شب گذشته یک فروند هواپیما ایرباس A-300 خطوط هوایی ماهان در حدود 40 دقیقه در روی باند فرودگاه مهرآباد منتظر جای پارک بود.

به گزارش خبرنگار مشرق، تاخیر در پروازها در کشور ما مسئله ای است که تقریبا برای بسیاری از مردم عادی شده اما شاید موردی که شب گذشته در فرودگاه مهرآباد رخ داد یکی از جالب ترین موارد و نمود عینی سوء مدیریت در بخش حمل و نقل هوایی کشور است. شب گذشته پرواز شماره 1080 خطوط هوایی ماهان از مشهد مقدس که خبرنگار مشرق نیز در آن حضور داشت، با اندکی تاخیر در حوالی ساعت 23:20  دقیقه جمعه شب به پرواز درآمده و ساعت 50 دقیقه بامداد شنبه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. تقریبا همه چیز در این پرواز به شکل عادی پیش رفت تا این که ناگهان قبل از رسیدن به محل توقف هواپیما ، پرنده مذکور که از نوع ایرباس A-300 بود ناگهان توقف کرد.

پس از  چند دقیقه خلبان به اطلاع مسافرین رساند که به دلیل اجرای برخی عملیاتهای تعمیراتی در فرودگاه مهرآباد جای پارک برای هواپیمای مورد نظر وجود ندارد و به زبانی طنز وضعیت این فرودگاه را با ترافیک شهر تهران و نبود جای پارک در پایتخت مقایسه کرد. این وضعیت در حدود 40 دقیقه ادامه داشت و چندین پرواز دیگر از شرکت ماهان نیز در فرودگاه نشسته و پشت سر هواپیمای مذکور منتظر پیدا شدن جای پارک بودند! در برابر اعتراض مسافرین، خدمه پروازی نیز به ذکر جملاتی مثل : اطلاعی ندارم و یا ما هم مثل شما دوست داریم زودتر به خانه برویم اکتفا می کردند.



هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ماهان - پرواز 1080 - فرودگاه مهرآباد - نیمه شب شنبه

 در تمام این مدت موتور هواپیما مذکور نیز فعال بوده و صدای شدیدی در داخل هواپیما پیچیده بود که شرایط بسیار بدی را برای مسافرین ایجاد کرده بود. در همین حال تعدادی از هواپیماهای سایر خطوط هوایی از کنار پرنده مذکور عبور کرده و با قرار گرفتن در محل های مورد نظر به تخلیه مسافرین اقدام می کردند. این بار در اعتراض مسافرین به این وضعیت خدمه اعلام کردند که هواپیماهای مذکور کوچکتر بوده و برای پارک جا دارند. نهایتا در حوالی 1:30 دقیقه بامداد روز شنبه جای پارک مذکور پیدا شده و هواپیمای مذکور در محل مورد نظر به تخلیه مسافرین اقدام کرد. اما مشاهدات خبرنگار مشرق پس از پیاده شدن از هواپیما مذکور نشان می داد که هیچ گونه عملیات تعمیری در محوطه مورد نظر در دست اجرا نیست و همه چیز در فرودگاه مهرآباد حالت عادی دارد.

نهایتا هم پس از این مدت تاخیر با یک عذرخواهی ساده از طرف خلبان ، مسافرین هواپیما را ترک کردند. نگارنده با توجه به اندک مطالعاتی که در این حوزه دارد معتقد است که سوء مدیریت در بخش صنعت حمل و نقل هوایی کشور به اندازه تحریم های خارجی مشکل ساز است و نمونه بارز این مسئله را می توان در اتفاقی که در شب گذشته رخ داد مشاهده کرد.

 این که چگونه در یکی از فرودگاه های اصلی کشور جای پارکی برای یک ایرباس A-300 یافت نمی شود و مسافرین آن باید نزدیک به 40 دقیقه را شرایط نامناسبی طی کنند یکی از نمودهای عینی این سوء مدیریت به حساب می آید. در عین حال پایگاه خبری مشرق آماده است توضیحات خطوط هوایی ماهان و یا مسئولین فرودگاه مهرآباد را در این خصوص برای اطلاع افکار عمومی منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یکی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اینم از هواپیمای "بهترین" خطوط هوایی ایران!!!!
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    این جا خبرنگار شما بود و همه چیز را دید و نوشت. اون وقتها که امثال این خبرنگار نیستند چی؟
  • یک شهروند ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بازم شانس آوردین سالم رسیدین!!!!!
  • عمی قزلباش ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    متاسفانه همین حالت هم برای پرواز هواپیمایی قشم پرواز کیش در ساعت 10وسی دقیقه روی داد وبرایحدود 10 دقیقه روی باند منتظر ماند.
  • مصطفی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    من دیروز با این پرواز اومدم تهران بعد تقریبا دو ساعت تاخیر هواپیما حرکت کرد و در حین پرواز هم تلویزیون داخل کابین رو اسپیکر ها نویز مینداخت و یه بوق دیوونه کننده مدام رو اعصاب بود ماشالله به این شرکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس