کد خبر 250958
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

معاون پارلمانی رئیس ‌جمهور گفت: درباره سه وزیر باقیمانده با برخی نمایندگان به‌طور فردی صحبت کردم و در روزهای آینده حتماً سعی خواهیم کرد رایزنی را افزایش دهیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با فارس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: کشور ما آنچه امروز دارد، از برکت فداکاری شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور درباره انتصابش به این سمت، گفت: بنده پس از انتصاب به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و پیش از تعطیلات خانه ملت در جلسه علنی مجلس حضور داشتم.

انصاری افزود: در ایام تعطیلات مجلس نیز بنده و همکارانم در رابطه با امور مجلس فعال بودیم و ملاقات‌هایی را طی دو هفته گذشته با رئیس و نواب رئیس مجلس و برخی از نمایندگان چه در محل مجلس و چه در دفتر کارم داشتم.

وی با بیان اینکه روز گذشته اولین روز کاری نمایندگان مجلس پس از دور دوم تعطیلات تابستانه‌شان بود، تصریح ‌کرد: بنده نیز در این جلسه حضور داشتم و مطابق معمول نمایندگان برای پیگیری مسائل یا بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود مراجعات مکرری داشتند و نظرات و مطالبات‌شان شنیده شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای خبّاز معاون امور تقنینی و آقای نصیر‌پور معاون نظارت و پیگیری با داشتن سوابق مفید و تجارب ارزشمند در مجلس نیز به عنوان همکارانم در این معاونت انتخاب شده‌اند و امیدوارم با تلاش همکاران سابق و جدید، بتوانیم فصل تازه‌ای از روابط دوستانه و همکاری متقابل بین دولت و مجلس به ویژه از جایگاه معاون امور مجلس ریاست‌ جمهوری سامان دهیم.

حجت‌الاسلام انصاری در خصوص اولویت‌های کاری‌ معاونت متبوعش نیز اظهار داشت: من درصددم به‌صورت متناوب در جلسه مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس و نیز در جلسات کمیسیون‌های تخصصی و مجامع استانی و فراکسیون‌های مختلف مجلس شرکت کنم.

وی تصریح کرد: قصد دارم با هماهنگی لازم، هم دیدگاه‌های کلی دولت و برنامه‌های عمومی آن را به نمایندگان توضیح دهم و هم از پیشنهادات نمایندگان و هیئت ‌رئیسه مجلس در توسعه و تحکیم روابط بیشتر دو قوه استفاده و با تبادل تجارب، زمینه همکاری مشترک را فراهم کنیم.

*رایزنی با مجلس برای رأی اعتماد به وزرای باقیمانده

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در آینده بحث رأی اعتماد به سه وزیر باقیمانده را داریم که طبعاً رایزنی با نمایندگان در این خصوص یکی از اولویت‌های کاری من و همه معاونین امور مجلس دستگاه‌های مختلف خواهد بود.

انصاری با بیان اینکه لایحه اصلاح بودجه ۹۲ نیز در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار دارد، گفت: یکی از برنامه‌های فعلی ما رایزنی در این خصوص و تلاش برای تأمین نظرات دولت است.

وی این نکته را هم متذکر شد که «باید به استقبال لایحه بودجه 93 برویم و برای این امر مهم حتماً نیاز به همفکری، تبادل نظر، همسان‌سازی و همسوسازی دیدگاه‌های دولت و مجلس نسبت به مسائل کلی بودجه است که از اولویت‌های کاری ما به شمار می‌رود».

معاون پارلمانی حجت‌الاسلام روحانی «برنامه‌ریزی برای همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات معاونت متبوعش برای تحقیق، مطالعه بیشتر روی طرح‌ها و لوایح و ارائه گزارشات کارشناسی جهت بهره‌برداری نمایندگان و اتخاذ تصمیم مناسب» را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

*نشست مشترک مجلس و دولت بعد از بازگشت رئیس‌ جمهور

انصاری همچنین یادآورشد: البته بعد از بازگشت رئیس‌ جمهور از نیویورک، در اولین فرصت سعی می‌کنیم نشست مشترک مجلس و دولت را سامان دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس به‌طور متناوب در دولت یا در مجلس خواهد بود که در همراهی این دو قوه در پیگیری و پیشبرد امور جاری کشور بسیار کمک می‌کند.

*چهارشنبه؛ اولین جلسه معاونین امور مجلس دستگاه‌ها

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تنظیم برنامه ملاقات‌ مجامع استانی و دیگر مجامع نمایندگان با رئیس ‌جمهور و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها و اقدامات نمایندگان و معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی در دستور کار است.

حجت‌الاسلام انصاری افزود: اولین جلسه مشترک را همین هفته در روز چهارشنبه خواهیم داشت تا با هم‌افزایی توان رایزنی و ارتباط معاونین امور مجلس دستگاه‌های مختلف بتوانیم حداکثر ارتباط سازنده را بین دولت و مجلس برقرار کنیم.

*جلسات سرپرستان فعلی سه وزارتخانه با برخی نمایندگان و کمیسیون‌ها

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در خصوص سه وزیر پیشنهادی جلساتی با نمایندگان داشته‌اید، توضیح داد: شخصاً‌ جلسه نداشتم ولی معاونین پارلمانی دو وزارتخانه جلسات و ارتباطاتی داشته‌اند و بنده هم با برخی از نمایندگان به‌طور فردی صحبت کردم.

انصاری در عین حال متذکر شد: در روزهای آینده حتماً سعی خواهیم کرد رایزنی ها را افزایش دهیم؛ البته سرپرستان فعلی سه وزارتخانه‌ بعضاً با کمیسیون‌ها یا برخی فراکسیون‌ها و نمایندگان جلساتی داشته‌اند که این ادامه پیدا خواهد کرد.

*ضرورت توجه به موضوع عفاف اجتماعی

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره بیانیه تقدیر 180 نماینده مجلس از حجت‌الاسلام روحانی در خصوص توجه به اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: توجه به موضوع عفاف اجتماعی موضوعی است که در ملاقات اخیر بنده با برخی مراجع عظام تقلید مورد تأکید بود و مورد توجه نمایندگان مجلس هم قرار گرفت.

حجت‌الاسلام انصاری افزود: در جلسه گذشته هیئت دولت رئیس ‌جمهور بر این موضوع به خصوص توجه اعتدالی به آن و پرهیز از افراط و تفریط تأکید داشت و بنده هم به سهم خود از نمایندگان بخاطر تقدیری که از دولت کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: فضای یکسانی در خصوص مسائل مهم کشور در پرتو سیاست کلی اعتدال‌گرایی دولت در حال شکل‌گیری است و همدلی و همراهی قوا در نحوه انجام کارهای بزرگ و فراگیر می‌تواند زمینه اجرای صحیح این کارها را به وجود آورد و مورد رضایتمندی مردم و خداوند متعال خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس