کد خبر 297055
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌ پنج برابری مترو نسبت به مونوریل گفت: امروز دیگر اصراری برای مونوریل وجود ندارد وساخت مونوریل تفریحی تهران هم منتفی شده است.

به گزارش مشرق، سیدجعفر هاشمی تشکری گفت: زمانی اصرار بر این بود که مونوریل جایگزین مترو شود، در آن زمان با استدلال برای کسانی که این تفکر را داشتند، عرض کردیم که اصولا مونوریل برای حجم‌های بسیار کم و ترددهای سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کشورهایی که مورد استفاده قرار گرفته عمدتا با نگاه گردشگری بوده است.

وی افزود: در آن زمان به دوستان پیشنهاد دادیم اگر اصرار بر ساخت مونوریل دارید برای مکان‌های توریستی شهر مونوریل را بسازیم. البته درخواست پیشنهاددهندگان جایگزین مونوریل با مترو بود ، در حالی که مترو ظرفیتی حدود پنج برابر مونوریل دارد.

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم برای جابجایی انبوه شهروندان به یک وسیله کم ظرفیت رو بیاوریم مثلا اتوبوسرانی 2 و 3 کابین را کنار بگذاریم و از مینی‌بوس استفاده کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در آن زمان پیشنهاد دادیم حد فاصل پارک پردیسان، برج میلاد تا نمایشگاه بین المللی و حتی در صورت علاقه‌مندی می‌توان تا ارتفاعات توچال ادامه پیدا کند و مونوریل احداث شود، البته با نگاه کاملا گردشگری و تفریحی اما امروز اون فشارها و اسرارها بر ساخت مونوریل وجود ندارد،فکر می‌کنم وقتی شهروندان برای ترددهای عادی خود مشک دارند بهتر است اولویت مسائل اساسی باشد نه مسائل تفریحی و سمبیک این وظیفه اصلی ما است.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک دولت وشورای اسلامی شهر تهران بر همت ساخت مترو گذاشته شود، اگر 30 کیلومتر در سال مترو توسعه پیدا کند حتما تفریح هم در آن لحاظ می‌شود و پوشش داده می‌شود.

تشکر‌ی در خصوص استفاده از قطار سبک شهری LRT در پایتخت، گفت: میزان جابجایی مسافر استفاده از وسایل مختلف حمل و نقل عمومی را به شهر دیکته می‌کند. انتخاب این که از قطار سبک شهری استفاده شود یا خیر بر عهده کارشناسان است که براساس کار کارشناسی انجام می شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که جلسات مشترک با دولت و وزارت نفت برگزار شده است گفت: جلساتی در خصوص تامین واگن‌های مترو برگزار شده است اگر دولت آنچه قانون گذار پیش‌بینی کرده است را محقق کند می‌توانیم همه هدف‌های خودمان را پیاده کنیم. اگر دولت فانیانسرهای لازم برای ساخت مترو را به سرعت محقق کند ساخت مترو یک کار شدنی و ماندگار برای شهر و کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتظار حمایت از سوی دولت داریم و البته شواهد نشان می‌دهد که دولت در این مسیر همراهی خواهد کرد.

تشکری در خصوص فعالیت‌های عمرانی نوروز 1393 نیز گفت: با توجه به خلوتی تهران در ایام نوروز برخی کارهای عمرانی، ترافیکی انجام می‌شود تا در روند ترافیکی شهر اختلافی ایجاد نشود. در این ایام طرح های احداث هندسی از جمله در خیابان ولیعصر(عج) حد فاصل میدان تجریش تا چهارراه پارک وی انجام می‌شود و همکاران من در ایام تعطیلات نوروز حداقل در دو شیفت کار خواهند کرد تا بتوانیم آنچه تعهد کردیم را عملی کنیم.

وی افزود: برای روز 13 فرودین ماه (روز طبیعت) تمهیدات ویژه‌ای به لحاظ حمل و نقل عمومی در نظر گرفته‌ایم و مترو اتوبوسرانی خدمات ویژه ای در این روز ارایه می‌کنند، ضمن اینکه امکان تورهای داخل شهر با کمک معاونت اجتماعی شهرداری تدارک داده ایم تا کسی که می‌خواهد نقاط تاریخی تهران را بازدید کند امکانات حمل و نقلی لازم را در اختیار داشته باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    خط 3 مترو چی شد؟ قول داده بودن که قبل عید افتتاح کنند! اگه آقایون میومدن بین مردم و فشار مترو را درک میکردن خیلی زودتر همه خط ها افتتاح شده بود...
  • رسول ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    وقتی تهران منوریل نمیخاد پس قم و کرمانشاه منوریل احتیاج ندارند.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    من نمیدونم چرا اینقدر این منوریل برای احمدی نژاد حیثیتی شده بود؟ هی کارشناسا میگن منوریل نمیشه مثل مترو ایستگاه ایستگاه توقف کنه و مسافت بین ایستگاه ها نمیشه کم باشه به خرجشون نمیره.
  • سلمان ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    اگه منوریل بده چطور تو ژاپن و مالزی و فرانسه و آمریکا در سطح وسیع ازش استفاده میشه
  • سروش ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    مترو پیشتبانی آقا زاده ها رو داره و هزینه هایی که اونها کردند رو به عنوان پیگیر و پشتیبان داره ولی مونوریل جز مصوبات دولت قبله که هرطور که شده درست یا غلط باید و ناچاراً باید حذف شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس