به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، استدلالی که شرکت بهرهبرداری متروی تهران برای حذف این کارتبلیتها به کمیسیون توسعه و عمران شورا ارائه کرده بود، عدم سود کافی و حتی ضرر از محل صدور این کارتها و نیز برخی سوءاستفادهها بوده است، درحالی که شورای شهر تهران همواره تاکید داشته است که برخی از شرکتها و سازمانهای شهرداری تهران مجموعههایی خدماتی هستند و برخی خدمات را با وجود ضرر باید ارائه دهند و نمود آن را در مورد سازمان میادین میوه و ترهبار و بهشتزهرا(س) و ... میتوان دید.
به هر روی شهروندانی که هر روز از ترافیک روی زمین و کرایههای چند دههزار تومانی فرار کرده و به ترافیک کمی خنکتر و روانتر و ارزانتر زیرزمین پناه آوردهاند و اعتماد و عاداتشان به سمت استفاده از کارت بلیت الکترونیک رفته است چنین رفتاری با مشتری نه مبتنی بر مشتریمداری است و نه با ادعاها در مورد توجه به نیازهای شهروندان تطابق دارد و به همین دلیل است که در کمتر از چند ماه صدای اعتراضات و نیازها برای عرضه مجدد کارتهای مدتدار یکساله از سوی مردم و در ادامه نمایندگان آنها در شورای شهر تهران بلند شد.
علی رضا دبیر - عضو هیات - رئیسه شورای شهر تهران در دوره سوم ، در جریان پانصد و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران در دوره سوم یادآور شده بود که با حذف بلیتهای یکساله بسیاری از اقشار آسیبپذیر که از حملونقل عمومی استفاده میکردند دچار مشکلات عدیدهای شدهاند و تماسهای مکرری با شورای شهر دارند که حداقل کارتهای اعتباری زماندار برای برخی اقشار به خصوص دانشآموزان و دانشجویان مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
حمزه شکیب - رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا در دوره سوم ، نیز یادآور شده بود که این موضوع در کمیسیون عمران شورا در حال بررسی است و نتیجه آن به زودی اعلام میشود.
شکیب در گفتوگو با خبرنگار «شهری» ایسنا، درتوضیحی در مورد دلایل حذف این کارتبلیتها با اشاره به بعضی استفادههای نادرست از کارتهای مدتدار شبکه حمل و نقل عمومی، گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن مترو و اتوبوسرانی نیاز به اعمال محدودیت روی این کارتها بود و اگر این شرکتها بتوانند این مشکلات را حل کنند از سال 1393 این کارتها دوباره ارائه میشوند.
وی گفت: برای خلوت شدن گیشههای فروش بلیت و صرفهجویی در وقت و هزینه از سیستم کارتهای اعتباری استفاده شد و این سیستم دارای دو نوع کارت مبلغدار و مدتدار بود که در حال حاضر کارتهای مبلغدار که با هربار استفاده به صورت اتوماتیک مبلغ سفر از کارت کم میشود وجود دارند، ولی کارتهای مدتدار به دلیل بعضی استفادههای نادرست حذف شدهاند.
وی با بیان اینکه استفاده مکرر از یک کارت در روز شرکت مترو و اتوبوسرانی را متضرر میکرد، افزود: بر اساس گزارش شهرداری دستگاههای نصب شده قابلیت اعمال محدودیت بر روی کارتها را نداشتند و بر همین اساس قرار شد تا حصول این قابلیت روی دستگاهها کارتهای مدتدار حذف شوند و پس از برطرف کردن مشکل دوباره مورد استفاده قرار گیرند.
شکیب در خصوص زمان به کارگیری مجدد کارتهای مدتدار شش ماهه و یک ساله در شبکه حملو نقل، گفت: این امر برای سال 1392 منتفی است و امیدواریم برای سال 1393 این قابلیت به لحاظ سختافزاری و نرمافزاری به دستگاهها افزوده شود.
به هر روی شهروندانی که هر روز از ترافیک روی زمین و کرایههای چند دههزار تومانی فرار کرده و به ترافیک کمی خنکتر و روانتر و ارزانتر زیرزمین پناه آوردهاند و اعتماد و عاداتشان به سمت استفاده از کارت بلیت الکترونیک رفته است چنین رفتاری با مشتری نه مبتنی بر مشتریمداری است و نه با ادعاها در مورد توجه به نیازهای شهروندان تطابق دارد و به همین دلیل است که در کمتر از چند ماه صدای اعتراضات و نیازها برای عرضه مجدد کارتهای مدتدار یکساله از سوی مردم و در ادامه نمایندگان آنها در شورای شهر تهران بلند شد.
علی رضا دبیر - عضو هیات - رئیسه شورای شهر تهران در دوره سوم ، در جریان پانصد و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران در دوره سوم یادآور شده بود که با حذف بلیتهای یکساله بسیاری از اقشار آسیبپذیر که از حملونقل عمومی استفاده میکردند دچار مشکلات عدیدهای شدهاند و تماسهای مکرری با شورای شهر دارند که حداقل کارتهای اعتباری زماندار برای برخی اقشار به خصوص دانشآموزان و دانشجویان مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
حمزه شکیب - رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا در دوره سوم ، نیز یادآور شده بود که این موضوع در کمیسیون عمران شورا در حال بررسی است و نتیجه آن به زودی اعلام میشود.
شکیب در گفتوگو با خبرنگار «شهری» ایسنا، درتوضیحی در مورد دلایل حذف این کارتبلیتها با اشاره به بعضی استفادههای نادرست از کارتهای مدتدار شبکه حمل و نقل عمومی، گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن مترو و اتوبوسرانی نیاز به اعمال محدودیت روی این کارتها بود و اگر این شرکتها بتوانند این مشکلات را حل کنند از سال 1393 این کارتها دوباره ارائه میشوند.
وی گفت: برای خلوت شدن گیشههای فروش بلیت و صرفهجویی در وقت و هزینه از سیستم کارتهای اعتباری استفاده شد و این سیستم دارای دو نوع کارت مبلغدار و مدتدار بود که در حال حاضر کارتهای مبلغدار که با هربار استفاده به صورت اتوماتیک مبلغ سفر از کارت کم میشود وجود دارند، ولی کارتهای مدتدار به دلیل بعضی استفادههای نادرست حذف شدهاند.
وی با بیان اینکه استفاده مکرر از یک کارت در روز شرکت مترو و اتوبوسرانی را متضرر میکرد، افزود: بر اساس گزارش شهرداری دستگاههای نصب شده قابلیت اعمال محدودیت بر روی کارتها را نداشتند و بر همین اساس قرار شد تا حصول این قابلیت روی دستگاهها کارتهای مدتدار حذف شوند و پس از برطرف کردن مشکل دوباره مورد استفاده قرار گیرند.
شکیب در خصوص زمان به کارگیری مجدد کارتهای مدتدار شش ماهه و یک ساله در شبکه حملو نقل، گفت: این امر برای سال 1392 منتفی است و امیدواریم برای سال 1393 این قابلیت به لحاظ سختافزاری و نرمافزاری به دستگاهها افزوده شود.