به گزارش مشرق، عباس سماواتی اظهار کرد: افزایش قیمت در بخش لاستیکها اصلا به صلاح نیست چون در حال حاضر با قیمتهای فعلی نیز این بازار در رکود به سر می برد و می توان گفت لاستیک در بازار گران است و کسی قدرت خرید آن را ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 4000 واحد دارای مجوز در کشور فعالیت دارند، درباره مهمترین چالش های این صنف گفت: متاسفانه کالا مستقیما به دست واحدهای صنفی نمی رسد و وجود دلالان واسطهها باعث شده قیمتها افزایش یابد .
سماواتی با بیان اینکه 40 درصد لاستیکهای مصرفی تولید داخل بوده و 60 درصد وارداتی است تاکید کرد: لاستیکهای تولید داخل و یا وارداتی همه به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی رسد و وجود واسطهها و دلالان دراین صنف باعث افزایش قیمت میشود.
وی بیان کرد: لاستیکها بیشتر از کشورهای چین، ژاپن، کره ، مالزی و کشورهای اروپایی وارد میشوند و لاستیکهای تولید داخل و یا وارداتی به دلیل وجود واسطهها به طور مستقیم به ما نمی رسد.
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران گفت: همچنین هزینه پنچرگیری ماشینهااز 1500 تا 5000 تومان است که این کار براساس نرخ مشخص و در حضور مشتری انجام می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 4000 واحد دارای مجوز در کشور فعالیت دارند، درباره مهمترین چالش های این صنف گفت: متاسفانه کالا مستقیما به دست واحدهای صنفی نمی رسد و وجود دلالان واسطهها باعث شده قیمتها افزایش یابد .
سماواتی با بیان اینکه 40 درصد لاستیکهای مصرفی تولید داخل بوده و 60 درصد وارداتی است تاکید کرد: لاستیکهای تولید داخل و یا وارداتی همه به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی رسد و وجود واسطهها و دلالان دراین صنف باعث افزایش قیمت میشود.
وی بیان کرد: لاستیکها بیشتر از کشورهای چین، ژاپن، کره ، مالزی و کشورهای اروپایی وارد میشوند و لاستیکهای تولید داخل و یا وارداتی به دلیل وجود واسطهها به طور مستقیم به ما نمی رسد.
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران گفت: همچنین هزینه پنچرگیری ماشینهااز 1500 تا 5000 تومان است که این کار براساس نرخ مشخص و در حضور مشتری انجام می شود.