به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمود واعظی اواخر خردادماه در مراسم راه اندازی پروژه رومینگ ملی، با انتقاد از افزایش نرخ مکالمات سیم کارتهای همراه اول گفت: ۳ هفته است به خاطر افزایش قیمت همراه اول تحت فشارم و مرتب وزرای دیگر از من می پرسند چرا قبوض خانوده مان یک مرتبه ۳۵ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از همراه اول می خواهیم در نرخ مکالماتش تجدیدنظر کند؛ در کوتاه مدت به موضوع نگاه نکنند. برای مردم ما افزایش ۲۰ درصدی قبوض موبایل رقم بالایی است و مجبور می شوند یک جوری تلافی این را سرتان دربیاورند.
پس از این اظهارات، اپراتورهای ایرانسل و رایتل برای جلب رضایت وزیر تعرفه مکالماتشان را کاهش دادند و مخابرات نیز اعلام کرد با تعریف بسته های مکالمه ای برای همراه اول، نظر وزیر را جلب می کند.
پائین ترین و بالاترین نرخ مکالمات موبایل
هم اکنون و با گذشت حدود یک ماه از این موضوع، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با درج جدول نرخ مکالمات موبایل در صفحه اجتماعی اش در کلوب، پایین ترین و بالاترین نرخ مکالمات با موبایل را اعلام کرد و آن را امکانی برای کاربران برشمرد تا با شفاف سازی به وجود آمده، سرویس موردنظرشان را انتخاب کنند.
واعظی در صفحه اجتماعی اش گفت: با توجه به اینكه مدتی راجع به تعرفه های تلفن همراه مسائل و سوالاتی در جامعه مطرح شده تصمیم گرفتم مطالبی در این خصوص بیان کنم.
وی با اشاره به این جدول که تعرفه هر دقیقه مکالمه اپراتورهای تلفن همراه را به تفکیک مشخص کرده افزود: از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ایجاد فضای رقابتی سالم در ارائه خدمات و تضمین رعایت حقوق كلیه ذینفعان اعم از حاكمیت – اپراتورها و به ویژه مردم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایجاد تعدد اپراتورهای ارائه كننده خدمات ارتباطی متضمن همین موضوع است به نحوی که در حوزه ارائه خدمت به مشترك رقابت بوجود آمده و مشترك حق و امكان انتخاب سرویس از نظر قیمت و كیفیت و شرایط مدنظر خود را می یابد.
واعظی تصریح کرد: با توجه به سراسری شدن نرخهای پایه خدمات و شفاف شدن تعرفه براساس نرخهای پایه اعلامی، امكان انتخاب براساس شرایط، برای كاربران به وجود آمده است.
وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه رومینگ ملی در مرحله نخست و مبادله تفاهم نامه در فاز دوم گفت: در آینده ای نزدیك نیز این پروژه میان اپراتورها ایجاد می شود که این موضوع باعث به وجود آمدن شرایط پوشش كامل ارتباطی برای همه اپراتورهای فعال در حوزه ارائه خدمات تلفن همراه خواهد بود؛ براین اساس انتظار و پیش بینی ما این است كه تشدید شرایط رقابت برای كاهش تعرفه های ارائه سرویس در بازار موبایل به نفع مشتركین و افزایش كیفیت سرویس و نهایتا ارتقاء سطح رضایتمندی مشتركین به نحو مطلوبتری حاصل شود.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی ادامه داد: از همراه اول می خواهیم در نرخ مکالماتش تجدیدنظر کند؛ در کوتاه مدت به موضوع نگاه نکنند. برای مردم ما افزایش ۲۰ درصدی قبوض موبایل رقم بالایی است و مجبور می شوند یک جوری تلافی این را سرتان دربیاورند.
پس از این اظهارات، اپراتورهای ایرانسل و رایتل برای جلب رضایت وزیر تعرفه مکالماتشان را کاهش دادند و مخابرات نیز اعلام کرد با تعریف بسته های مکالمه ای برای همراه اول، نظر وزیر را جلب می کند.
پائین ترین و بالاترین نرخ مکالمات موبایل
هم اکنون و با گذشت حدود یک ماه از این موضوع، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با درج جدول نرخ مکالمات موبایل در صفحه اجتماعی اش در کلوب، پایین ترین و بالاترین نرخ مکالمات با موبایل را اعلام کرد و آن را امکانی برای کاربران برشمرد تا با شفاف سازی به وجود آمده، سرویس موردنظرشان را انتخاب کنند.
در این جدول پایین ترین نرخ مکالمات با رنگ سبز و بالاترین نرخ مکالمات با رنگ صورتی مشخص شده است
واعظی در صفحه اجتماعی اش گفت: با توجه به اینكه مدتی راجع به تعرفه های تلفن همراه مسائل و سوالاتی در جامعه مطرح شده تصمیم گرفتم مطالبی در این خصوص بیان کنم.
وی با اشاره به این جدول که تعرفه هر دقیقه مکالمه اپراتورهای تلفن همراه را به تفکیک مشخص کرده افزود: از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ایجاد فضای رقابتی سالم در ارائه خدمات و تضمین رعایت حقوق كلیه ذینفعان اعم از حاكمیت – اپراتورها و به ویژه مردم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایجاد تعدد اپراتورهای ارائه كننده خدمات ارتباطی متضمن همین موضوع است به نحوی که در حوزه ارائه خدمت به مشترك رقابت بوجود آمده و مشترك حق و امكان انتخاب سرویس از نظر قیمت و كیفیت و شرایط مدنظر خود را می یابد.
واعظی تصریح کرد: با توجه به سراسری شدن نرخهای پایه خدمات و شفاف شدن تعرفه براساس نرخهای پایه اعلامی، امكان انتخاب براساس شرایط، برای كاربران به وجود آمده است.
وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه رومینگ ملی در مرحله نخست و مبادله تفاهم نامه در فاز دوم گفت: در آینده ای نزدیك نیز این پروژه میان اپراتورها ایجاد می شود که این موضوع باعث به وجود آمدن شرایط پوشش كامل ارتباطی برای همه اپراتورهای فعال در حوزه ارائه خدمات تلفن همراه خواهد بود؛ براین اساس انتظار و پیش بینی ما این است كه تشدید شرایط رقابت برای كاهش تعرفه های ارائه سرویس در بازار موبایل به نفع مشتركین و افزایش كیفیت سرویس و نهایتا ارتقاء سطح رضایتمندی مشتركین به نحو مطلوبتری حاصل شود.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.