بعضی وقتها برخی یادداشتهایم که منتشر می‌شوند، تلفنهایی دارم که تا مدتها حالم را خوش یا خراب می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از قدس، محمد حسین جعفریان در یادداشتی به انتقاد از وزارت خارجه در دفاع از حقوق ایرانیان در ترکمنستان پرداخت و نوشت: خوشحال می‌شوم چون توانسته‌ام به نمایندگی از کسانی بنویسم که صدایشان کمتر شنیده می‌شود و گاه کباب می‌شوم از درد دلهایی که می‌شنوم. از اینکه در این سرزمین چه خبر است؟ از اینکه اگر جای برخی از آنها بودم...
پس از مطلبی که درباره حبس بی دلیل شماری از ایرانیان و بویژه شمار زیادی از رانندگان ترانزیت در ترکمنستان در همین ستون نوشتم، خانمی به من تلفن کرد. صدایش می‌خورد میانسال باشد. اندوه از بند بند صدایش می‌بارید... پیش از همه بارهاتشکر کرد و البته اظهار حیرت وشگفتی که چطور قلمی و روزنامه‌ای پیدا شده و در این باره چیزی منتشر کرده و سپس افزود؛ پنج سال است شوهر مرا با کامیونش به دلایلی واهی در ترکمنستان گرفته‌اند. هیچ خبری از او در تمام این سالها ندارم. به هر مرکز و اداره‌ای می‌روم کسی پاسخ درستی نمی‌دهد. بادو دختر بزرگ واجاره نشینی و ... او می‌گوید و من این سوی خط تلفن خجالت می‌کشم. پنج سال ... چطور ممکن است؟ من نمی‌دانم همسر این خانم چرا آنجا دستگیر و زندانی شده است هر چند خودایشان تأکید داشتند بی هیچ دلیل مشخصی و با اتهاماتی بی‌معنا او را به زندان انداخته‌اند که احتمالاً هم درست می‌گویند. زیرا در مورد دیگر ایرانیان زندانی هم، مشابه همین اتفاقها و اتهامها افتاده... اما چرا تهران باید این همه سال تماشاگر باشد تا ترکمنها شمار زندانیان ایرانی را به صدها تن برسانند؟
اصلاً فرض را بر بدترین حالت می‌گذاریم! گیریم تمام اینها مجرم - که محال ممکن است- مگر نه آنکه مسؤولین دولت پیشین ما دنبال روابط برادرانه در آمریکای لاتین بودندو حالا هم در اروپا و البته در منطقه هم؛ مگرنه آنکه با بسیاری از کشورهایی که کمترین مراوده‌ای با آنها نداریم، پیمان استرداد مجرمان را امضا کرده‌ایم... پس چرا در برنامه فعالیتهای دیپلماتیک دستگاه مربوطه، در تمام این سالها، یافتن راهی برای حل مشکل این زندانیان و خانواده‌های آنها نبوده است؟ مثلاً همین امضای پیمان استرداد متقابل مجرمان تا لااقل برادران ترکمن، خودشان نگیرند و بعد هم ببرند و بدوزند و جماعت را همین طور راهی زندان کنند و خانواده اینها دراین سوی مرز خون گریه کنند و دولتمردان ما بروند در «عشق آباد» کنار همان دولت ودولتمردانی که چنین بلایی برسر اتباعشان آورده و این گونه ایران و ایرانی راتحقیر کرده، عکس یادگاری بگیرند و از روابط برادرانه دو جانبه سخن بگویند...
دست کم تمهیدی می‌اندیشیدند تا اینها به ایران منتقل شوند واگر هم مجرمند، مدت محکومیت خود را در زندانهای ایران بگذرانند. آخر این چه وضعیتی است که برای ما درست کرده‌اند؟ چطور حرف از اقتدار سیاسی و بین المللی کشور و اعتبار گذرنامه ایرانی می‌زنیم و آن وقت چشممان را به روی این همه حق کشی و رفتار زشت کشوری کوچک در همسایگی خود برروی اتباعمان می‌بندیم... این خانواده‌ها باید به کجا پناه ببرند؟ آقای ظریف! وظیفه شما تنها لبخند زدن در مذاکرات هسته‌ای و پیگیری آن پرونده با تمام مشقاتش نیست. وزارت شما وظایف دیگری هم دارد که دست کم در بخش ترکمنستان آن گویا عمل به آن وظایف فراموش شده است. لطفاً کاری بکنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • اقاروح اللهء عزیز ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    زندانی بودن داغون کنندست چه برسه در کشور غریب و بدتر اینکه کسی ندونه چیکارمیکنی و...
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای ظریف مشغول خوردن قهوه است...
  • ناشناس ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    وزارت امورخارجه و جناب ظریف باید پاسخگوی خانواده های زندانیان خارج از کشور باشند.
  • میترا1 ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    فعلا که نه تنها وزرات رابطه ! ببخشید خارجه که کل دولت مشغول مذاکره با {قدرتهای بزگ جهانی } ست ! {این قدرتهای بزرگ جهانی را خیلی محکم بخونین }!!! ملت هم خوشون باید یه راهی واسه مشکلاتشون پیدا کنن ! مثلا این زندانیان بیچاره در ترکمنستان ! یا زندانیان در اذربایجان ! یا زندانیان در انتظار اعدام در اندونزی ! یا اون پدر داغداری که دختر نابغه ش توی المان فوت شد ! یا ............ اینا همش بخاطر اینه که اقایون میخواستن عزت را به پاسپورتهای ایرانی برگردانند !!!
  • محمد مهدی ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یه فیلم معروف از ظریف هست که احتمالا همه دیدن.(البته فیلم مال چند سال پیش قبل انتخابات مجلس هفتمه)داره به البرادعی التماس میکنه که به ما یه امتیاز هسته ای بدید تا حزبمون تو انتخابات مجلس پیروز بشه!!!!!از یه همچین فردی چی انتظار دارید؟؟؟؟!!!!!!
  • علی اکبر ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    .... محال ممکن است .... ؟ !!!! این جمله قلت عصط
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    واقعیت تلخ است آقا. ایرانی در دنیا به قانون شکنی و قاچاق مواد مخدر شهره است و گر چه نباید همه را به یک چوب راند و انصافا رانندگان خوب و سالم هم کم نیستند اما این معضل در میان رانندگان بیابانی ما متاسفانه کم نیست. البته بیشتر این رانندگان قاچاقچی نیستند و صرفا برای مصرف شخصی قدری مواد مخدر به همراه می برند . اما قوانین کشورهایی مانند عربستان یا ترکمنستان یا حتی مالزی در این خصوص بسیار سختگیرانه است و ایران با دذاشتن بیشترین معتادان به تریاک در دنیا نمی تواند انتظار داشته باشد که سایر کشورها هم مسامحه با این افراد داشته باشند. بحث استرداد مجرمان هم زمانی میسر است که از نظر حقوقی شدت وقوع جرم خیلی بالا نباشد. شما فرض کنید یک تبعه خارجی در ایران مرتکب قتل شود آیا او را به کشور متبوعش تحویل می دهید؟ چنین شدتی در مورد مواد مخدر در خیلی از کشورها وجود دارد. الان نزدیک 60 ایرانی در مالزی در آستانه اعدام هستند و دولت ایران واقعا نمی تواند برایشان کاری انجام دهد چون همه مدارک به ضرر آنها است. این را هم باید گفت که متاسفانه آنقدر موارد قانونشکنی ایرانیان و مخصوصا جرایما مربوط به مواد مخدرشان در دنیا زیاد است که حقیقتا مسوولان سیاست خارجی ما خجالت می کشند تقاضای عفو یا استرداد داشته باشند. حالا اگر این موارد نادر بود باز هم یک چیزی. آیا بهتر نیست راه حل مشکل را به جای دعوا با همسایگان در دال کشور خود جستجو کنیم؟ رانندگان صحرایی در همه دنیا فعالند اما در هیچ جا مثل ایران وضعیت مواد مخدر اینطور بیداد نمی کند. بنابراین این موضوع فراتر از توان این دولت و آن دولت است . مخصوصا که توجه کنیم رابطه ما با ترکمنستان استراتژیک است و ما مخصوصا در قضیه واردات گاز به این کشور وابسته ایم. بهترین کار این است که در خروجی های مرزهایمان کامیونها را با استفاده از سگهای ردیاب مواد مخدر و وسایل مشابه مورد تفتیش قرار دهیم قبل از آنکه همین هموطنان در ورودی های کشورهای همسایه گرفتار شوند.
  • ایرانی ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ازاین ظریف ضعیف جزلبخند چه کاری دراین رابطه برمیاید!چه توقعهای سختی توداری! عزیز من. مگرخدا به داد این خانواده های بیچاره زندانی و خود زندانی ها ی ایرانی در غربت برسد.
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    با اشتون رفته گل بچینه به او چه که ایرانی توسط یه ترکمنی تحقیر بشه ؟!
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ظریف داره کامنت چک میکنه مزاحم نشید
  • سجاد ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    لينكش را بزار
  • حمید ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اوایلکه خط ترانزیت ترکمنستان باز شده دایی منمرفت اونورمیگف پلیساشون به یک سوت همراضین ولی الان واینروزاکمتراز دلار قبول نمیکنند وبه بهانه های مختلف سعی در جریمه کردن و باج گرفتن دارن به دلایل واهی شروع به ازارو اذیت میکنند وچون مسئولین ما هم رسیدگی نمیکنند وکسی هم نیست از ما دفاع کنه هرکاری رو انجام میدن اونقدر عظمت وشو کت نداریم که یه هفته گمرکرو ببندیم تا حساب کار دسشون بیاد ویاد بگیرن که با ایرانی باید با احترام رفتار کرد البته من به شخصه به عنوانه یه خراسانی منکریه سری اشتباهات از طرف هموطنانعزیزم اونور نیستم
  • سجاد ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اينجا هم بايد سپاه وارد شه ؟
  • شفق ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    و همینطور بگو و بخند ابراز امیدواری و خرسندی
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    روحانی ظریف مچکریم!
  • مهسا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اقای جعفریان عزیز : تصدی وزارت امور خارجه تنها 9 ماه است که به دست آقای ظریف است اون پنج سالی که هموطن عزیزمون فرمودند متصدی کس دیگری بوده لطفا تشریف ببیرید اول از متصدی قبلی بپرسید این همه سال چرا کاری انجام نداره و بعد از آقای ظریف درخواست کنید که کاری براشون انجام بده ....
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    استرداد مجرمان یعنی این که اگر کسی که متهم و محکوم در کشور شماست به کشور طرف قرارداد رفت دولت آن کشور متهم را به شما تحویل دهد ربطی به زندانی کردن اتباع خارجی ندارد این که مجرم خارجی در کشور خودش محاکمه شود کاپیتولاسیون است
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    5 سال پیش داشتیم با هاله نور ور می رفتیم
  • سید ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بیائید همه دعا کنیم که این مسئله هیچ و پوچ 5+1 حل شود و تمام !!! چون تمام امورات این مملکت را تحت الشعاع خود قرار داده و همه رفته اند دنبال این کار و ول کرده اند امورات دیگر مملکتی را !!! متمسک نا بابی بوجود آمده که اگر اینطوری همه دنبالش بدوند و چهچه و به به کنند سیل جاهای دیگر این مملکت را خواهد برد و ویران خواهد کرد . چون هوا بشدت ابری است !!!
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای جعفریان ! این کار شما در واقع کار احزاب است - همان هایی که وقتی انتخابات می شود از خواب بیدار می شوند و قیافه های خود را به مردم نشان می دهند و از مردم می خواهند تا باسن انها را به صندلی قدرت و مقام بچسبانند
  • یک حقوقدان همسنگر قدیمی سرهنگ ها ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من با خط و سیره آقای ظریف در خیلی از مواقع از جمله لبخند های بیجا و طرز نشستن در مقابل برخی مقامات کشورها بخصوص کشورهای مورچه ای بشدت مخالفم . در دیپلماسی همه رفتار یک دیپلمات در ترازوی طرف مقابل و حتی دیگر کشورها قرار میگیرد لذا نوع نشست و برخاست در اینگونه مجالس نیز باید متناسب با اقتدار کشورمان باشد. مطلب آقای جعفریان که بیان واقعیات و انعکاس دردهای خانوادهای یک قشر زحمتکش یعنی رانندگان در آن مستتر بود جای بسی تامل دارد. مدتی قبل نیز دختر یکی از این رانندگان برای پیگیری کارپدرش نزد من آمده بود. پدری که بخاطر اتهام واهی که مواد مخدر هم نبود ماهها در زمستان سرد آن کشور بهمراه کمکی اش در داخل کامیون و در کمرگ آن کشور زندگی رقت باری را می کرد و فقط بخاطر اختلافات 2 شرکت ایرانی و ترکمن در گمرک آنجا تریلی وی توقیف شده بود و او نیز منتظر محاکمه یا رسیدگی نهایی بود. بحدی که برخی مواقع سفارت کشورمان به وی مساعدتهایی را میکرد و خانواده وی از طریق اداری نیز به کمیته امداد معرفی شده بودند تا بدون خرجی نمانند و با حداقل کمک نقدی گذران زندگی کنند. خانواده آبرومندی که مجبور به دریافت کمک از کمیته امداد شود واقعا تکیده و شکننده میشود و هرلحظه احساس میکند آبرویش در خطر است. درک این مسئله چندان سخت و دشوار نیست فقط کافی است لحظه ای فکر کنید که مرد خانواده به عللی گرفتار شده و از کار روزمره و کسب معاش خود بازمانده باشد، درد فراق و دوری که جای خود دارد. دختر این شخص بدون شوهر خود نزد بنده می آمد نمی دانم شاید میخواست حتی شوهرش که داماد آن راننده نگون بخت بود از این موضوع (معرفی به کمیته امداد ) بویی نبرد. بهرحال اینکه ما به گاز آنها نیازمندیم جای خود دارد ولی اینکه آنها نیز به ترانزیت کالا از طریق ایران و دسترسی به آبهای آزاد از طزیق ما نیازمندند نیز موضوعی است که میتوان روی آن به بهترین وجه مانور داد و آن را یک فرصت شمرد هرچند تخلف هر شخص نیز جای خود دارد ولی خیلی از رانندگان بیگناه به این وضعیت گرفتار شده اند . رشوه نیز موضوعی دیگر است که در کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق بیداد میکند و تا جایی که در برخی از اینگونه کشورها اگر به باج خواهی آنان تمکین نکنی آنها به راحتی مقداری مواد مخدر در ساک یا کالا یا وسیله نقلیه شما جاسازی کرده و مثلا با کشف آن شما را به جایی میفرستند که ... نی می زند. در پایان باید به آقای جعفریان بابت این دغدغه تبریک بگویم ولی این مطلب نیز گفتنی است که معاهده استرداد مجرمین شامل اینگونه افراد نمی شود و این معاهده ناظر بر افراد دیگری است. بعنوان مثال اگر مجرمی ایرانی در داخل کشور جرمی مرتکب شد و این جرم توسط مرجع قضائی ثابت شده و حکم بر مجرمیت و کیفر وی صادر شود آنگاه باید همان مرجع از طریق اینترپول و وزارت خارجه استرداد آن مجرم ایرانی را که بقصد فرار از چنگ عدالت به آن کشور گریخته ، از مقامات رسمی دولت ثانوی درخواست کند که آن نیز تشریفات قانونی و اداری خود را دارد. برخی از این رانندگان که نمونه آن در بالا مذکور افتاد اصلا مرتکب جرمی نشده اند و بقول معروف: آش نخورده و دهن سوخته بهترین تعبییر برای این نگون بختان است. امید که دولت تدبیر و امید ، عزت و تکریم تبعه ایران را که در برخورد با دارندگان گذرنامه کشورمان در خارج منعکس میشود به خوبی جا بیاندازد.
  • رحمن ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کار پیگیری با سفیر ایران در ترکمنستان است که اگر مشکل بر خورد کرد به وزیر خارجه متوسل شوند این کارهای ترکمنستان برای این است که تعداد 4ترکمن ایرانی مجرم در زندان را آزاد کنند یعنی دخالت در امور داخلی ایران این نتیجه پان ترکیست کشور ترکیه است که در منطقه ما براه انداخته است .اگر ترکمنستان دوست دارد ترکمنها را زیر چتر حمایت خود بگیرد بیاید همه ترکمنهایی که می خواهند به ترکمنستان بروند بر دارد و ببرد 100سال تبعید این ترکمنها تمام شده است بروند ببینند کسی از ترکمنهای مقیم ایران حاضر هست این چرندیات ترکمنستان را تحمل کند بسم الله
  • حاج احمد ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    روحاني مچكريم!!!!
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خب بگین خانم افخم محکوم کنه!! هنوز محکوم نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مستند من روحانی هستم رو ببین
  • رضا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من اعتبار را به گذرنامه های ایرانی باز میگردانم. روحانی مچکریم!
  • ناشناس ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بسیاری از این افراد بخاطر همراه داشتن قرص و شربت کدیین دار در زندان هستند و متاسفانه در این کشورها قرصهای آرام بخش و خواب آور مخدر محسوب میشود و مجازات زندان دارد .
  • حمیدرضا حکیمی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    محمد حسین عزیز همیشه فریاد مظلومان بودی ،چه درحماسه ناتمامت ،چه در مشت برسندان ات.
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خبری نیس. مذاکرات داریم
  • ali ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خانم افخم : این کار آنها را سازنده نمی دانیم.
  • ali ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    چه ننگی
  • ali ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    حالا می فهمیم که چرا امثال جلیلی ها آنچنان سخت با این بیگانگان برخورد می کردند که از نظر ما جلیلی یک دیکتاتور و یا .... است. بله این اشخاص دشمن را درست می شناختند. آری جواب لبخند مشت و توهین و حقارت است.
  • ali ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    5 سال پیش امثال شما داشتید سنگ اندازی می کردید.
  • عبدالله ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    البته که باید ازحقوق ایرانیان در هرجای دنیا دفاع کرد.ولی نباید این را فرموش کردکه اکثر زندانیان ایرانی در خارج ازکشور از جمله ترکمنستان قاچاق مواد مخدر داشته اند که متاسفانه براحتی از مرزهای خودی عبور می کنندو در ورود به کشور مقصد گرفتار می شوند. واگر امروز متاسفانه گذرنامه ایرانی ارزشی در دنیا ندارد یکی از دلایل اصلی آن همین قاچاقچیان مواد مخدر هستند وبه این راحتی هم قابل ترمیم نیست .ضمنا نویسنده محترم مقاله باید از شعار دادن بپرهیزد و واقعیتها را هم ببیند. ضمنا زندانی شدن ایرانیان مربوط به سنوات گذشته می باشد که دولت مورد تایید جنابعالی سر کار بوده چرا آن موقع فریاد نمی زدید بنابر این باید در صداقت شما در دفاع از ایرانیان در بند شک کرد و بیشتر به دنبال حربه برای کوبیدن دولت هستید.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آره اون موقع داشتن امثال جناب شهرام رو که افراد سفارت آمریکا تو عربستان گرفته بودن و اون خانم که مدتها تو آمریکا اسیر بود و بقیه رو آزاد میکردن. مثل الان نبود که خارجی ها تو مملکت ویراژ بدن و مرزدارامونو بدزدن ببرن و هواپیماشون بیاد دم تکون بده، خانم بی روسری بیاد دست تکون بده که!
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مثل گذرنامه نماینده جمهوری اسلامی برای سازمان ملل
  • احمد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خانم افخم: این عمل ترکمنستان با روح توافقنامه ژنو در تضاد است (ای تو روح توافق ژنو ...)
  • به عبدالله ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    همه کسانیکه به کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق رفتن میدونن سیستم قضایی وپلیس اونا چجوریه. لازم به توجیه نیست
  • اصلان ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای جعفریان عزیز به اون خانواده های عزیز بفرمایید دولت محترم دارند با شیب ملایم حرکت می کنند شاید به زودی تا 5 سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته اگر جناب ظریف با لبخندهایشان بتوانند دل وزیر خارجه ترکمنستان را ببرند... به این وفاداری به وطن تان امام و شهدا و انقلاب پیشکشتان
  • جواد معاضدی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای گلپایگانی که مدعی هستند هیچ تاجری در زندان ترکمنستان وجود ندارد . یکی از بزرگترین تجار ایرانی در اوج فشار تحریم ها صادرات گاز به ایران را تامین میگرد و بزرگترین خدمات را به دولت ترکمنستان انجام داده است بخاطر فشار به دولت ایران 6 ماه است که در زندان بسر میبرند و حتی از طرف سفارت ایران نه با ایشان ملاقات شده و نه پیگیر پرونده ایشان شده اند.
  • سلطانی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای جعفریان بعد از چاپ مقاله ظاهرا اذهان به بیراهه رفت.موضوع در مورد تجار زندانی در ترکمنستان بود که با وجود صحت ، بجای پیگیری و حمایت جهت ازاد کردن انان ، تکذیب شد .
  • مجید ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عبدالله جان از ترکمنستان! نظر دولت متبوع شما آزادی آن چند نفری است که در سال 88 در پی فتنه 88 گرفتار آمده اند و لاغیر و از آنجا که این در خواست بی منطق مورد توجه قرار نگرفته بسان انسان های بی منطق قصد گروکشی دارند نکته ی بعد اینکه اگر ما ایرادی به دولت میگیرم برای این است که وزیر مربوطه گاهی سر از فیسبوک و توییتر خارج نموده بجای لایک کردن!!!! و فالو کردن بیانات کدخدا! اقدامات عملی در شان کشور و نظام ایران بعمل آورد دیگر اینکه بحمدالله همه ی اجانب طرفدار دولت تز... هستند، از اروپایی گرفته تا امریکایی و ترکمن!! و آخرین نکته اینکه دولت خود ماست به شما هییییییییچ ربطی نداره که چه کار میکنیم و یا نمیکنیم حیف که در دوره فروپاشی شوروی دولت فشلی سرکار بود وگرنه بخش بزگی از آسیای میانه باید به مام میهن باز میگشت رونوشت: -ظرف -روحانی -ولایتی -رفسنجانی
  • کل حسن ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ظریف داره به شیب فکر میکنه
  • میترا1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    راستی انتخابات مجلس وخبرگان و بعدتر هم ریاست جمهوری درپیشه ! چرا نباید از این خواسته ها 2باره درخواست بشه ؟ وای از ان روز که از پرده بون افتد راز !
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بگو بخند با آبجی اشتون
  • مریم ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    چقدر جالب است که همه افرد دلسوز جامعه بعد از هشت سال نوری از خواب بیدار شده اند وبه دلسوزی برای همه آسیب دیدگان جامعه مشغول شده اند،!!!
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    وزارت خارجه بايد پاسخگوي همه چيز باشه. چرا احمدي نژاد 8 سال كشور رو نابود كرد؟ اين رو هم بايد وزارت خارجه جوابگو باشه. چرا تيم ملي به گينه باخت؟ بايد وزارت خارجه پاسخگو باشه.!!!!!!!!! مرگ بر افراط و جريان انحرافي
  • ایرانی ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای جعفریان کی به کی چی به چی خدا نگهدارت مومن
  • saied ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این ایرانیان عزیز در زمان دولت بگم بگم دستگیر شده اند
  • اشنا ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مرد حسابی مگر مرض داری وقتی میدونی در ان کشور ممنوع است باز هم انجام می دهی چه ربطی به ترکمن داره کرم ازخودتونه
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    تاریخ مصرف پست دادن با IP چنج گذشته دوست ترکمن عزیز!
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای عبدالله از ترکمنستان. خوش میگذره اونطرف ؟ شما یا ایرانی هستی و آنجا زندگی می کنی و یا ترکمنستانی هستی و فارسی را در ایران فراگرفته‌ای. در حالت اول معلومه که اونطرف خیلی به شما خوش می گذره که از کشوری که پلیسش بدوی ترین رفتارها را نه تنها با خارجیان بلکه با مردم خودش انجام می ده حمایت می کنی.خوب هم میدونی که فقط به بعضی خارجی های دارای شرایط خاص است که تو اونجا خوش می گذره. در حالت دوم هم که دیگر نیازی به دروغ گفتن و گول زدن خودت نیست، چون تو وجدان خودت خیلی راحت می تونی یه مقایسه بین رفتار پلیس با خودت در زمان حضور در ایران و ترکمنستان داشته باشی. یک نکته هم مزید اطلاع اینکه جناب گلپایگانی سفیر دولت دهم بوده که هنوز هم اونجاست و فریاد مردم ربطی به این دولت واون دولت نداره.
  • علیرضا ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    مامزه کشور دوست همسایه خائن ترکمنستان رو سال 86 تا عمق وجودمان درک کردیم اقایان هنوزدارند با انها دیزی بزباش می خورند
  • مهسا ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    در پاسخ به ali : سنگ اندازی ؟؟؟ درسته ! خب الان هم شماها دارین سنگ اندازی میکنید دیگه خوبیش اینه که یک صفریم چون اون زمان مسئولیت مذاکرات هسته ای به دوش وزارت خارجه نبود که الان هست !
  • مهسا ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    در پاسخ به ناشناس : چیزی که شما می فرمایید تامین امنیته و مسئولیتش با هرکی باشه با وزارت امور خارجه نیست .
  • saman ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ایشون مشغوله بنده خدا . داره توی فیسبووووق پیج میزنه !
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدایا یا به مسئولین ما غیرت بیشتری بده یاباغیرت های ما را بکش که این حقارت نمی توان تحمل کرد
  • وحید ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    راستی این اقا چند ساله در ترکمنستان زندانیه؟ 5 سال حوب اقای ظزیف بیا و برو اون رو ازاد کن چون تو الان هشت ساله ویر امور حارجه هستی و این مشکلات مال همین ششماهه ست که تو سر کار اومدی قبلا سایتها حواب بودن یا خودشون رو به خواب میزدن
  • ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام با کمال ادب و احترام خودتون توی مصاحبه فرمودید که این دستگیری برای 5 سال قبل است چرا وزارت خارجه دولت قبل پیگیری نکرده است؟
  • سلمان ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من سالهاست که باترکمنستان کارمیکنم ورفت وامددارم فقط درزمان سفارت اقای فرقانی ازایرانیان حمایت جدی وعملی میشد وماراننده ها احساس امنیت داشتیم وپلیس ترکمنستان ازسفارت میترسید سفیر فعلی که اصلاماایرانیهارابه ترکمنها فروخته است.مقامات وزارت خارجه فکر اساسی بکنندوماراازشراین سفیر هرچه زودترنجات دهند
  • hassan ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    درصحبت دوست عزیز نوشته شده است که 5 سال در زندان به سر میبرد سئوال این جاست فرد مذکور در این 5 سال قبل در دولت قبل چه میکرده اند آیا جراءت ابراز نظر داشته اند ؟ لیکن بر دستگاه دیپلماسی ایران فرض و بایسته است تمامی امور شهروندان را بررسی نماید
  • hamid ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    لبخند ژوکن!!!!!!!
  • علی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با حرف این بزرگوار موافقم کسانیکه از کشور خارج میشن هدفشون چیه اگه قصد تجارت سیاحت دارن بایستی ضمن رعایت اخلاق باید به قانون اون کشور هم احترام بگذاریم نه اینکه مسافرین خارجی وارد ایران میشن باید حجاب و... رو حتما رعایت بکنن پس بنطرم همه کسانی که دستگیر ودر زندان کشورهای خارجی هستند به عملشون واقف ومطلع بودند وقبل از ورود به کشور مقصد به تمام قانون اونجا اشنا بودند و با دست خودشون حادثه و... برای خودشون درست میکنند کسی مقصر نیسته حال علت چیه بنظرم مامورین ما باید هنگام خروج این افراد باید با تکنولوژی روز دنیا این جماعت واموال انها رو بازرسی کنند هرچند کسیکه قصد خودکشی داشته باشه به هر طرق ممکن این عمل رو انجام میده
  • s n ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای ظریف بخند اما اینو بدان که دنیا همیشه بر وفق مرادت نیست و دنیا همیشه به تو نمیخنده . دیپلمات خندان!!!!!!!!!؟؟؟؟
  • جواد معاضدی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اینجاست که باید رییس جمهور وارد عمل بشه . آقای روحانی مطابق با اصل های 128 و 152 از اصول مرطبت با شرح وظایف ریاست جمهوری عمل کن لطفاااااان......
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اتفاقا اين مسائل بسيار كوچكي كه شما بزرگش ميكنيد هم به خاطر درافتادن با قدرتهاي بزرگ و كله خراب بازي دراوردنه. اين رفتارها نتيجه 4 ماه گذشته نيست بلكه نتيجه 8-9 سال قبله. چي شده جديدا طرفدار حقوق زندانيان شديد؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احمدي باي باي
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مهسا اين افراطيا در حدي نيستن كه بخوان جلوي ما سنگ اندازي كنن.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    كار ما دخالت تو امور اونا نيست ولي كار اونا دخالت تو امور ماست؟؟!!!!!! عجب آدماي به منطقي هستيد شماها.
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با خرابي هاي احمدي نژاد تو 4 ماه نميشه اعتبار رو برگردوند. اعتبار بر ميگرده چون د.كتر روحاني حرف زده و همه ميدونن حرف ايشون حرفه نه مثل حرفهاي دولت قبل كهمثلا بنزين رو سهميه اي ميكنيم بعد از 2 سال كه پالايشگاه هامون ساخته شد دوباره ميشه 100 تومن!!!!!!!!!
  • ali ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    امروز ما سنگ اندازی نمی کنیم امروز هم شما دارید انتقام آن دوران را می گیرید و فقط ما جلوی شما ایستاده ایم. اگر سنگ اندازی می کردیم که اینقدر گند نمی تونستید بزنید.
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    ای بابا شما ها دارید می گید اون قبلی ها گند زده اند پس چرا به اونها بر میگردید ؟ این یعنی آنها هم اقدام کرده اند و نتوانسته اند و اگر آنها نکردند با این حرف می خواهید بگید که شما هم نمی کنید؟ شما که خیلی ادعا دارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس