به گزارش مشرق به نقل از فارس، عیل محمدزاده صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام برای دوخطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز را 4 هزار و 420 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 به طور جدی پیگیری شده و در سال جاری جزو پروژههای مهر ماندگار منظور شد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی هم در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی دو خطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز گفت: با اجرای این پروژه زمان سفر از تهران به تبریز از 13 ساعت به 6 ساعت کاهش یافته و ایمنی ترافیک این محور تامین خواهد شد.
علیمحمدزاده افزود: این پروژه 200 کیلومتر طول دارد و به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی 50 دستگاه تونل جمعا به طول 16 کیلومتر در آن پیشبینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طولانیترین تونل این مسیر تونل 3 هزار و 80 متری در منطقه شبلی است که به صورت دوخطه با عرض داخلی 10 متر و ارتفاع 8.2 متر اجرا میشود.
محمدزاده افزود: این تونل طولانیترین تونل ریلی کشور محسوب میشود و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
محمد قلیپور مسئول پروژههای مهر ماندگار در آذربایجانشرقی گفت: دولت در سال جاری برای پروژه دوخطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز یک هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
وی افزود: این طرح با 74 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تا پایان سال مالی 90، سه هزار و 428 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
قلیپور میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را 4 هزار و 420 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 به طور جدی پیگیری شده است و در سال جاری جزو پروژههای مهر ماندگار منظور شد.
پیمانکار قطعات 8 و 9 راهآهن میانه ـ تبریز که مسئولیت اجرای این تونل را بر عهده دارد نیز گفت: 250 متر از عملیات حفاری این تونل تا پایان سال جاری به اتمام میرسد و پس از اتمام حفاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز کل پروژه در مدت یک سال به مرحله بهرهبرداری میرسد.
کوزهگری گفت: در این دو قطعه سه دستگاه تونل دیگر و دو دستگاه پل بزرگ نیز پیشبینی شده است.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی هم در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی دو خطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز گفت: با اجرای این پروژه زمان سفر از تهران به تبریز از 13 ساعت به 6 ساعت کاهش یافته و ایمنی ترافیک این محور تامین خواهد شد.
علیمحمدزاده افزود: این پروژه 200 کیلومتر طول دارد و به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی 50 دستگاه تونل جمعا به طول 16 کیلومتر در آن پیشبینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طولانیترین تونل این مسیر تونل 3 هزار و 80 متری در منطقه شبلی است که به صورت دوخطه با عرض داخلی 10 متر و ارتفاع 8.2 متر اجرا میشود.
محمدزاده افزود: این تونل طولانیترین تونل ریلی کشور محسوب میشود و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
محمد قلیپور مسئول پروژههای مهر ماندگار در آذربایجانشرقی گفت: دولت در سال جاری برای پروژه دوخطه کردن راهآهن میانه ـ تبریز یک هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
وی افزود: این طرح با 74 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تا پایان سال مالی 90، سه هزار و 428 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
قلیپور میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را 4 هزار و 420 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 به طور جدی پیگیری شده است و در سال جاری جزو پروژههای مهر ماندگار منظور شد.
پیمانکار قطعات 8 و 9 راهآهن میانه ـ تبریز که مسئولیت اجرای این تونل را بر عهده دارد نیز گفت: 250 متر از عملیات حفاری این تونل تا پایان سال جاری به اتمام میرسد و پس از اتمام حفاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز کل پروژه در مدت یک سال به مرحله بهرهبرداری میرسد.
کوزهگری گفت: در این دو قطعه سه دستگاه تونل دیگر و دو دستگاه پل بزرگ نیز پیشبینی شده است.