کد خبر 1702552
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۳
زیان شرکت‌های آمریکایی از رشد جنبش «خرید از کانادا»

افزایش حمایت از محصولات داخلی در کانادا باعث نگرانی شرکت‌های مصرفی آمریکایی شده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، جنبش «خرید از کانادا» باعث ایجاد نگرانی در میان شرکت‌های آمریکایی شده که به فروش محصولات خود در بازار خرده‌فروشی کانادا وابسته‌ هستند.

شرکت پاراسول، تولیدکننده پوشک مستقر در کالیفرنیا، از ابتدای سال جاری در حال همکاری با یک توزیع‌کننده برای گسترش فروش محصولات خود در کانادا بود. اما جسیکا هونگ، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد که این همکاری در ماه مارس (اسفند-فروردین) متوقف شد.

وی گفت: توزیع‌کننده ما اعلام کرد که به دستور یکی از خرده‌فروشان کانادایی، عرضه برندهای آمریکایی به حالت تعلیق درآمده است. این نوع محدودیت‌ها برای ما غیرمنتظره بود.

افزایش حمایت از محصولات داخلی در کانادا پس از اقدامات تجاری اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شدت گرفته است. سیاست‌های وی، از جمله تهدید به الحاق کانادا، اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر فولاد و آلومینیوم کانادایی و تهدید به وضع مالیات بر تمام واردات از این کشور، موجب واکنش مصرف‌کنندگان کانادایی شده است.

با افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به خرید کالاهای ساخت کانادا، تقاضا برای محصولات داخلی رو به رشد است. در این میان، یکی از معدود تولیدکنندگان پوشک در این کشور، شرکت «ایروینگ پرسنال کر»، اعلام کرده که درخواست‌های متعددی از سوی خرده‌فروشان سراسر کانادا برای افزایش توزیع محصولاتش دریافت کرده است. این تغییر در الگوی خرید پس از تشدید تمایل به حمایت از تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی مشاهده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۲
    1 0
    جبهه مقاومت کانادا !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس