به گزارش مشرق، خط لوله ای به طول 33 کیلومتر از انبار فرآورده های نفتی ری به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) احداث شده و قرار بود این پروژه سه شنبه هفته گذشته با حضور عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به صورت رسمی افتتاح شده و در مدار بهره برداری قرار گیرد اما به دلیل عدم حضور معاون وزیر نفت، افتتاح رسمی این پروژه کنسل اعلام شد.
البته این شائبه به وجود آمد که دولتیها از بیم پرسش خبرنگاران در خصوص قیمت سوخت در فاز دوم هدفمندی یارانهها مراسم افتتاح را به زمان دیگری موکول کردهاند.
روز پس از لغو افتتاح مرتضی دهقان مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی در این باره گفت: طرح احداث خط لوله انتقال سوخت از پالایشگاه ری به فرودگاه امامخمینی(ره) از سال 1388 در چند فاز تعریف شد که پس از اتمام مطالعات مربوط به این پروژه، عملیات اجرایی احداث خط لوله آغاز و هماکنون در مرحله تست این خط هستیم.
وی افزود: تستهای مورد نیاز برای خط لوله انجام شده به طوریکه هماکنون در مرحله پایانی تست خط هستیم که امیدواریم از هفته آینده با اجرای موفق تست و آزمایشهای لازم بهصورت متناوب سوخت از پالایشگاه تا فرودگاه منتقل شود.
حال با گذشت یک هفته، قرار بود فردا با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، خط لوله انتقال سوخت بین انبار فرآورده های نفتی ری تا فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره برداری برسد که البته این برنامه یکبار دیگر از سوی وزارت نفت کنسل و به هفته دیگر موکول شد.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرده که در صورت راه اندازی این خط لوله از تردد روزانه بیش از ٥٠ تانکر نفتکش در محدوده تاسیسات ری تا فرودگاه امام جلوگیری می شود.
تا پیش از این سوخت مورد نیاز فرودگاه امام خمینی از طریق تانکر تامین می شد که با آغاز بهره برداری از خط لوله ١٠ اینچ ری- فرودگاه امام خمینی، ارسال سوخت از این طریق انجام می شود.
باقریان، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران در این باره گفت: در صورت راه اندازی این خط لوله از تردد روزانه بیش از ٥٠ تانکر نفتکش در محدوده تاسیسات ری تا فرودگاه امام جلوگیری می شود.
مصرف سوخت هوایی فرودگاه امام به طور متوسط روزانه ١,٥ میلیون لیتر است.
با بهره برداری از این خط لوله، انتقال سوخت فرودگاه امام خمینی از طریق ٣ دستگاه الکتروپمپ در مرکز انتقال نفت اقماری در منطقه تهران انجام خواهد شد و این مرکز علاوه بر فرودگاه امام، سوخت فرودگاه مهرآباد را نیز تامین می کند و قادر است روزانه بیش از سه میلیون لیتر سوخت جت ارسال کند.
با توجه به وعده افتتاح خط لوله انتقال سوخت جت از انبار فرآوردههای نفتی ری به فرودگاه بینالمللی امام خمینی طی هفته آینده، برای سوخترسانی به این فرودگاه 350 تانکر باید جور خلف وعده افتتاح خط لوله مذکور را تا هفته آتی بکشند.
البته این شائبه به وجود آمد که دولتیها از بیم پرسش خبرنگاران در خصوص قیمت سوخت در فاز دوم هدفمندی یارانهها مراسم افتتاح را به زمان دیگری موکول کردهاند.
روز پس از لغو افتتاح مرتضی دهقان مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی در این باره گفت: طرح احداث خط لوله انتقال سوخت از پالایشگاه ری به فرودگاه امامخمینی(ره) از سال 1388 در چند فاز تعریف شد که پس از اتمام مطالعات مربوط به این پروژه، عملیات اجرایی احداث خط لوله آغاز و هماکنون در مرحله تست این خط هستیم.
وی افزود: تستهای مورد نیاز برای خط لوله انجام شده به طوریکه هماکنون در مرحله پایانی تست خط هستیم که امیدواریم از هفته آینده با اجرای موفق تست و آزمایشهای لازم بهصورت متناوب سوخت از پالایشگاه تا فرودگاه منتقل شود.
حال با گذشت یک هفته، قرار بود فردا با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، خط لوله انتقال سوخت بین انبار فرآورده های نفتی ری تا فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره برداری برسد که البته این برنامه یکبار دیگر از سوی وزارت نفت کنسل و به هفته دیگر موکول شد.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرده که در صورت راه اندازی این خط لوله از تردد روزانه بیش از ٥٠ تانکر نفتکش در محدوده تاسیسات ری تا فرودگاه امام جلوگیری می شود.
تا پیش از این سوخت مورد نیاز فرودگاه امام خمینی از طریق تانکر تامین می شد که با آغاز بهره برداری از خط لوله ١٠ اینچ ری- فرودگاه امام خمینی، ارسال سوخت از این طریق انجام می شود.
باقریان، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران در این باره گفت: در صورت راه اندازی این خط لوله از تردد روزانه بیش از ٥٠ تانکر نفتکش در محدوده تاسیسات ری تا فرودگاه امام جلوگیری می شود.
مصرف سوخت هوایی فرودگاه امام به طور متوسط روزانه ١,٥ میلیون لیتر است.
با بهره برداری از این خط لوله، انتقال سوخت فرودگاه امام خمینی از طریق ٣ دستگاه الکتروپمپ در مرکز انتقال نفت اقماری در منطقه تهران انجام خواهد شد و این مرکز علاوه بر فرودگاه امام، سوخت فرودگاه مهرآباد را نیز تامین می کند و قادر است روزانه بیش از سه میلیون لیتر سوخت جت ارسال کند.
با توجه به وعده افتتاح خط لوله انتقال سوخت جت از انبار فرآوردههای نفتی ری به فرودگاه بینالمللی امام خمینی طی هفته آینده، برای سوخترسانی به این فرودگاه 350 تانکر باید جور خلف وعده افتتاح خط لوله مذکور را تا هفته آتی بکشند.