کد خبر 294012
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷

تیمی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری پروفسور دیوید سیوتر از دانشگاه لیسستر، پرتره‌ای متعلق به ماقبل‌تاریخ از عشق والدین به فرزند را در یک فسیل 450 میلیون ساله شناسایی کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، یک "مهدکودک دریایی" گونه‌ حیوان جدیدی را به نمایش گذاشته که با خوابیدن روی تخم‌ها و نوزادان تازه سر از تخم‌ بیرون‌ آورده احتمالی‌اش، از آن‌ها نگهداری کرده است.

تیم علمی این گونه جدید را Luprisca incuba نام گذاشت، که بخش Lucina آن مربوط به الهه زایمان است و به این واقعیت اشاره می‌کند که این فسیل‌ها باستانی هستند و در هر مورد، مادر روی تخم‌هایش خوابیده است.

این یافته‌ها سرنخ‌های قاطعی دال بر استراتژی تولیدمثل و نگهداری از فرزند را ارائه می‌دهد که دست کم برای 450 میلیون سال حفظ شده‌اند. این کشف همچنین قدیمی‌ترین رخداد تاییدشده از ostracods (سخت‌پوستان ریز خرچنگ‌مانند) را در سوابق فسیلی به نمایش می‌گذارد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه‌های انگلیس، امریکا و ژاپن گونه‌های مهم فسیلی جدید را در گل‌سنگ‌های ایالت نیویورک در امریکا کشف کرد که قدمت آن‌ها به دوران اردویسین زمین‌شناسی باز می‌گردد. طول فسیل‌های تازه‌کشف‌شده دو تا سه میلی‌متر گزارش شده و آن‌ها به خوبی خوب حفظ شده‌اند.

کشف قدیمی‌ترین عشق مادرانه+عکس

جزئیات یافته‌های جدید در مجله Current Biology منتشر شده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس