به گزارش مشرق، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش آغاز شد. وی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، برنامه‌های خود را بیان کرد.

مهمترین محورهای سخنان جلیلی به شرح ذیل است:

* جلیلی در پاسخ به این سوال که چرا وارد عرصه انتخابات شدید، گفت: عرصه ریاست جمهوری عرصه مهمی است و رئیس جمهور وظیفه سنگینی دارد.

* کسانی که وارد این عرصه می شوند باید شناخت صحیحی از کارویژه ریاست جمهوری و عرصه داشته باشند؛ چون این عرصه، رقابتی است؛ باید با نگاه تکلیف‌مدارانه وارد این عرصه شد.

* اگر کسانی قویتر و جدی‌تر بودند و می‌توانستند وظیفه را بهتر انجام بدهند این وظیفه از شما ساقط می‌شود؛ من مشورت‌ها و مطالعات لازم را تا دقایق آخر انجام دادم چون وقتی وارد عرصه می‌شوی باید با قوت وارد شوی.
* شناختی که از مشکلات کشور و راه حل‌ها به دلیل حوزه کارم در امنیت ملی داشتم، این ظرفیت را در خودم حس کردم؛

* جلیلی در پاسخ به سوالی راجع به برنامه اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: یکی از مهمترین کارویژه‌های رئیس‌جمهور، پرداختن به مسئله اقتصادی است و این یکی از مطالبات اصلی مردم است.

* منتخب مردم پس از حماسه سیاسی روز انتخابات، باید از همان فردا وارد ایجاد حماسه اقتصادی شود.

* یکی از مسائلی مهم این است که کسی که می‌خواهد وارد این عرصه شود، این است که چگونه می‌خواهد اسناد بالادستی را اجرا کند؛ برخی از این برنامه‌ها متاسفانه تا الان اجرا نشده است. رئیس جمهور باید برنامه‌اش برای اجرای این برنامه‌های بالادستی را ارائه کند.

* در حوزه اقتصاد که حوزه فرصت‌ها و تهدیدهاست، برخی تحریم‌ها در حوزه اقتصادی به سمت کشور متوجه شد؛ هم از خارج و هم برخی تهدیدها از داخل مطرح شد؛ از این تهدیدها اگر به خوبی به عنوان فرصت‌ها استفاده می‌شد و برای فرصت‌ها برنامه ریزی و مدیریت شود، بخصوص در عرصه اجرا، این تهدیدها خود به خود مرتفع می‌شد.

* یکی از بحث‌هایی که سال‌هاست در کشور مطرح بوده و مورد اجماع بوده، مسئله قطع وابستگی به نفت است که قرار بود در پایان برنامه پنج ساله چهارم، اجرا شود؛ این مسئله اگر به موقع اجرا می‌شد، نمی‌توانستند از تحریم در عرصه نفت استفاده کنند.

*باید به ساختار اجرایی در حوزه اقتصاد سامان داده شود؛ ما امروز به لحاظ تهدیدها، با یک سری برنامه و توطئه‌ها از سوی دشمن مواجه هستیم. ساختار کشور باید قوی باشد تا بتواند پاسخگوی این تهدیدها باشد.

* در عرصه فرصت‌ها نیز باید بتوانیم تمام فرصت‌های کشور را به موقع و درست هدایت کنیم؛ ساختار اجرایی کشور باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت‌های نهفته کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت افزار آزاد شود. بعضاً الان شاهدیم که در حوزه اقتصاد، آحاد جامعه بیشتر نگرانند که اگر بخواهند ظرفیتی را اجرا کنند، ساختار اجرایی کشور مانع آنهاست.

* هرچه آسیب‌های این ساختار فعلی گرفته شود، تهدیدهای موجود می‌تواند به فرصت تبدیل شود؛ سوال اصلی جامعه ما این است که آیا مشکلات اقتصادی منشا خارجی دارد یا داخلی؟ 

* باید گفت که به دلیل برخی دشمنی‌های خارجی و تحریم‌ها، شاید موضوعاتی به عنوان شوک به اقتصاد وارد شود اما اگر بتوانیم اینها را خوب مدیریت کنیم، این تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود. 

* باید برای این بحث‌ها یک برنامه اجرایی صحیح و زمان‌بندی شده داشته باشیم؛ فرصت‌ها و زمان را نباید از دست بدهیم.

* 11 میلیارد دلار واردات برای برنج و شکر و دانه‌های روغنی و روغن و ... داریم؛ ما در 11 میلیارد دلار واردات، عرصه‌هایی داریم که بسیار برای سرمایه گذاری داخلی متناسب است و همه اینها در کشور قابل تولید است.

* اگر این مسئله را می‌توانیم با یک برنامه خوب ساماندهی کنیم؛ تحریم‌ها در این عرصه مانند تحریم بنزین ناکارآمد می‌شود، ضمن اینکه اشتغال هم در کشور ایجاد می‌شود.

* از کشوری مانند آلمان 39 میلیون دلار چوب بستنی وارد کرده‌ایم؛ با این 39 میلیون دلار ببینید چقدر می‌شود در کشور اشتغالزایی ایجاد کرد.

سوال: ارتباط موضوعات اقتصادی با اقتصاد مقاومتی چیست؟ جلیلی: این اقتصاد مقاومتی یک راهبرد بسیار صحیح در برابر توطئه‌ها علیه کشور است.

* دشمن در عرصه نفت فشار می‌آورد، اگر ما اقتصاد بدون نفت را رقم بزنیم یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را جامه عمل پوشانده‌ایم؛ سال گذشته 52 میلیارد دلار واردات داشتیم، در حالی که صادرات غیرنفتی ما 41 میلیارد دلار بوده، یعنی ما فقط 11 میلیارد دلار اختلاف داشتیم که این مسئله، با فروش نفت جبران شده است.

* باید ظرفیت ترانزیت کشور نیز فعال شود تا اشتغال و درآمدزایی مناسب محقق شود.

* به فرموده امام علی علیه السلام در عدالت است که پیشرفت صورت می‌گیرد؛ اگر بتوانیم فرصت های لازم را فراهم کنیم که همه ظرفیت‌ها به موقع استفاده شده و آحاد جامعه دچار تبعیض نکند، به عدالت نزدیک شده‌ایم.

* در اقتصاد در سه حوزه منابع، تولید و مصرف باید با عدالت برخورد شود.

* زمانی دولت انحصاراتی را داشت که مانع توزیع مناسب فرصت‌های اقتصادی می‌شد ولی الان وضعیت در این زمینه بهتر شده اما در حال حاضر حتی در بخش خصوصی یک سری انحصارات وجود دارد که خلاف عدالت است.

در حوزه فرهنگ نیز باید عدالت اجرا شود، در حوزه عدالت رسانه‌ای، وضعیت خوبی نداریم؛ در بحث رسانه، سهم شهرستان‌ها اندک است. همه آحاد و ظرفیت‌های جامعه باید بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند که این نیازمند عدالت ساختاری است.

* یکی از بحث‌هایی که مانع عدالت است، موضوع سوء استفاده‌های اقتصادی است؛ در یک سال گذشته به دلیل فشارهایی که به مردم وارد شد، دیدیم که اگر بتوان با ساز و کارهای اقتصادی قبل از ساز و کارهای امنیتی و ... عمل کنید، در بسیاری از موارد وضعیت درست می‌شود.

*  در حال حاضر 70 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور داریم؛ این عدد، بسیار قابل توجه است. یازده و چهار دهم درصد از این میزان، در اختیار 23 نفر است یعنی به میزان یک ماه یارانه پرداختی به مردم.

* اگر ساختار اقتصادی کشور درست بود، فسادهایی همچون فساد 3هزار میلیارد تومانی نمی‌توانست در کشور بروز پیدا کند؛ اگر اندیشه دینی را محقق کنیم، موجب حیات کشور می‌شود؛ امروز بعد از 34 سال این موضوع یک تجربه در کشور است.

* هر مقدار که این مسئله را در کشور بیشتر حاکم کردیم، موفقیت‌های بیشتری کسب کردیم و هر چه فاصله گرفتیم، مشکلات بیشتری گریبانگیر کشور شده است.

* سوال: رابطه دولت شما با آمریکا و جهان سلطه چطور تعریف می‌شود؟ جلیلی: سیاست خارجه در هر کشوری، یک پارادایم است که اصول، اهداف و ارزش‌هایی دارد.

* نقاط اشتراک این اصول و ارزش‌ها و اهداف بین سیاست خارجی کشورها می‌تواند زمینه تعامل بین کشورها را ایجاد و نقاط افتراق می‌تواند موجب تقابل شود؛ گفتمان اسلام ناب برای ما تولید اقتدار کرده است.

* فهمی هویدی در مقاله خوبی که اخیرا نوشته، قدرت‌های جهانی 34 سال با ایران مقابله کردند و همان سالی که انقلاب ایران به پیروزی رسید، مصر با آمریکا هم‌پیمان شد و پیمان کمپ دیوید را امضا کرد و امروز ایران ماهواره به فضا می‌فرستد و ما موضوع نان داریم.

* اظهارات سریع اتاق فکرها و مقامات رسمی آمریکا می‌گویند، ایران قدرت منطقه‌ای است و بدون ایران نمی‌شود مشکلات منطقه‌ای را حل کرد؛ هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که ایران در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای در بسیاری از مسائل اراده خود را محقق می‌کند.

* جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی پیدا کرده برای هماوردی با قدرت‌های بزرگ؛ با 6 کشور قدرتمند می‌نشینید و مذاکره می‌کند و در نهایت، این کشورها هستند که عقب نشینی می‌کنند.

* جمهوری اسلامی آمده که انحصارات قدرت‌های بزرگ را بشکند.

* سوال: به لحاظ شخصی چقدر انتقاد پذیر هستید؟ جلیلی: یکی از آموزه‌های مهم دینی این است که کسی که در مقام یک مسئولیت قرار می‌گیرد باید گوش شنوایی برای مردم داشته باشد. نماز عمود دین و مردم عماد دین هستند.

* کسی نمی‌تواند ادعا کند که من در همه عرصه‌ها متخصص هستم و این ادعای گزافی است.

**برای مشاهده مشروح صحبت های جلیلی در گفت گوی ویژه خبری ایـنـجا کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ali ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    با همین یک سخنرانی میشه گفت ایشون خیلی از احمدی نژاد سال 84 هم بهتر هست. این آقا اسلام رو می خواد اثبات که نه خودش رو.مهم هم نیست تمام طول مناظره از اینکه از خودش چیزی بگه طفره رفت فقط اسلام رو توضیح داد. عالم ولایت مدار با اخلاق و خاکی غرور جزئی از برنامش نیست.
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    دقت کردین یا برعکس جلسه مطبوعاتی بعد از مذاکرات خیلی تند تند حرف زد و حرفاشم کامل نمیگفت اولش زبونش خشک شده بود بعد راه افتاد برعکس شیرودی صداش داش در میومد! فقط خیلی رو صندلیش تکون میخورد مث که یه ذره هول شده بود یا مضطرب و لی جالب بود
  • حماسه سياسي ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    دورود بر مردان بي ادعا
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    اقایجلیلی قبول مکنیم اقتصاد مقاومتی پاسخ صحیح به فشار هاست امافقیر و فقرا ها چکار کنند شما ماهانه حد اقل سه میلیون حقوق میگیری ما فقرا ماهانه سیصد هزار تومان درامد نداریم پس نتیجه میگیرم ما فقرا بهت رای نمیدیم
  • محمد قاسمی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    به عنوان کسی که طرفدار گفتمان دکتر جلیلی هستم از ایشان میخواهم ادبیاتی روان تر داشته باشند سطح سواد غاطبه مردم را لحاظ نمایند. فکر میکنم برخی عبارات ایشان در گفتگوی خبری کمی سنگین بود . در هر حال فقط دکتر جلیلی
  • mojicivil ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    زنده باد جلیلی برنامه زنده دیدم نه سیاه نمای گرد نه گلستان نشون داد به مردم علیه هیچ کاندیدی هم حرف نزد
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    اصلا خوب و مردمی صحبت نکرد ، همش اصطلاح به کار برد و می خواست مثال بزنه یواش یواش دارم قانع می شود که به حداد رای بدم
  • اسماعیل ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    با سلام برای ایشان ارزوی موفقیت میکنم نظرهای جالب وخوبی دارند
  • saeid ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    ظرفیت فرصت تهدید ظرفیت فرصت تهدید
  • الف ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    انگار یه خورده هول بود خیلی تند تند حرف می زد
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دکتر دوست داریم ما مخلصتیم در بست تو راهی هم سوار نمی کنم انشا الله
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    انشالله موفق باشی دکتر از صحبت ها معلوم شد که واقعا با برنامه آمده اید از صحبت ها شما به عنوان یک مسلمان تشکر می کنم
  • علی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دکتر جلیلی دوست داریم انشا الله بزودی با رای همه ی ما مردم منتخب شید و موجب پیشرفت و ترقی ایران عزیز بشوید سرباز ولایت دوست داریم
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    چقدر تکون خورد خوب حرف زد تا اجراش چی باشه ما کار اجرایی ازش تاحالا ندیدیم! فکر کنم به اءتلاف سه گانه رای بدم
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    در حال حاضر 70 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور داریم؛ این عدد، بسیار قابل توجه است. یازده و چهار دهم درصد از این میزان، در اختیار 23 نفر است یعنی به میزان یک ماه یارانه پرداختی به مردم. زنده باد جلیلی زنده باد عدالت
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    درود بر جلیلی
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اقتصاد مقاومتی تا کی؟؟؟؟ نابود شدیم بابا
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اشتب منفی زدم درود بر جلیلی.
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تا زمانی که حقمون رو از دنیا بگیریم...
  • ابوالفضل ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    رای من یکی که جلیلی شد ...
  • علی ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کی شکست در کار مؤمنین راه دارد؟ اگر کسی این را نفهمد ونداند، از اسلام چه میداند وچه میفهمد؟ ما گاهی امیدمان را از یاری مؤمنین دیگر از دست میدهیم اما آنکس که همواره یاری گر است خداست که فرمود:و کان حقا علینا نصر المؤمنین
  • مهدی ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کی گفته اقتصاد مقاومتی یعنی نابود شدن؟
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    این هایی که منفی دادن یا مفهوم هموطن رو نمیدونن یا تو جواخابات هستند شدیـــد!
  • ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    این 23 نفر کیا هستن؟ چرا نمیارن پولو پس بدن؟ چرا به ما که میخوان دو ملیون وام بدن ، ما به ازا 4ملیون تضمین دریافت میکنن. اما ..... کی باید این سیستم درست بشه ما تنها چیزی که دیدیم هر سال رقم اختلاس ها بزرگتر شده. ظاهرا تنها زمینه ی پیشرفتمون توسعه ی اختلاس بوده. آقا تائید کنید. حداقل بزارید صدای ما شنیده بشه
  • هادی ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    خب که چی؟ برای من جوان تحصیل کرده و آینده مملکتم چه کار می خواد بکنه؟
  • هادی ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اسماعیل جان، ما همۀ مردم صاحب نظر هستیم، ایشان چه برنامه ای دارند که من جوان تحصیل کرده را قانع کند؟
  • هادی ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کاندیدای اصلح دکتر محسن رضایی. آقای جلیلی در عین شایستگی قطعاً بهترین نیستند. ایشان باید در عرصۀ سیاست و اقتصاد بیشتر کسب تجربه کنند.
  • علی ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    مصاحبه جالب بود ولی کاش روانتر صحبت کنند وکمتر از اصطلاحات استفاده کنند همچنین لازمه توضیح بدن که درباب اقتصاد مقاومتی چه راهبردی برای کاهش فشار بر طبقات مستضعف از لحاظ اقتصادی دارن اگر برنامه اقتصادیشون را شفافتر بیان کنند مردم را بیشتر جذب می کنن
  • علي ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آفرين به ايشون.به نظرم ايشون هم تعهد دارن وهم تخصص
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    فقط مثال زد از برنامش چیزی نگفت
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کسی که در افعال جملات از گذشته و آینده استفاده کند دچار توهم است و از واقع بینی به دور درست مثل احمدی نژاد! احمدی نژاد نسبت به جلیلی خیلی سرتر بود .... واقعا می شود روزی بیاید که همه بگویند ایکاش احمدی نژاد هنوز سر کار بود.
  • سلماني ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اسلام عزيز خيلي غريب تر از اين هاست از شما تشكر مي كنيم امير اسلام! براي راه محمد(ص) و اهل بيت(ع) بيش از اين بايد خرج نمود. در برابر آقايان تته و پته هم بايد عرض كرذد اينجا جاي مردان است، لطفا بيخ ديوار!
  • دامغانی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تااینجاکه حرف نداره .
  • دانشجو ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    درود بر جلیلی
  • صدری ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    به خاطر نداشتم یک پا و تکیه گاه مناسب مجبور بود مدام جابجا بشه ، خدا حفظش کنه ، دایره اطلاعاتش عالی بود
  • mj ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کاش این زیاد تکون خوردنشو یک کمم که شده به راحت نبودنش و پایی که نبود نسبت می دادید...
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    فكر كرديد اگه اقتصاد مقاوتي نباشه وضعتون بهتر ميشه ؟جليلي ساده وبي ادعا وخيلي عالي صحبت كرد
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    چقدر هم تو فقیری!
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    شما برو به همون عارف و روحانی رای بده که مثل خودت فقیرن !!!!!!!!!
  • م ص ر ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    شمایی که خودت رو از فقرا میدونی و میام کامنت میزاری و تحلیل میکنی باید بدونی که اقتصاد مقاومتی دقیقا برای عدم فشار به فقرا و کاهش اثر تحریمها بر زندگی عامه مردمه... پس اگر شما سیصد تومن درآمد داری فقط در اون حالته که میتونی از پس مخارج زندگی بر بیای...
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    چرا لینک فیلم نمیذارید ؟ نیازه واقعا
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اسلام رو گفتن کار رئیس جمهور نیست درسته که رئیس جمهور باید مجری و مسلمون باشد ولی هر کاری ادم خودشو میخواد توضیح اسلام کار مبلغ دینی و یک روحانیست علی اقا
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    برای اثبات اسلام که لازم نیست رئیس جمهور بشه یه روحانی هم میتونه این کاررو بکنه و اسلام رو توضیح بده جواباش کلی بوده و برنامه نداشته
  • احمد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تکون خوردنشون به خاطر پای ایشان بود.من طرفدار دکتر نیستم اما دیشب خیلی خوب صحبت کرد
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اتفاقا ما فقرا به جلیلی رای میدهیم چون اولا انسانی است که به همه به یک چشم نگاه میکنه و به مردم فقیر نمیگه گدا گشنه مثل بعضی ها ما میدونیم تنها راه نجات اقتصاد مقاومتی است که رهبر هم به آن تاکید داشتند
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    بهتر از .....چیز...چیز....کردن بعضی هابو د.
  • علی110 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    محسن رضایی گفت من 250 شهرستان رفته ام حالا حساب کن در هر شهرستانی متوسط یک ساعت صحبت کرده باشه میشه250 ساعت/حالا اینو بذار کنار دکتر جلیلی که قائل بود تا قبل از احراز صلاحیت ها نباید هیچ گونه تبلیغ کرد/خوب معلومه آنها کمی در صحبت کردن مسلط تر هستند البته دکتر جلیلی چنان در صحبت کردن قوی هست که 6 کشور قدرتمند دنیا را به زانو در آورده درود بر جلیلی قهرمان
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    گوشی برای شنیدن نبود
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    برای عبور از جهان سوم باید مقاومت کنیم صهیونیست ها نمی خوان در منطقه خاورمیانه استقلال رو ببینند
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    ادبیاتش کاملاً ساده و در واقع پوپولیستی بود. شما یا خیلی سوادت کمه که بعید می دونم و یا اینکه می خوای برای جلیلی کلاس بذاری!
  • سمیه ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    ببخشید مگر بقیه کاندیداها کافر هستند که میگید اسلام عزیز غریب است معیار شما برای سنجش ایمان چیست اتفاقا همه کاندیداها مومن هستن
  • آشنا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    هرچی میخواد بشه فقط دکتر جلیلی؛ همش یاد روحانی مسجدمون میافتادم .
  • نادر ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    موافقم ؛ کلا نظر دادن ؛
  • مسعودکیا ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق نظرمارونشون بده این رسمش نیست رای من آقای رضایی ایست اماچرا؟1-اگرقراربودتورم حل شود،اگرقراربودبیکاری واشتغال جوانان حل شود،اگرقراربودرشداقتصادی بالایی داشته باشیم دراین34سال انجام میشد.به نظرشمادلیل عدم اجرااین مواردچیست؟آیارواسای جمهورعامدانه اجرانکردند؟یاقدرت اجرایی کردن نداشتن؟جواب این است که هیچ رییس جمهوری نمی خواهدبیکاری یاتورم دولتش داشته باشدبلکه مشکل فرسودگی وکهنگی سیستم اداره ی اقتصادی مملکت است که برای90سال پیش است که تنهاراه نجات فدرالیسم اقتصادی آقای رضایی است2-درجواب آن عده که می گویندفدرالیسم باعث تجزیه مملکت می شودبایدگفت 95درصدکشورهای جهان به روش ایالتی وفدرالی اداره می شوندآیاتجزیه شده اند؟برعکس روش کنونی باعث تجزیه مملکت می شود!چطور؟وقتی تمام اختیارات ومنابع دردست تهران است وهرروزتهران پیشرفته تروبقیه استان هامحروم ترمی شوند،وقتی اینچنین تبعیض می شودآیاامکان تجزیه استان های مرزی مانیست؟3-اداره شرایط سخت وبحرانی یکی ازملزومات ریاست جمهوری است که آقای رضایی این مهم رادر8سال جنگ تحمیلی نشان دادند نتیجه:بااحترام به تمامی نامزدها،تمامی آنهابه غیرازآقای رضایی این راه راادامه می دهندوهیچ برنامه مشخصی برای مشکلات پیش روندارند
  • آشنا ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    یا علی مدد بپر موتورو بیار حال بدخواه هارو بگیریم. ؛
  • مهدی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دوستان و هموطنان عزیز ابتکار عمل ایشان مثال زدنی است ایشون با کمتریت تبلیغات و گمترین زمان ممکن با شیوه های مدرن در حال پیشی گرفتن از بقیه رقبا هستن این یعنی هوش و ذکاوت ایرانی و آگاهی از سلایق مردم
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اگر حواست بود گفت در برنامه‌های دیگر سیما به تشریع برنامه ها می پردازم.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    خیلی وقت کم داشتن برای اینکه تمام موارد رو توضیح بدن و از اون مهمتر اشاره کردند که امشب بیشتر در مورد اقتصاد توضیح میدن اما از مجری و سؤال های بی ربطش اصلا خوشم نیومد ولی دکتر به زیبایی به اون سؤالهای بی ربط پاسخ های مربوط و درست میدادن ماشاءالله.... نشون میده ایشون به حق مسئول پرونده هسته ای ایران شده اند....
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آقای جلیلی یک پراید داره -احمدی نژاد پژو داشت- جلیلی قانونا میتانه 22 محافظ داشته باشه ولی هیچی نداره
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اولش مجری گفت زمان کمه اونم طبیعی بود برای پاسخ به مطالب بیشتر سرعت بیشتری در پاسخگویی داشت
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    همه دعوای ما با استکبار به خاطر مسلمان بودن ماست آقای ناشناس چطور میگی رییس جمهور به اثبات اسلام کار نداشته باشه؟ خوابی داداش اصل همینه
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم حامیان مردی که پایش را داد تا ماروی پای خود بایستیم
  • رضا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    ایستادن فقط کار ماست حتی با یک پا ... فقط دکتر سعید جلیلی
  • حمید ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    یا علی جلیلی یاور سید علی
  • مسعود ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    فقط جلیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • محمود ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    خوب حالا چی کار میخواد بکنه اینو بگه تورم اقتصاد . بعشم این 5+1 چه جوری عقب نشینی کرد طرفدارانش جواب بدن لطفا مصداقی . مثلا کدوم تحریم برداشته شده یا خروجی صحبتها چی بوده . لطفا علمی و مصداقی حتما
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تصورشو بکنید : جلیلی(رئیس جمهور) + قالیباف(معاون اول) = (یا حتی برعکس) = ایران در مسیر پیشرفت همه جانبه با سرعته 100 شایدم 1000 شایدم n × 1000 واقعا هردوشون در زمینه هاشون لایقن ولی ترکیبه هردوشون لایقتره این چیزیه که ایران نیاز داره واقعیت اینکه ایران هردوشونو باهم نیاز داره پس چرا هردوشون باهم نباشن انشاالله که به این ترکیبه بی نظیر برسیم.
  • علیرضا ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دکتر عالی بود ولی یه انتقاد اینکه خیلی بحث رو تخصصی و سنگین کرد. خوب پدر ، مادرای ما که سواد ندارن هم باید متوجه بشن ، در کل دکتر جون عالی بودی ، فقط سعید جلیلی
  • مهران ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    با سلام، با توجه به راه اندازی نظر سنجی در سایت‌های، “جام نیوز”، “انتخاب شما” و “تبیان”،‌از دوستان تقاضا می‌شود در نظرسنجی‌ها شرکت کنند و به دکتر جلیلی رای دهند.به اطلاع دیگران هم برسانید.ممنون.
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    من موندم چه فرقی بین اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی وجود داره ؟
  • مطیع رهبر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    در جواب اقا هادی نمی دونم اطلاع داری یا نه ایشون برای ساخت فیلم تبلیغاتی از چند جوان مستند ساز کمک گرفته و به این جوونا اعتماد کرده و از فلان کارگردان معروف نخواسته اینکارو بکنه ایشون از همین الان از نیروهای جوان و مردمی کمک گرفته یا علی
  • شاهد ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    صحبت های آقای جلیلی جالب بود اما نیاز به توضیح بیشتر برای باز کردن راهکارهای عملی دارد.( مطالب به زبان ساده تری بیان می شد بهتر بود.) ای کاش فرصت بیشتری به ایشان و دیگران داده شود و یا کارشناسان سوالات کاربردی بپرسند و راهکار بخواهند. جای مناسبی برای ایشان در نظر گرفته نشده بود باید به این نکته توجه می شد که ایشان با پای مصنوعی نمی تواند راحت در آنجا بنشیند. حتی آب خوردن هم نیاورده بودند و در آخر کار بفکر افتادند. بهتر است صدا و سیما تدابیر بهتری اتخاذ کند.
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    خیـــــــــــــــــــــــــــــــــلی ضایع بود!!!!!!!!!!!!!
  • کاوه ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    مهدي جان سلام پياماي ما رو جواب نميدي ؟ مطلبت خوب بود ولي چي شده نظر نميدن بعضيا ؟
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    فقط در مورد جلیلی مثبت دادم
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    همه مومن هستن اما یک گرایشات و نیم نگاهی هم به غرب دارن فکر میکنن ایران بدون اونا صفره
  • سارا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تکلیف افغانی های ساکن ایران چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تکون خوردنش مال این بود که صندلیش راحت نبود بنده خدا جانبازه و را حت نمی تونست بنشینه خوب بود که دست اندر کاران این موارد رو هم در نظر می گرفتن
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عزیزم بلد نیستی جمله بسازی با این سه کلمه باید برای رسیدن به ظرفیتها ، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    نه تخریب نه سیا نمایی نه در باغ سبز نه شعار زدگی بود
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    شک نکن حداد خودش به جلیلی رای میده
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی پیدا کرده برای هماوردی با قدرت‌های بزرگ؛ با 6 کشور قدرتمند می‌نشینید و مذاکره می‌کند و در نهایت، این کشورها هستند که عقب نشینی می‌کنند. خداییش همین یه جمله چه قدر به ما روحیه شعف و اعتماد به نفس میده
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کار اجرایی منظورت بیل زدن که نیست؟ به اعتراف معاون ایشون در هر مجموعه ای که کار میکردن همه ی همکاران رو مجذوب روحیه ی کارو تلاش خودشون کردن و باعث بهبود اون مجموعه شدن.
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    رئیس جمهور که قرار نیست فقط سخنرانی کنه!! قوتش بیشتر از ضعفش هس
  • ر.ک ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    شما برو از USA وام بگیر رفیق اذیت میشی تو مسیر ایران- امریکا!!
  • سمیه ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آقا هادی مطمئن باشید ایشان هیچ برنامه ای ندارند سابقه مدیریتی ندارند و بدرد ریاست جمهوری نمی خورند اگر به کامنت ها توجه کنی می بینی همه از روی تعصب غیرمنطقی حرف می زنند( مشرق خواهش می کنم کامنت های من را بزار)
  • غلامحسین ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آقای جلیلی آیا مشکل معیشتی مردم چوب بستنی است؟ ما که پول بستنی هم نداریم که به فکر چوبش باشیم.اگربا عدم ورود چوب بستنی می خواهی حماسه ی اقتصادی را تحقق ببخشی زهی خیال باطل.
  • جلیلی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    شما مال بقیه رو نگاه کن بعد قضاوت کن بزار همه بیان شک ندارم که قدرت بیانش از همه بهتره کجاش هول شده بود-- ایشون با شبکه های خارجی و بسیاری از خبرگزاری های دیگه مصاحبه کردن ماشالله کم نیاوردن جواب همه رو دادن
  • ali-k ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آیکیو شک نکن حداد ائتلاف میکنه -- من خودم انقدر سخنرانی این یکی اون یکی رو گوش دادم -- عالی حرف زد از اون بهتر نمی شد جدی می گم
  • مهدي ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عشقست جليلي
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    رای من جلیلی
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تو خوبی
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    به نظرم جلیلی میتونه گزینه مناسبتری برای ریاست جمهوری مان باشد . تو صحبتهاشم شعاری حرف نمیزد
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آقاغلام حسین.........به کی رای میدی... زنده باد .........سعیدجلیلی...........سال۹۲
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کدوم کاندیدا فقیره که میخوای بهش رای بدی ! صلا به نظرت ملاک درستی هست که کاندیدای مورد نظرت باید فقیر باشه ! اصلا حتما باید فقیر باشه تا بتونه برامون کار کنه نکته اینکه ایشون رفتن تخصص گرفتن و اان دارن استفادش رو میبرن این چیز بدی نیست میخواستی شما هم تخصص بگیری اصلا شما با چه تخصصی داری این حقوق رو میگیری ! لطفا نگو رای ما فقرا بگو رای من ! رای من بی تخصص که میخوام کاندیدای من هم فقیر باشه
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عالی بود برنامشون موافقم نه سیاه نمایی کرد نه گفت مملکت گلستانه بیایم یک بار هم که شده به کسی که در راه این انقلاب جانبازشده و حتی از عضو بدنش گذشته متخصصه و ولایت مدار رای بدیم
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    جناب هادی و سمیه خانم تازه شروع برنامه هاست و ایشان هنوز فرصت طرح برنامه هاشون رو پیدا نکردند الان کی برنامه کاملشو تو تلویزیون اعلام کرده که ایشون بتونه ! سمیه خانم شما هم نظر شخصیتون رو گفتید ما از روی تعصب انتخاب نکردیم و ایشون رو طبق ملاکهای مد نظرمان سنجیدیم شما هم میتونی بری و به کس دیگری رای بدی
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    رای منم جلیلیه با تدبیره
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    جناب هادی این نظر شخصی شماست به دیگران تحمیل نکنید رای من جلیلی
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    رای منم جلیلیه تکان خوردنش هم شاید برای جانبازیشان باشد
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    زنده باد جلیلی
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    درود بر جلیلی مرد گفتمان انقلاب اسلامی
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تا وقتی فشار روی ماست بهمون فشار اومده ولی نابود نشدیم سیاه نمایی ممنوع لطفا هیهات من الذله
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    رای منم جلیلی بود و هست
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    هم با اخلاق هم ولایت مدار هم مومن هم جانباز(دین خودشرو به انقلاب پرداخت کرده) هم بی حاشیه
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    وقت نکرد داداش دیدی که
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کور خواندید آن روز را ببینید حالا تو دچار توهمی یا جلیلی !
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    من رایم جلیلیه ولی درست نیست به کاندیدای دیگه بی احترامی کنید با این کار ایشون رو هم تخریب میکنید
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    منم جلیلیم
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    آفرین
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    ما هم جلیلی
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    خودت ضایعی
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عشقست
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    جلیلی پایبندی و پایمردی در راه انقلاب رو قبلا به مملکت ثابت کرده او لازم باشد جان هم میدهد از بچه های جنگ جز این هم توقع نمیرود یا علی
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عمو جون از این همه صحبت فقط چوب بستنی شو شنیدیو فهمیدی!!!!! خوب با شکم خالی برنامه نیگا میکنی همین میشه دیگه..... سری بعد حتما شام بخور و نگا کن ... مرسی :*
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کاری به جلیلی ندارم ،ولی مردم سطح سوادشنو ببرن بالا که بفهمن
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عوام فریبی خوبیه مطیع و .. ، اینا دلیل نمیشه. شما منو رئیس جمهور کنین من همه کاری میکنم براتون
  • خودش ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    جمله سازیت خوبها ناشناس
  • رضا ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دوستان و هموطنان عزیز ابتکار عمل ایشان مثال زدنی است ایشون با کمتریت تبلیغات و گمترین زمان ممکن با شیوه های مدرن در حال پیشی گرفتن از بقیه رقبا هستن این یعنی هوش و ذکاوت ایرانی و آگاهی از سلایق مردم
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    برادر مهران سر زدم ممنون از اگاهی
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    ایشون حافظ قران و نهج البلاغه است
  • علی ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    درودبردکتر جلیلی این جوابهای مدبرانه ی ایشان پاسخی بود به آنهایی گه می گفتند : جلیلی برنامه ی مشخصی ندارد" کاراجرایی بلدنیست" ازاقتصادسر درنمی آورد و....
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عزيزاني كه مي گن توضيح اسلام كار مبلغ ديني و يك روحاني است بايد بگم كه شما اسلام رو چه طور مي خواهي در دولت و در كار اجرايي كشور اجرا كني. رئيس جمهور بايد در حد خودش اسلام شناس باشه و بر اساس اسلام كار كنه. اساسا اسلام كه به طور كامل اجرا بشه همه چيز سر جاي خودش قرار مي گيره و وضع بهبود پيدا مي كنه مي گي نه؟ برو با يه آدم آگاه مشورت كن وقتي قوانين سياسي و اقتصادي و اجرايي اسلام پياده بشه آيا وضع بهبود پيدا نمي كنه؟؟؟
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اقتصاد مقاومتي باعث مي شه كه شما با سرلوحه قرار دادن اين نوع اقتصاد به نقطه اي برسي كه هيچ چيز اعم از تحريم و فروش نرفتن نفت و... نتونه باعث ضربه سنگين به اقتصاد بشه ولي رياضت اقتصادي اون موقع شكل مي گيره كه يه اقتصادي پياده شده و حالا ضعيف شده و داره از هم مي پاشه و براي اين كه كشور رو پا بمونه خرج ها رو كم مي كنن(از طريق اخراج كارمندان و كارگران،‌افزايش ماليات ها، كاهش نرخ خدمات شهري و...)‌تا بتونن كشور رو نگه دارند يا علي
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    ناشناس اول : چقدر شما به آزادی بیان کلا احترام میگذارید. اگه شما طرفداره این آقای جلیلی هستی خدا به خیر کنه
  • بصیر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    من کاملا بیطرف هستم تمام سخنرانیها رو گوش میدم بعد رای میدم صحبتهای آقای جلیلی خیلی منطقی و دور از اغراق بود اینجوری خیلی بهتره تا اینکه خودشونو منجی بدونن یه تنه بخوان کشور رو نجات بدن واقعیت اقتصاد و مشکلات اینجوری نیست دوستمون اقتصاد مقاومتی رو با ریاضت اقتصادی مقایسه کرده بود باید بدونه که اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه درآمد کشور و سرمایه گذاری فقط در یک زمینه نباشد که بشه تحریمش کرد .... اما ریاضت اقتصادی یعنی اخراج کارگران افزایش مالیات کارمندان (بدبخت کردن بیشتر فقرا)
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    “برگ برنده ما شهيد زنده ما" جلیلی
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    “برگ برنده ما شهيد زنده ما" جلیلی
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    “برگ برنده ما شهيد زنده ما" جلیلی
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    رهبر : ریاست جمهور انسان هاى با تدبيرى باشند، با حكمت باشند. ما در سياست خارجى گفتيم "عزّت و حكمت و مصلحت"؛ در اداره كشور، در مسائل داخلى، در اقتصاد هم همين جور است. بايد با برنامه، با حكمت، با تدبير، با نگاه بلندمدّت و همه جانبه، با يك هندسه صحيح كارها را مشاهده كنند، نگاه كنند، وارد ميدان شوند. (دیدار كارگران و فعّالان بخش تولید- 7/2/92)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس