به گزارش مشرق، شایعات متفاوتی پیرامون پل طبقاتی صدر عنوان شده است که در گفتگو با اعضای شورای شهر به بررسی آنها پرداختیم.
مهدی تندگویان درباره ی تاخیر در افتتاح این طرح به خبرنگار ما گفت: به خاطر تحریم ها، طرف های خارجی در تامین قطعات مورد نیاز سر باز زدند و مسئولین مربوطه مجبور به بستن قرارداد با شرکت دیگری شدند و به خاطر تحریم ها، این کارشکنی را نتوانستیم از راه قانونی پیگیری کنیم
وی در خاتمه از کامل نشدن راههای دسترسی (ورودی و خروجی) به این طرح، به عنوان یکی از علت های تاخیر در افتتاح این پروژه اشاره کرد.
معصومه آباد عضو دیگر شورای شهر در زمینه شایعات پیرامون این پل طبقاتی گفت: متاسفانه فضاسازی های نامناسبی در زمینه این پروژه صورت گرفته که همه ی انها را رد میکنم و تاکید میکنم که پروژه صدر ایراد فنی، مهندسی ندارد و بعد از انجام کارهای زیباسازی، این پل در ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه تاخیر ایجاد شده در افتتاح این پروژه را "پیش بینی شده" عنوان کرد.
آباد بودجه این طرح را 800 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: اعتبار این پروژه از سقف بودجه مصوب کمتر است و علیرغم شایعات مطرح شده تاکنون هیچ الحاقی به این قرارداد اضافه نشده است.
وی اظهار نظرهای پیرامون عدم توجیه اقتصادی این طرح را رد کرد و ادامه داد: با این بودجه تنها قادر به ساختن 20 کیلومتر خط مترو بودیم، در ضمن بودجه این طرح از منابع مترو تامین نشده که بگوییم حالا که این طرح اجرا شد متروسازی کمتر شده و منابع این طرح از قسمتهای دیگر تامین شده است.
در ادامه به سراغ عبدالحسین مختاباد عضو دیگر شورای شهر رفتیم.
این عضو شورا شایعات را نه رد و نه تایید کرد و از خبرنگار ما دعوت کرد تا در جلسه شورای شهر شرکت کرده و سوالات خود را مطرح کند تا مسئولان مربوطه به سوالاتش پاسخ دهند.
مختاباد ادامه داد: قطعا تیم مهندسی سازنده یک پروژه به این وسعت، از یک میزان مطلوبی از سواد برخوردار هستند، لذا شایعات پیرامون ایرادات مهندسی و فنی این پروژه را نمی توان قبول کرد.
وی درباره تاخیر در افتتاح این پروژه گفت: با توجه به مشکلات تحریم ها، زمان بیشتری را برای تامین قطعات صرف کردیم و مشکل دیگری هم که به وجود آمده بود این بود که باید سیم کشی هایی در سطح اتوبان صورت می گرفت تا با ایجاد حرارت از یخ زدن برف در زمستان جلوگیری شود که این عمل خود موجب تاخیر در افتتاح این طرح شد.
مختاباد اظهار کرد: یک طرح همیشه موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد، این طرح هم مستثنی از این قاعده نیست، طرح های مختلفی به شورا ارائه شد از جمله اینکه به جای اجرای این طرح، اتوبان را عریض تر کنیم که در آخر این طرح پل طبقاتی مورد تصویب قرار گرفت.
وی در خاتمه بیان کرد: ضمن احترامی که برای مهندسان این پروژه قائل هستم باید عرض کنم که شکل ظاهری این پل، خشن است و میتوانست این پل از نظر ظاهر شکیل تر از این ساخته شود.
منبع: بسیج
مهدی تندگویان درباره ی تاخیر در افتتاح این طرح به خبرنگار ما گفت: به خاطر تحریم ها، طرف های خارجی در تامین قطعات مورد نیاز سر باز زدند و مسئولین مربوطه مجبور به بستن قرارداد با شرکت دیگری شدند و به خاطر تحریم ها، این کارشکنی را نتوانستیم از راه قانونی پیگیری کنیم
وی در خاتمه از کامل نشدن راههای دسترسی (ورودی و خروجی) به این طرح، به عنوان یکی از علت های تاخیر در افتتاح این پروژه اشاره کرد.
معصومه آباد عضو دیگر شورای شهر در زمینه شایعات پیرامون این پل طبقاتی گفت: متاسفانه فضاسازی های نامناسبی در زمینه این پروژه صورت گرفته که همه ی انها را رد میکنم و تاکید میکنم که پروژه صدر ایراد فنی، مهندسی ندارد و بعد از انجام کارهای زیباسازی، این پل در ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه تاخیر ایجاد شده در افتتاح این پروژه را "پیش بینی شده" عنوان کرد.
آباد بودجه این طرح را 800 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: اعتبار این پروژه از سقف بودجه مصوب کمتر است و علیرغم شایعات مطرح شده تاکنون هیچ الحاقی به این قرارداد اضافه نشده است.
وی اظهار نظرهای پیرامون عدم توجیه اقتصادی این طرح را رد کرد و ادامه داد: با این بودجه تنها قادر به ساختن 20 کیلومتر خط مترو بودیم، در ضمن بودجه این طرح از منابع مترو تامین نشده که بگوییم حالا که این طرح اجرا شد متروسازی کمتر شده و منابع این طرح از قسمتهای دیگر تامین شده است.
در ادامه به سراغ عبدالحسین مختاباد عضو دیگر شورای شهر رفتیم.
این عضو شورا شایعات را نه رد و نه تایید کرد و از خبرنگار ما دعوت کرد تا در جلسه شورای شهر شرکت کرده و سوالات خود را مطرح کند تا مسئولان مربوطه به سوالاتش پاسخ دهند.
مختاباد ادامه داد: قطعا تیم مهندسی سازنده یک پروژه به این وسعت، از یک میزان مطلوبی از سواد برخوردار هستند، لذا شایعات پیرامون ایرادات مهندسی و فنی این پروژه را نمی توان قبول کرد.
وی درباره تاخیر در افتتاح این پروژه گفت: با توجه به مشکلات تحریم ها، زمان بیشتری را برای تامین قطعات صرف کردیم و مشکل دیگری هم که به وجود آمده بود این بود که باید سیم کشی هایی در سطح اتوبان صورت می گرفت تا با ایجاد حرارت از یخ زدن برف در زمستان جلوگیری شود که این عمل خود موجب تاخیر در افتتاح این طرح شد.
مختاباد اظهار کرد: یک طرح همیشه موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد، این طرح هم مستثنی از این قاعده نیست، طرح های مختلفی به شورا ارائه شد از جمله اینکه به جای اجرای این طرح، اتوبان را عریض تر کنیم که در آخر این طرح پل طبقاتی مورد تصویب قرار گرفت.
وی در خاتمه بیان کرد: ضمن احترامی که برای مهندسان این پروژه قائل هستم باید عرض کنم که شکل ظاهری این پل، خشن است و میتوانست این پل از نظر ظاهر شکیل تر از این ساخته شود.
منبع: بسیج