پس از پرداخت اولین قسط و وصول مبلغ به حساب شرکت ارتباطات سایر، تلفن مذکور به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه وصل خواهد شد.
نکته دیگر آنکه در صورت عدم حضور مشترک، بستگان درجه اول او نیز میتوانند جهت تقسیط بدهی با در دست داشتن مدارک لازم مراجعه کنند. اما در صورتی که خط تلفن همراه دائمی به دلیل بدهی تخلیه شود مشترک میتواند به منظور دایری و پرداخت بدهی (به صورت نقدی و اقساطی) به اداره مشترکین مرکزی واقع در میدان ونک خیابان ونک، نرسیده به کوچه کار و تجارت، پلاک 40 مراجعه کرده و با در اختیار داشتن مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی) نسبت به حل مشکل اقدام کنند.
همچنین در صورت تقسیط بدهیها، آبونمان سرویسهای ویژه از جمله اینترنت، MMS، محدودیت مکالمه، فاکس، دیتا، رومینگ و ... قطع میشود و مشترک در صورت نیاز ملزم است پس از اتمام اقساط به طور مجدد نسبت به فعالسازی سرویسهای مربوطه اقدام کند.
البته مشترکان در طول سال تنها یک بار میتوانند از روش پرداخت اقساطی قبوض استفاده کنند و در صورت استفاده از این شیوه پرداخت مبلغ قسطها در تاریخ مقرر الزامی بوده و در صورت عدم پرداخت مراحل تقسیط متوقف و ارتباط قطع میشود البته در صورتی که مشترک یکی از قسطها را در موعد مقرر پرداخت نکند تلفن همراه او به علت عدم پرداخت قطع میشود و با پرداخت قبض مورد نظر و به شرط وصول مبلغ به طور مجدد تلفن کاربر متصل خواهد شد.
اما در صورتی که مشترک برای بار دوم قسط خود رادر موعد مقرر پرداخت نکند مشمول قطع تسویه حساب شده و در این حالت برای وصل مجدد نیاز به پرداخت کلیه اقساط به صورت یکی دارد. همچنین در این مرحله کاربر باید به طور حضوری به یکی از مراکز تلفن ثابت (در تهران و البرز) و ادارات مشترکین (در سایر استانها) مراجعه کند.