کد خبر 204616
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

عضو کارگروه تنظیم بازار با ارائه دلایل افزایش قیمت برخی محصولات در ایام نوروز گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه گوجه مناطق گرمسیر وارد بازار می‌شود و مشکل قیمت حل خواهد شد.

به گزارش مشرق، اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد دلایل افزایش  قیمت گوجه‌فرنگی در ایام نوروز اظهار داشت: در دو مقطع تا زمانی که برداشت گوجه فرنگی شروع شود خلاء عرضه وجود دارد و وقتی برداشت محصول مناطق گوجه خیز مجدداً وارد بازار شوند حدود 20 روز الی یکماه کاهش عرضه وجود دارد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه مجدد گوجه مناطق گرمسیر وارد بازار خواهد شد و مشکل این محصول نیز برطرف می‌شود. 

عضو کارگروه تنظیم بازار خاطر نشان کرد: در مورد قیمت سیب‌زمینی ، پیاز و سایر تره بارها نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در اسفندماه انجام شده بود حدود 200 الی 220 میادین شهرداری در ایام تعطیلات فعال بود ولی در میادین اصلی در 4 روز پایانی سال به دلیل ازحام حمل ونقل مسافر برخی محدودیت‌ های حمل و نقل کامیونی رخ می‌دهد که باعث شد روند عرضه ضعیف شود.

پورکاوه تصریح کرد: با توجه به اینکه روز گذشته گزارش‌های مختلفی از استان‌ها دریافت شده در حال حاضر روند عرضه روال عادی را پیدا کرده و مشکل حل شده است.

وی در مورد قیمت پرتقال، نارنگی و موز نیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرایط نگهداری این میوه‌ها خاص است و همچنین در مورد نارنگی نیز مدتی است که فصل برداشت آن تمام شده است، قیمت این میوه‌ها با توجه به نوع بسته‌بندی که استفاده شده و محل نگهداری این میوه‌ها در سردخانه متفاوت است اما مشکل اصلی یعنی محدودیت عرضه و حمل و نقل رفع شده است و براساس گزارش‌های دریافت شده همه میادین فعال است.

پورکاوه با بیان اینکه درحال حاضر از مراکز عرضه، محصولات در حال توزیع درمیادین استان‌ها است ادامه داد: بازار از فردا و پس فردا روال عادی خود را پیدا می‌کند و آنهایی که به دلیل ترافیک حمل و نقل محصولات را نگه داشته بودند محصولات خود را وارد بازار خواهند کرد. 

عضو کارگروه تنظیم بازار تصریح کرد: در این مدت طرح مشترک پایش از بازار با کمک سازمان بازرسی و سازمان حمایت نیز ادامه داشت و با مواردی که به نظر می‌رسید به صورت هدف‌دار از عرضه امتناع می‌کردند برخورد شده و پرونده‌هایی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    واسطه های بیچاره میوه، امسال فقط حدود 500 در صد و شاید هم یه کمی بیشتر (مثلا 1000 در صد) روی میوه ها سود بردند و کسی هم به فکر این قشر دائم الضرر نیست! همه سود توی جیب باغداران مستکبر رفت که میوه را کیلوئی 500 تومان به واسطه بیچاره دادند و اونها هم با ضرر کیلوئی 5000 تومان فروختند. احسنت و 500 در صد (بلکه 1000 در صد) احسنت بر سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده. واقعا بجاست که اثری از واسطه در نام این سازمان وجود ندارد. آصلا واسطه ها توی این مملکت کاره ای نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس