کد خبر 1693863
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
اتوبوس

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اتوبوس‌های برقی کاملا برقی هستند و نیروی محرکه اصلی آن‌ها برقی و از باتری تأمین می‌شود؛ "هیتر" این اتوبوس‌ها لیتر گازوئیل می‌سوزانند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری با اشاره به ورود نخستین محموله از اتوبوس‌های برقی به شهر تهران اظهار کرد: این اتوبوس‌ها کاملاً برقی هستند و نیروی محرکه اصلی آن‌ها برقی و از باتری های ۴۲۰ کیلووات ساعت لیتیومی تأمین می‌شود که قابلیت پیمایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ را دارد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها به هیچ‌وجه از سوخت‌های فسیلی مثل گازوئیل و بنزین برای حرکت استفاده نمی‌کنند، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این اتوبوس‌ها، سیستم سرمایشی و گرمایشی آن‌هاست که توسط موتورها و دینام برقی اتوبوس تأمین انرژی می‌شود و دمای مناسب داخل اتوبوس را فراهم می‌کند و موجب می‌شود اتوبوس به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً پاک و دوستدار محیط زیست عمل کند.

آقامیری یادآور شد: شهر تهران در فصل سرما بطور متوسط ۱۰ تا ۱۵ روز در دمای هوای زیر صفر درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد که در آن صورت، این اتوبوس‌ها از یک هیتر گرمایشی کمکی برای تولید گرما استفاده می‌کند.

وی افزود: این هیتر گرمایشی کمکی که در شرایط کاملا خاص و کمتر از ۱۵ روز در سال روشن می‌شود از گازوئیل استفاده می‌کند و مصرف آن در سه روز استفاده مداوم کمتر از ۲۰ لیتر است؛ این هیتر به منظور جلوگیری از فشار اضافی به باتری‌ها و موتور اصلی برای تأمین گرما در داخل اتوبوس روشن می‌شود و آلودگی هوای آن در حد صفر است.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: تجربه استفاده از اتوبوس‌های برقی در بسیاری از کشورهای پیشرفته، به ویژه در چین، آلمان و برخی کشورهای اروپایی، نشان داده است که در شرایط مختلف آب و هوایی و حتی در مناطق سردسیر به خوبی عمل می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۹
    1 6
    عجب
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۹
    8 0
    یک بهانه به ملتی هوچی گر اصلاح طلبا دادید خدا به خیر کنه چیه مگه سیستم سرمایشی با گازوییل اگر اونم بخاد با برق باشه که خیلی کمتر پیماش میکند
  • حسین IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۹
    1 4
    درسته ماشینای برقی خیلی مزیتا دارن ولی از مهمتریناش آلودکی به بیرون شهر و به محل نیروگاه هستش .... عوض اینکه اون دود از خود ماشین دربیاد بره مثلا 100 کیلومتری کلان شهر و تو نیروگاه دود تولید بشه.... حالا دستتون درد نکنه با این نو آوری و کشف جدید خودرو برقی گازوییل سوزشون.... راستی میشه تو هیترش از چوب استافده کنیم؟ مثلا مثه فطارهای قدیمی یکی با بیل توش ذغال سنگ بریزه..... الان یادم افتاد که با 3 میلیارد دلار میشد چنتا شکرت خودرو سازی رو خرید البته خوبه نخریدینا وگرنه اونا هم عین خودرو سازای داخلی ... میشدن بلای جونمون اینجاش اصتثناعا فکرتون خوب کار کرده
    • محمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۰
      1 0
      این جور نظر دادن مختص آدمای بی اطلاع ،بی اطلاعی خودش به صورت خاص بد نیست ولی وقتی که بی‌اطلاعی با سواد کم همراه بشه و بخوای یکسری حملات فکریت رو قاطیش کنی در ودر معرض دید دیگران بگذاری میشه همین حماقت.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۹
    6 1
    یکی از نکات مهمی که در این گزارش فهمیدم این است که هیترهای این اتوبوس برای جلوگیری از فشار زیاد به باتری های الکتریکی روشن شده ، فشار زیاد به باتری خودروهای برقی باعث گرم شدن بیش از حد باتری و کاهش پیمایش خودرو می شود. گرمی شدن باتری در بعضی مواقع باعث آتش سوزی خودروها می شود . پس نتیجه گیری می کنیم که این نوع اتوبوس برقی برای شهرهایی مثل اهواز که ۹ ماه از سال را با گرمای جهنمی تجربه می کند کارساز نخواهد بود.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۰
      1 0
      گرم شدن باتری در بعضی مواقع باعث آتش سوزی خودرو می شود؟!
  • ایرانی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۹
    0 1
    ارز کشور را صرف اتوبوس گازوئیل سوز چینی کردند و اولین عیب پیدا شد بجای تشویق کردن تولید کنندگان داخلی و رانت چه سود هایی به جیب زدند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۹
    0 0
    درود
  • بابک IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۰
    0 0
    پیمان کار این معامله رو ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس