به گزارش مشرق، محمدرضا عابد اظهار داشت: در سالهای اخیر، نگاه سهل انگارانه بخشی از بدنه تولید فرش دستباف که برای کاستن از قیمت تمام شده محصول، رو به کاهش کیفیت آوردهاند، نگرشی را در بین مردم ترویج داده است که فرش دستباف، کالایی مصرفی است و دیگر به عنوان یک کالای سرمایهای از آن یاد نمیشود؛ در حالی که مردم میتوانند هر زمان که اراده کنند، فرش مستعمل خود را به بهایی اغلب بیشتر از قیمت خرید بفروشند و سرمایه خود را از دست ندهند.
وی تصریح کرد: ترویج این نگاه سبب شده تا مردم به خرید فرشهای ماشینی رو آورند در حالی که گاه قیمت فرشهای ماشینی، هم سطح قیمت یک تخته فرش دستباف است، اما مردم تصور میکنند که فرش دستباف حتما قیمتی دارد که از توان خرید آنها خارج است.
وی تاکید کرد: مشتریان فرش دستباف ایران باید آگاه باشند که به خانه آوردن فرش دستباف تنها خرید نیست، بلکه یک سرمایهگذاری نیز هست.
رئیس شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به فرصت ایجاد شده در جشنواره فروش فرش دستباف برای مردم گفت: این جشنواره 22 اسفند ماه به پایان میرسد و مردم در فرصت باقیمانده می توانند با مراجعه به فروشگاههای منتخب از این فرصت بهرهمند شود.
به گفته عابد، تنوع فرش دستباف به لحاظ قیمت، طرح و نقش در کشور آنقدر بالاست که هر خانوار ایرانی میتواند به راحتی با همان هزینهای که برای خرید فرش ماشینی میکند، یک تخته فرش دستباف بخرد.
وی تصریح کرد: ترویج این نگاه سبب شده تا مردم به خرید فرشهای ماشینی رو آورند در حالی که گاه قیمت فرشهای ماشینی، هم سطح قیمت یک تخته فرش دستباف است، اما مردم تصور میکنند که فرش دستباف حتما قیمتی دارد که از توان خرید آنها خارج است.
وی تاکید کرد: مشتریان فرش دستباف ایران باید آگاه باشند که به خانه آوردن فرش دستباف تنها خرید نیست، بلکه یک سرمایهگذاری نیز هست.
رئیس شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به فرصت ایجاد شده در جشنواره فروش فرش دستباف برای مردم گفت: این جشنواره 22 اسفند ماه به پایان میرسد و مردم در فرصت باقیمانده می توانند با مراجعه به فروشگاههای منتخب از این فرصت بهرهمند شود.
به گفته عابد، تنوع فرش دستباف به لحاظ قیمت، طرح و نقش در کشور آنقدر بالاست که هر خانوار ایرانی میتواند به راحتی با همان هزینهای که برای خرید فرش ماشینی میکند، یک تخته فرش دستباف بخرد.