کد خبر 173153
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶

معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور گفت: علی‌رغم بارندگی و وضعیت جوی نامناسب تردد در اکثر راه‌های کشور به صورت عادی صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رضا خسروی معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با  فارس،‌ با اعلام عادی بودن ترافیک در اکثر محورهای مواصلاتی کشور گفت: محورهای شمشک به دیزین در استان البرز و تکاب به ایران خواه در استان آذربایجان غربی به دلیل برف و کولاک شدید و محور قدیم بندرعباس به بند‌رخمینی در استان هرمزگان به دلیل آب‌گرفتگی تا اطلاع ثانونی مسدود است.

خسروی در ادامه گفت: در ارتفاعات جاده‌های چالوس، هراز و فیروزکوه با مه شدید همراه با بارندگی مواجه هستیم و در اکثر جاده‌های استان‌‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، اردبیل، فارس، اصفهان، گیلان، البرز، تهران و مرکزی بارش باران و برف خفیف گزارش شده است، اما با این وجود خوشبختانه ترافیک شدیدی تاکنون گزارش نشده و تردد به صورت عادی و روان صورت می‌گیرد.

وی از تمام رانندگان که در این جاده‌ها تردد می‌کنند خواست با توجه به وضعیت جوی تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ همراه داشته و با سرعت مطمئند حتی‌الامکان در ساعات روز سفر خود را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    پلیس جاده ها علی رغم برخورداری از ماموران شریف ونجیب به علت ضعف آموزش های تعامل اجتماعی و در ک صحیح از عنصر قانونی اعمال مجازات در برخی موارد بسیار ناپسند عمل می کند من در این ایام (عاشورای 1391)عازم جایی بودم ماموری که در سرمای آن منطقه بیرون از درون پاسگاه ایستاده بود و عبور ومرور را به اصطلاح کنترل و نظارت حضوری داشت صفی از ماشین های عبوری را نگه می داشت تا یکی از آن ها بلکه برای اخذ جریمه شکار شود که من این قدر در صف موصوف ایستادم بنا گذاشتم به مامور جوان وظیفه شناس محترم بگویم که اجازه بدهید من در کنار محوطه کنترل توقف کنم و مزاحم ومانع تردد خودروهای پشت سری نشوم و تنها ماموری که به تنهایی ماشین های ایام تعطیلات را باحجم بسیار سنگین ترافیک کنترل می کرد اولا منو بیاد یکی از بد خاطرات ترافیکی ام انداخت بد نیست بدانید( در مسیر مکه به مدینه تعمدا برای آزار زائرین خانه خدا هرگونه ماشین حامل حجاج ایرانی را طوری در صف کنترل آزار می دادند که در شان پلیس عربستان است )مع الوصف تصمیبم من به مامور یعنی آن جوان وظیفه شناس توقف من در بیرون از معبر بود و حرکت کردم به سمت محوطه بیرون از معبر ! چشمتان روز بد نبیند جوانی که جای فرزند من بود و درجه گروهبان دومی نیز داشت با تابلویی که دستش بود یک خط جانانه ای روی بدنه ماشین من انداخت و پیاده شدم برای ارائه مدارک عینکی را که در حال رانندگی می زنم از چشمانم در آوردم و گذاشتم درون ماشین مامور وظیفه شناس نیروی انتظامای که بیرون از معبر مشغول کنترل مدارک من بود گفت چرا عینکتان را نمی زنید من خنده ام گرفت که در بیرون از وضع رانندگی مشکل بینایی ندارم و حتی در حین رانندگی که حالا پزشک آزمون چشم از علائمی آزمون می گرفت که متعلق به گواهینامه های پایه یک می باشد و .. بماند اما: من هدایت شدم به جلوی گیشه پاسگاه ماموران شریف ابتدا شروع کردند به اظهار نظر یکی گفت دویست هزار تومان جریمه شماست یکی گفت یکصد هزارتومان و هزار بازی و با الفاظ و دروغ که به نوعی تمرین دروغ بود جریمه را متابق آن چه قانون بود برای من که در بیرون از ماشین عینک نزده بودم اعمال قانون کردند نکاتی وجود دارد به منظر فذکر فان الذکری تنفع المومنین برای مدیران متحرم نیرو انتظامی عرض می کنم که پروسه مطالعه بر این معضل را در یک فاز مطالعاتی هدفمند و با استفاده از اطلاعات خوب و مطلوب برای تعامل پاسگاه ها برای کنترل مدارک یک بستر مناسب تصمیم سازی و خردپسند را تهیه و تصویب و ابلاغ نمایند که در شان رفتار سازمانی پلیس جمهوری اسلامی ایران باشد این موضوع در پیشانی رفتار پلیس و در منظر عام است - تا آن جا که من یادم هست اساسا اوراق جریمه را افسران می نوشتند که مشکلاتی داشت و ...جمله قبل را برای این نوشتم که : در داخل پاسگاه که بسیار جای پر تردد بین شاهراهی و آزاد راهی است حدود 7 الی 8 نفر از عزیزان از درجه گروهبادومی بودند تا استاردوم حد اکثر آن ها بود و ایشان دستور اعمال جریمه را نوشتند و اعمال قانون کردند و قابل توجه قوه محترم قضائیه و...به دلیل اینکه نه در حین رانندگی بلکه اساسا من در حضور پلیس در غیر وضعیت رانندگی نیز چرا عینک نزده ام (بیرون از ماشین عینک نزدم جریمه شدم ) بعضی وقت ها لنز که نامرعی است متحیرم که چطور با ید به پلیس فهماند و اقایان و خانم های راننده چه نوع تعاملی بادی باشد تا مامور محترم وارد معاینه چشم خانم ها نشود! - چند نکته حائز اهمیت است مسؤلین محترم پلیس راه کل کشور اگر برای ماشین هایی که به صورت راندم انتخاب و کنترل مدارک می نمایند: 1- مامور متوقف کننده تابلو در دست ماشین مورد نظر را از معبر اصلی در ابتدای ورودی به معبری که برای کنترل اسناد اتومبیل ها لحاظ شده هدایت کنند و معبر اصلی را نبندند به چند دلیل : 1-1-راه بندان حداقل که ایجاد صف ماشین حد اقل پدیده زشت آن است 2-2- کامیون های سنگین که در معبراصلی در پشت سر قراردارن اگر به هر دلیل نتوانند از عهده منترل ماشین در معبر بر آیند قتلگاه درست می کنند و استرس سختی تا خروج از معبر جلوی پاسگاه بابت خطر جانی متوجه روح وروان سرنشینان ماشین ها است. 2-3- در محل کنترل افسر ورزیده کارشناس یا کاردان یا درجه دار پخته و فهیم مبادرت به کنترل مدارک بنماید 2-4- مسائل تطبیق عنصر مادی تخلف در رانندگی با عنصر قانونی ( آئین نامه رانندگی) با تسلط متبحران قضائی در محل صورت بگیرد - امروز جرائم سنگین است اما تسلط ماموران به این جرایم حداقل در وضعی که من دیدم بسیار نامناسب با فرهنگ حکمت خرد پیشگی جمهوری اسلامی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس