کد خبر 1704051
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۴:۱۰

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی خط انرژی ویدئویی با عنوان ردپای کلاهبرداری انگلیس در جاده‌سازی ایران منتشر کرد و به اظهارات خسرو معتضد تاریخ دان و تاریخ نگار درباره این موضوع پرداخت:

در گذشته، خیابان پهلوی که به جاده مخصوص معروف بود، تنها برای مقامات حکومتی و نظامی بود، اما پس از شهریور ۲۰ این جاده عمومی شد. جاده‌های ایران در آن زمان بسیار ناهموار بودند.

یک شرکت انگلیسی به نام جان مولن که به کلاهبرداری معروف بود، بابت احداث ۶ هزار کیلومتر جاده، پول زیادی گرفت اما تنها ۶ کیلومتر جاده در تهران ساخت که کیفیت بسیار پایین داشت.

00:00
00:00
Download

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    6 1
    ردپای کلاهبرداری انگلیس در جاده‌سازی ایران // بزرگترین کلاه یرداری عنگلیس ساخت راه آهن بیفایده جنوب به شمال بود که ((برای دسترسی سریع به روسیه)) با پول مردم فقیر ایران ساخت و امروز احمق های طرفدار پالونی های مزدور به اون افتخار می کنن!! راه آهنی که از شیراز و اصفهان و بندرعباس نمی گذشت و از شهرهای کوچک حاشیه زاگروس عبور می کرد. پالونی اول این راه آهن رو بدستور سفیر عنگلیس ساخت. سفیر بهش گفته بود "این راه آهن باید ساخته بشه" و بهش 1 برگ نقشه داده بود که تا امروز در اسناد موجود است.مستندات ساخت این راه آهن فقط و فقط همان 1 برگ نقشه سفیر عنگلیس است!! ارباب دستور داده بود و نوکر اطاعت کرده بود! پالونی ها نوکران دزد و ذلیلی بودن مثل زلنسکی بلکه بدتر از زلنسکی مزدور.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 0
      به قول امام خمینی رحمه الله علیه: ما از شرّ رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودیها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرتها هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس