عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اميدواريم گزينه رياست دانشگاه تهران با توجه به حساسيت‌ها به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شود و اگر خدای‌نكرده انتصاب نادرستي صورت بگيرد فرد معرفي‌شده را به شورا دعوت خواهيم كرد تا توضيحات لازم را ارائه دهد كه اميدواريم به آنجا كشيده نشود.

گروه سياسي مشرق- در پی بركناري دکتر "فرهاد رهبر" از رياست دانشگاه تهران، دکتر "محمدحسين اميد" تا زمان انتخاب رئيس جديد، به عنوان سرپرست اين دانشگاه معرفي شده كه البته مسؤوليت همزمان وي در وزارت علوم، معرفي وی را به عنوان رئيس جديد اين دانشگاه منتفي مي‌كند.

با منتفي‌شدن رياست دكتر اميد، اسامي "علي افخمي"، "الهه كولايي" و "محمدرضا عارف" به عنوان گزينه‌هاي جديد رياست دانشگاه مطرح شد كه افخمي و كولايي هر دو، خبر رایزنی وزارت علوم با ایشان را برای بررسی، تأييد كرده‌اند.

در همين زمينه، "محمدمهدي زاهدي" نماينده مجلس شورای اسلامی و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت‌وگو با مشرق با اشاره به خدمات "فرهاد رهبر" در دانشگاه تهران، گفت: ايشان واقعاً تلاش‌هاي بسياري در زمينه بهبود فضاي دانشگاه، ايجاد خوابگاه‌ها و وضعيت رفاه داشجويان، توسعه كيفي دانشگاه و جذب اعضاي هيئت علمي انجام دادند و كارنامه موفقي از خود باقي گذاشتند كه لازم است كه از  زحمات‌شان تشكر شود.

وي در رابطه با سخت‌شدن كار براي جايگزين دكتر رهبر با توجه به سوابق و عملكرد ايشان گفت: جايگزيني دكتر رهبر با توجه به سابقه معاونت رئيس‌جمهوري و ارتباطات گسترده‌اي كه داشتند كار مشكلي است چرا كه ايشان به اين واسطه، بسياري از مشكلاتي را كه دانشگاه با آن مواجه بود، به‌راحتي حل مي‌كردند.

زاهدي افزود: انتخاب رئيس جديد، كار مشكلي است و نمي‌توان فردي را به‌راحتي جايگزين ايشان كرد و اميدواريم كه دولت با تدبير، فردي را كه شايسته چنين جايگاهي است به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.

اين نماينده مجلس در رابطه با مطرح‌شدن برخي اسامي براي رياست دانشگاه تهران گفت: اميدواريم كه دولت، تدبير داشته باشد و فرد شايسته‌اي را معرفي كند چرا كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي انتخاب و تأييد رئيس دانشگاه تهران، يقيناً حسايست وي‍ژه‌اي دارد، چرا كه دانشگاه تهران پيشاني و خط مقدم دانشگاه‌هاي كشور است و همه نگاه‌ها به دانشگاه تهران به عنوان نخستين دانشگاه و مادر دانشگاه‌هاي كشور دوخته شده است.

وي افزود: اميدواريم گزينه رياست دانشگاه تهران با توجه به اين حساسيت‌ها به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شود.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي در مورد نظارت شورا بر تغييرات احتمالي دانشگاه تهران در زمان سرپرستي دكتر اميد، با اشاره به عدم نظارت مستقیم این شورا بر انتصاباتی که در دوره سرپرستی دکتر امید انجام می‌شود، گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي، يقيناً اين موارد را براي فرد معرفي‌شده براي رياست دانشگاه لحاظ خواهد كرد.

وي افزود: شورا در انتخاب رئيس جديد به انتصابات صورت‌گرفته توجه خواهد كرد و اگر خدای‌نكرده انتصاب نادرستي صورت بگيرد فرد معرفي‌شده را به شورا دعوت خواهيم كرد تا توضيحات لازم را ارائه دهد كه اميدواريم به آنجا كشيده نشود و با توجه به تعهد انقلابي كه در ايشان وجود دارد تصميم درستي اتخاذ شود.

زاهدي در مورد مطرح‌شدن برخي خبرها در زمينه سازوكار جديد انتخاب رؤساي دانشگاه‌ها از جمله بررسی "هیئت‌امنایی‌شدن دانشگاه‌ها" گفت: تا به امروز طرحي از جانب وزارت علوم به شوراي عالي انقلاب فرهنگي داده نشده است اما در صورت طرح آن در شورا، قطعاً مورد بررسی دقیق قرار خواهدگرفت تا جوانب آن سنجیده شود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دکترعباس حاتمی ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    انتخاب رئیس دانشگاه ازوظایف دولت است وربطی بمجلس ندارد.
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    تهدید
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    نتیجه اعتماد به...و ندانم کاری مجلس و ...
  • ارمان ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    متاسفم برای آینده کشور ایران.... چرا همه چیز برای انتخابات بعدی برنامه ریزی میشود حتی تغییر روسای دانشگاهها
  • سیدساداتی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    اگراین گزینه ها انتخاب شوندوای بحال دانشگاه ما می شود.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    بیسواد
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    متاسفانه دولت عزمشو جزم کرده فضای باب دندان خودشو در دانشگاه ها ایجاد کنه!
  • محسن ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    یعنی بقیه دانشگاهها برای شما اهمیت ندارند که هر مشکل داری بیاید واوضاع را به هم بزند
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    دکتر رهبر برکنار نشد مشرق جان فرافکنی نکن دوره ریاستش تموم شد.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    من دانشجوی پردیس فارابی دانشگاه تهرانم خیلی نا راحت شدم که فرهاد رهبر برکنار شدن امیدوارم یک ادم ولایتی مدار و واقعا دلسوز و سطح بالا جایگزین ایشان شوند. ریس جمهور روز اول گفتند من داس ندارم کلید دارم ولی ظاهرا فعلا داره با داس هرچی اصول گراس درو می کنه ما دیونونه ی این اعتدال رییس جمهوریم
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    نه بابا؟
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    میشه علت مخالفتتونو بگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس