کد خبر 333988
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

رئیس دانشگاه آزاد در رابطه با استیضاح وزیر علوم در مجلس، گفت: یک سال زمان کمی برای ارزیابی یک وزیر است و امیدواریم مجلس فرصت بیشتری به وزیر علوم بدهد.

به گزارش مشرق، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه دیدار صمیمی با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد در همه زمینه‌ها فعال است و در بخش تحصیلات تکمیلی نیز سعی داریم دانشکده خبر تأسیس کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برخی دانشجویان استاد راهنما نداشتند که تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات در واحدهای همجوار و افزایش هیأت علمی را در این رتبه انجام دادیم و امیدواریم دیگر هیچ دانشجویی بدون استاد راهنما نباشد.

وی همچنین در رابطه با ارائه وام ازدواج به دانشجویان گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری قرار است مبلغ وام ازدواج را افزایش دهیم ولی هنوز بر سر مبلغ آن به توافق نرسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت امنا شهریه دانشگاه آزاد به طور میانگین 15درصد افزایش دارد که این افزایش از مهرماه اعمال می‌شود.

وی افزود: واحدهایی که ترم گذشته نیز شهریه دانشجویان را با این مصوبه احتساب کرده باشند برخورد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد در رابطه با تحقیق و تفحص از این دانشگاه گفت: خبرهای تحقیق و تفحص را در روزنامه‌ها می‌خوانم و فقط یک جلسه به مجلس رفتم و سؤالات نمایندگان را پاسخ دادم.

وی با بیان اینکه مسئله تحقیق و تفحص به دوران قبل مربوط می‌شود عنوان کرد: در رابطه با انتشار گزارش تحقیق و تفحص هیچگونه لابی نداشتم.

*افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلات تکمیلی

میرزاده با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ آزاد گفت: در 32 سال گذشته جمع مجوزهای رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا حدود 3هزار رشته بوده است ولی در ده ماه گذشته بیش از 1553 رشته اضافه شده است به طوری که درحال حاضر 10هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 10هزار نفر در مقطع دکتری پذیرش می‌کنیم.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد در ارتقای کیفی آموزش گفت: بحث بومی‌گزینی و تأمین رشته‌های مورد نیاز در شهرستان‌ها تقویت شده است و همچنین تعداد اعضای هیأت علمی را نیز افزایش دادیم.

به گفته وی دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی بیش از 96درصد داوطلب بدون آزمون پذیرش دارد و در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز برای داوطلبان استعداد درخشان پذیرش بدون آزمون داریم.

میرزاده در رابطه با توسعه واحدهای بین‌المللی گفت: برای توسعه واحدها در عراق، تاجیکستان و عمان برنامه داریم.

*یک سال زمان کافی برای ارزیابی وزیر علوم نیست

رئیس دانشگاه آزاد در رابطه با استیضاح وزیر علوم گفت: یک سال زمان کافی برای ارزیابی یک وزیر نیست و امیدواریم مجلس فرصت بیشتری به وزیر علوم بدهد.

وی افزود: فرجی‌دانا در برنامه‌هایش موفق بوده و تعامل خوبی بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برقرار کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس