شیخ علی ​الحرازی گفت: امروز کشوری مانند عربستان در یمن دخالت میکند و میگویند ایران دخالت کرده است اما ایران چه زمانی ماشین‌های بمب گذاری شده به یمن وارد کرده و مردم را به خاک و خون کشیده است. متاسفانه عربستان همسایه ایست که هیچ خیری از آن ندیده ایم.

مردم یمن از آل‌سعود خیری ندیدند/ یمنی‌ها هرگز قیام خود را متوقف نمی‌کنند
گروه بین‌الملل مشرق - شیخ علی الحرازی الیمنی از علمای برجسته تشیع در گفتگو با خبرنگار مشرق گفت: مردم یمن در سال 2012 میلادی بر علیه "علی عبدالله صالح" قیام کردند چون دولت وقت غرق در فساد بود  اما مردم دو سال دیگر را تجربه کردند که از ان دوره نیز بدتر بود هم اکنون فساد در همه سطوح موج میزند و این برای مردم بسیار دردناک و غیر قابل تحمل است.

الحراز​ی با اشاره به حمله نظامی‌های یمن به مردم گفت: من به خاک و خون کشیده شدن مردم یمن را تسلیت میگویم و یک سوال از تمام وجدانهای بیدار دارم آیا این سه خواسته مردم یمن در تمام دنیا غیر معقول است؛ مردم بحث اقتصاد و خروج فاسدان از مسئولیت ها و مشارکت در سرنوشتشان را فریاد می زدند در مقابل با گلوله مواجه شدند.

وی تصریح کرد: این وضعیت بسیار دردناک است ولی پیام مردم یمن به دولت داعشی و تکفیری یمن اینست که شما شکست خواهید خورد و این قیام هرگز متوقف نخواهد شد.

​الحرازی ادامه داد: امروز کشوری مانند عربستان در یمن دخالت میکند و میگویند ایران دخالت کرده است اما ایران چه زمانی ماشین‌های بمب گذاری شده به یمن وارد کرده و مردم را به خاک و خون کشیده است. متاسفانه عربستان همسایه ایست که هیچ خیری از ان ندیده ایم.

امروز عربستان به گروههای تکفیری در یمن کمک میکند و تفکر داعشی را تقویت میکند و مدارسی را برای شستشوی مغزی جوانان دایر میکند.

وی گفت : مردم یمن هرگز عربستان را مادمی که دست از این سیاست‌ها برندارد نمی‌بخشند و آن را شریک به خاک و خون کشیده شدن مردم میداند.

مردم یمن از آل‌سعود خیری ندیدند/ یمنی‌ها هرگز قیام خود را متوقف نمی‌کنند

وی با اشاره به ادعای حکومت یمن درباره دخالتهای ایران گفت: این ادعا دروغی آشکار است​.

مردم یمن با مردم ایران رابطه عاطفی دارند و این رابطه تاریخی است و به قبل از اسلام برمیگردد و ما از جمهوری اسلامی ایران جز حمایت از کشور یمن ندیده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس