که با آی دی آلمان وارد شدی و میگی حالت خوب نیست کدامیک از اتوبانها و جاده های آلمان چراغ روشنایی دارد در کدام اتوبان و جاده بین شهری اثری از چراغ میبینید جز در توقف گاه ها. بجای چراغ در انوبانها و جاده ها از شبرنگ در خطوط جاده ای و اتوبانی استفاده میکنند و نور چراغ خودرو باعث درخشندگی خطوط میشود اگر با فیلتر شکن وارد نشده بودی و حداقل خبری از آلمان داشتی این مطلب را میدانستی
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 0
      اتفاقا تو حالت خوب نیست
    • DE ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 0
      با استفاده از سیستم سولار( 300 روز افتاب کامل) ذخیره سازی انرژی افتاب برای ایجاد امنیت دید شبانه در مسیرهای کوه و دره ها و شیب های تند و خطرناک در ایران خیلی موثره و میتونه جلو تصادفات شدید جاده ها که هر ساله بالای 20000 نفر مرگ و میر میده رو گرفت و مانع توسعه خانواده های یتیم و بی سرپرست شد. ظرفیت بیمارستان ها برای بحران هایی مثل سیل و زلزله و بیماریهای واگیردار کشور بهتر استفاده بشه و از خسارت و حرام شدن چند صد میلیونی بودجه بیت المال دراین تصادفات جلوگیری و این ارقام بیت المال در بخش رشد جمعیت جوان و مشاغل سازی جوانان و بخش عمرانی صرف بشه. اکثر جاده های آلمان بعلت جغرافیایی مسطح هستند و فراز و نشیب های و پیچ های خطرناک کوهستانی جاده های ایران رو ندارند. فقط استان بایرن مثل ایران کوهستانی است. آلمان برعکس ایران 250 روز هوای ابری و بارانی و بدون آفتاب داره و از این نعمت بی بهره و هزاران مرتبه از ایران عقب تره!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 33
    صرفه جویی؟!! این در نوع و جای خودش شاید جالب باشه.. اما آیا ما اصلا تو کوهستان ازین چراغا داریم که بخایم صرفه جویی کنیم؟ خخ چراغ اتوبان قم تهرانا یا مسیرهای پر تردد را میخایم خاموش روشن کنیم؟ بقیش که شب رنگه... اگه رنگ کف جاده پاک نشده باشه یا ....... امسال که مسافرت رفتن .. تازه تو مسیرای خوب.. فهمیدم جاده هامون خیلی داغونن...
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      1 1
      خود تحقیرها به بهشت نمی روند🤓
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 0
    باید ببینی قیمت برق اونجا چقدره. چون با خاموش و روشن شدن زیاد عمر لامپ کاهش پیدا می کنه و در نتیجه هزینه تعویض لامپ افزایش پیدا می کنه
  • سعید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    2 0
    راه پله خونه ما سالهاست این تکنولوژی رو داره . یه زارشم از اینجا یگیرین
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 18
    و ما هر روز در حال پسرفت هستیم
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 0
      خودتحقیر نباشیم
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 0
      خودتحقیر
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      1 0
      شما شاید !!!!!!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 0
    این روشن و خاموش شدن مکرر آیا به عمر لامپ خدشه نمیزند؟
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    6 3
    اتفاقا تکنولوژی ایرانی خیلی بالاتر از این کشورهاست، ما اصلا خیلی ازجادهامون و خیابونهامون تیر چراغ برق ها لامپ ندارد که بخواهد روشن شود، تازه جاده‌ها هم اصلا تیر چراغ برق ندارند که روشنایی باشد، ماخیلی پیشرفته تر هستیم. اینقدر خود تحقیر نباشید.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 0
    خوبه خیلی، معابر شهری هم همینطور باید باشه یه کوچه که شب شاید یه تردد داشته باشه تا صبح باید معابرش روشن باشه هم اسرافه هم باعث آلودگی نوری هست
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    3 2
    حالا میری می‌بینی کلا ۲ تا دونه جاده‌شون اینجوریه ؛ اما چون قدرت رسانه رو می‌شناسند سریع بزرگش می‌کنند .
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 0
      اینم نظریه
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 0
    برخی ایرانی ها هم داخل اتاق خواب 9 متری، چلچراغ 12 شاخه آویزان می کنند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 0
    این برای ما خوبه مطمئن باشید اون وقت یک موتوری پیدا میشه فقط بیست ثانیه یکبار هی میره و هی میاد
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 1
    نخبگان ایران هم بلدند منتها پول نداریم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    1 2
    این که چیز جدیدی نیست. حداقل شیراز توی پارک کوهستانی دراک برای مسیر پیاده روی از چند سال قبل همین کار انجام شده.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 0
    با توجه به اقلیم باید در کنار و بیشتر از انرژی هسته ای به دنبال استفاده، تولید و نوآوری در انرژی خورشیدی بودیم که متاسفانه غفلت در حد خیانت انجام شده...فقط تصور کنید اگر به اندازه تولید پهپاد که فوق العاده است در تولید پنل‌های خورشیدی توان ، تخصص و نوآوری داشیم
  • نرگس IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 1
    سلام. البته در ایران هم در ساختمان‌ها و برخی پارک ها داریم. نکته عجیب را دیدید؟ خیابانهاشون که کم عرضه و اتوبان و بزرگراه نیست. یک عمره به ما می گن اروپا همممممش بزرگراهه. بروید شیراز و اطراف شیراز را ببینید با آن تونل‌های مدرن. شیراز و مشهد و تهران . ... شهرهای قرن ۲۲.
    • DE ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
      0 0
      در ایران اصلا چیزی به اسم بزرگراه نداریم، یک مشت جاده ی عریض مال رو داریم که آسفالت شده است
  • Ti IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 0
    خود مردم نروژ اینقدر در مورد لامپ هاشون و جاده هاشون نمی دونند که شما در موردشان نظر دادید ای ول .
  • ممد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 0
    این یک سیستم تارگت ترکینگ هست که یکی از زیر مجموعه های کاربرد های شبکه های حسگر بیسیم یا wsn هست. همین طرح بارها تو ایران به در مقاله های مختلف و پایان نامه های مختلف ارائه شده اما حضرات مسئول دنبال این چیز ها نیستن و اولویت های دیگری دارند
  • ساس IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
    0 0
    بجای دیدن و تعریف کردن از عملکرد دیگران و پخش فیلم ، بادرک اولیه عملکرد و ابتکار بهتر جوری شتابان آنرا بکار بگیرید که کشور یاد شده نفهمد او اول اینکار خوب را انجام داده یا شما. نه اینکه مثل کانال های ماهواره ای و خودخواربین مدام غیر مستقیم توی سر مردم و حکومت ایران بزنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس