به گزارش مشرق به نقل از موج، علیرضا چلویی با اعلام این مطلب، افزود: معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت كشور به منظور ترغیب دارندگان خودروهای فرسوده برای مشاركت در طرح های نوسازی مشوق هایی را برای دارندگان این دسته از وسایل نقلیه در نظر گرفته است كه به زودی اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت: تاثیر خروج فرسوده ها از چرخه حمل و نقل كشور در كاهش مصرف سوخت، جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، كاهش بار ترافیكی كلان شهرها و نیز كاهش حوادث وسوانح رانندگی مشهود خواهد شد.
وی در ادامه خواستار عدم ارائه خدمات به دارندگان این دسته از وسایل نقلیه شد از سوی پلیس راهور ناجا شد و اذعان كرد: لازم است كه پلیس از ارائه خدمات در مراكز نقل و انتقال خودرو و ... به دارندگان خودروهای فرسوده امتناع كند.
چلویی با اشاره به توقف شماره گذاری خودروهای تولیدی فاقد ترمز ای بی اس و ایبرگ، متذكر شد: با توجه به اینكه هم اكنون بسیاری ازخودروهای تولیدی شركت های خودروساز به دلیل اینكه فاقد ترمز ای بی اس و ایبرگ بوده اند، متوقف شده است، بنابراین منطقی نیست كه خودروهای فرسوده ای كه حركت آنها در سطح شهر و جاده ها جان بسیاری از مردم را تهدید می كند همچنان اجازه تردد در سطح شهرها را داشته باشند.
وی تصریح كرد: باید توجه داشت كه خودروهای اسقاطی علاوه بر اینكه فاقد سیستم های ایمنی( ترمز ای بی اس و ایبرگ) هستند، جزء خودروهای فرسوده و از رده خارج نیز به شمار می روند.
دبیر انجمن صنفی مراكز اسقاط و بازیافت كشور ادامه داد: ایجاد الزام از سوی پلیس در كنار در نظر گرفتن مشوق های مالی و تسهیلاتی بدون شك می تواند در تسریع روند نوسازی این ناوگان موثر واقع شود.
چلویی در پایان با بیان اینكه هم اكنون شمار قابل توجهی از خودروهایی كه در سطح جاده ها و شهرها تردد می كند، فرسوده است، خاطرنشان كرد: این در حالیست كه هم اكنون، امكان نوسازی برای 300 هزار دستگاه خودروی فرسوده در كشور وجود دارد.
وی اظهار داشت: تاثیر خروج فرسوده ها از چرخه حمل و نقل كشور در كاهش مصرف سوخت، جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، كاهش بار ترافیكی كلان شهرها و نیز كاهش حوادث وسوانح رانندگی مشهود خواهد شد.
وی در ادامه خواستار عدم ارائه خدمات به دارندگان این دسته از وسایل نقلیه شد از سوی پلیس راهور ناجا شد و اذعان كرد: لازم است كه پلیس از ارائه خدمات در مراكز نقل و انتقال خودرو و ... به دارندگان خودروهای فرسوده امتناع كند.
چلویی با اشاره به توقف شماره گذاری خودروهای تولیدی فاقد ترمز ای بی اس و ایبرگ، متذكر شد: با توجه به اینكه هم اكنون بسیاری ازخودروهای تولیدی شركت های خودروساز به دلیل اینكه فاقد ترمز ای بی اس و ایبرگ بوده اند، متوقف شده است، بنابراین منطقی نیست كه خودروهای فرسوده ای كه حركت آنها در سطح شهر و جاده ها جان بسیاری از مردم را تهدید می كند همچنان اجازه تردد در سطح شهرها را داشته باشند.
وی تصریح كرد: باید توجه داشت كه خودروهای اسقاطی علاوه بر اینكه فاقد سیستم های ایمنی( ترمز ای بی اس و ایبرگ) هستند، جزء خودروهای فرسوده و از رده خارج نیز به شمار می روند.
دبیر انجمن صنفی مراكز اسقاط و بازیافت كشور ادامه داد: ایجاد الزام از سوی پلیس در كنار در نظر گرفتن مشوق های مالی و تسهیلاتی بدون شك می تواند در تسریع روند نوسازی این ناوگان موثر واقع شود.
چلویی در پایان با بیان اینكه هم اكنون شمار قابل توجهی از خودروهایی كه در سطح جاده ها و شهرها تردد می كند، فرسوده است، خاطرنشان كرد: این در حالیست كه هم اكنون، امكان نوسازی برای 300 هزار دستگاه خودروی فرسوده در كشور وجود دارد.