اگرچه روابط نامشروع جنسي در ميان مقامات غربي موضوع چندان عجيبي نيست اما اگر پاي رئيس يک سازمان جاسوسي آن هم بزرگترين سازمان جاسوسي جهان به اين قبيل روابط باز شود، قضيه فرق مي کند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، اگرچه روابط نامشروع جنسي در ميان مقامات غربي موضوع عجيبي نيست اما اگر پاي رئيس يک سازمان جاسوسي آن هم بزرگترين سازمان جاسوسي جهان به اين قبيل روابط باز شود، قضيه فرق مي کند.

هميشه مي گويند سالي که نکوست از بهارش پيداست و اين بار، "ديويد پترائوس" که بيش از يک سال است رياست سازمان مرکزي جاسوسي آمريکا (سيا) را در قبضه خود گرفته بود، ديروز (جمعه) با اعتراف به ارتباط نامشروع جنسي با يک زن، طي نامه اي خطاب به مافوقش باراک اوباما، به خاطر افتضاحي که به بار آورده، از سمت خود استعفا کرد و رئيس جمهور را که هنوز دو روز از چشيدن طعم پيروزي در دولت دومش نگذشته با بحران تازه اي دست به گريبان و اوباما را وادار کرد استعفاي رئيس سازمان جاسوسي اش را بپذيرد.

به نوشته رسانه هاي آمريکايي، پترائوس، 37 سال است که ازدواج کرده اما ارتباط نامشروع جنسي وی با يک زن، وي را که سال ها از اعتبار و آبروی زيادي نزد ارتش آمريکا و دستگاه هاي جاسوسي اين کشور برخوردار بود، بي اعتبار کرد.

پترائوس در پیامی برای کارکنان سیا اعلام کرد: «پس از 37 سال تأهل با داشتن روابط جنسی نامشروع، رفتار بسیار پستی را انجام دادم و چنین رفتاری چه به عنوان یک شوهر و چه به عنوان رئیس یک سازمان مانند سازمان ما قابل قبول نیست.»

پترائوس يکي از اصلي ترين عوامل حملات خونبار نظاميان آمريکايي عليه مردم عراق و افغانستان طي دوران فرماندهي وي در فرماندهي مرکزي نيروهاي مسلح آمريکايي در منطقه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    شايد ميخواسته از زنه آمار بگيره! بالاخره جاسوسای آمريکايي هر غلطي ميکنند که اطلاعات بکشند!!
  • شهروند ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    نكته اموزشي مسئله براي مديران ما. وقتي اشتباه كردي استعفا بده.
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    به عنوان یک کارشناس که با دقت روابط سیا و موساد را دنبال میکرد، با اطمینان میگویم که پترائوس در دوران کوتاه ریاستش بر سیا در برابر موساد به شدت مقاومت کرد. به احتمال قریب به یقین، این ماجرا، مانند ماجرای مونیکا لوینسکی و کلینتون، دسیسه اسرائیلی هاست.
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    انصافا دمش گرم
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این همون پتروس کتاب درسی قدیم نیست !!!!!!!!!!!!
  • عمو ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    بعید نیست. چون این تیپ کثافت کاریا واسه اینا خیلی غیر عادی نیست. مگه اینکه قرار باشه رو بشه و زیر پای کسی خالی بشه.
  • سرباز ولایت ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    باز تو غرب زده اظهار وجود کردی ؟ همه میدونیم که به شما جماعت قلیل اگر رو بدیم اگه یه روزی رئیس جمهور و رئیس سایر قوا اشتباهی کردن میگین رهبری باید پاسخگو باشه و یا اینکه مثل پایان جنگ جام زهر بنوشه ولی اینو بدونید الان سربازای آقا چندین برابر زمان جنگه ؛ اگه در زمان جنگ تنها دو نیم میلیون به جنگ رفت اما الان با منفی بافی ها شما حداقل حداقل حداقل 15 میلیون جوان آماده دفاع از حریم ولایت ، اسلام و میهن اسلامی هستند
  • علیرضا ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    و شاید هم جمهوری خواهان آتو پیدا کردند
  • Mahdi ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    سرباز ولایت جان؛ این بنده خدا چیزی نگفته که اینجوری متهمش می کنی... کار این آقاهه اشتباه بوده ولی مسئله ما اینه که نکته مدیریتی داره که اگر اشتباه کردی لازم نیست توجیه کنی ، فقط برو....!!! آره برادر من....
  • ناشناس ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    حرف راست تلخ عزیزم آقای سرباز ولایت، ای کاش مسئولین برای بیان اشتباهشان از این بی دینان درس میگرفتند و جرات بیان را داشتند و گردن دیگران نمی انداختن . آنوقت مملکت گلستان میشد.همه ما پیرو ولایتیم . ولی کو عمل همین خودت اگه به نان شبت محتاج شوی پشت پا به همه چیز میزنی. نمیخوای خودت را امتحان کن و هر چه داری ببخش برای فقرا مگر مولای ما علی (ع) اینکار را نمیکرد اگر سرباز ولایتی همین کار را انجام بده ببین طاقتش را داری .
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اصلا مگر سیا اعتبار داشت که این منحوس به بادش بده؟ باز شما حرف مفت زدید.
  • amir ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    baradaran va khaharane aziz baham dost bashin chon doshman vahede vali ma ta balahaye sangin saremon nayad motahed nemishim
  • سامان ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای سرباز همین اظهار نظرت نشون از فهم کوتاه تو در درک مسائل داره که خیال میکنی توپ و تانک و نیروی اطلاعاتی اقتدار میاره . برو کمی سوادخودتو ببر بالا . شما طرز فکراتون همینه که سو مدیریت همه مملکت رو گرفته و قیمت مرغ هم نمیتونید کنترل کنید
  • سید ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام این یه کم عجیبه اگه سابقه این آدمو داشته باشید!!!! این مرد معروف به سنت پیتر هست در ارتش آمریکا یعنی پیتر مقدس. چون مشروب نمی خورد و اهل عیاشی نیست. حالا تو این شرایط چرا چنین اتفاقی افتاده که از سیا بیاد بیرون؟ خیلی عجیبه !! ساده نبینید لطفا
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    فارس بنویس کی این همه حروف انگلیس ریز رو میخونه .
  • سید محمد ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اصلا بحث رسوایی مطرح نیست. احتمالا این بنده خدا با طرح های اسرائیلی ها مخالفت کرده، سریع یه زن بهش بستن و لو دادن و مجبور به استعفاش کردن. مثل رئیس پیشین صندوق بین المللی پول که همین بلا رو سرش آوردن.
  • هادی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    من هنوزم برام مبهمه اینا که بر پایه ی فرویدیسم زندگی میکنن پس چرا این مسائل توشون جرمه؟؟؟ فروید میگه هرکی با هرکی خواست و سران آمریکا هم که افتخار میکنن تو ارتششون روابط نامشروع و همجنسگرایی آزاده پس چرا رسوایی اخلاقی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کرار ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    باسلام لطفا یک نفر نظر میده به جمع نسبت ندید باسواد هم شاید باشه ممنون باتشکر
  • رضا ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    اخه مشرق عزيز من موندم شما چرا ديگه شما چرا اين تيترو زدي بابا اين مسائل در امريكا مگه جرمه مگه شما فك ميكنين روساي قبلي سيا ادماي پاكي بودن و روابط خارج از عرف نداشتن كه حالا اين يكي داره و ابروي سيارو برده امريكايي كه در ارتش ان روابط نامشروع بيداد ميكند و همجنس بازي ازاد و از ان دفاع ميشود و كلينتون در زمان رياست جمهوريش در راهپيمايي همجسبازان شركت ميكند ديگه رسوايي جنسي از اون حرفاست . يه كم فك كن مشرق
  • تعجبکردم ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    من موندم این همه درجه رو از کجا آورده بخودش وصل کرده ؟ فکر می کنم از خیابونه سپه مغازه نبش پاساج خریده باشه ولی اگر گردن نداشت درجه هاش را تا بالا تر می بست تا بیشتر درجه داشته باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس