کد خبر 378578
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

واردات بنزین در ۷ ماه نخست امسال با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴.۵ میلیون لیتر در روز رسید.

 به گزارش مشرق، طبق آمار برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در هفت ماه نخست امسال به طور متوسط روزانه 4.510 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است.

حجم واردات بنزین در مدت مورد نظر نسبت به متوسط روزانه سال گذشته با 3.670 میلیون لیتر از افزایش 18درصدی حکایت می‌کند.

این افزایش واردات در حالیست که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیش‌ از این اعلام کرده بود که حجم واردات بنزین در سال گذشته 10 میلیون لیتر بوده و  امسال این مقدار به 4.5 میلیون لیتر رسیده است که منجر به تراز منفی واردات این محصول شده است.

البته وزارت نفت برای جبران توقف دریافت ریفرمیت واحدهای پتروشیمی‌ها مجوز واردات روزانه 10 میلیون لیتر بنزین را صادر کرده است اما نکته مهم در این میان این است که در هفت ماه ابتدایی سال 94، برخلاف اعلام شرکت ملی پالایش و پخش مبنی بر توقف دریافت ریفرمیت پتروشیمی‌ها با اشاره به داشتن آلایندگی بالا، به طور متوسط روزانه 2.679 میلیون لیتر ریفرمیت برای ارتقاء کیفیت بنزین داخلی استفاده شده است.

متوسط واردات بنزین به کشور در هفت ماه نخست امسال در جدول ذیل آمده است:

افزایش ۱۸ درصدی واردات بنزین+ جدول
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    چرا باتوجه به کاهش قیمت نفت بنزین در ایران ارزان نشد؟
  • سهند ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    همین که قیمت ثابت بمونه یعنی گرون نشده .
  • امیر ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام و خسته نباشید به خودروسازان و تشکیل دهندگان سوخت و ترافیک چطور می شود به آینده کشور نگاه کرد که ترافیک و سوخت و خودرو سازی را متوقف نکرد و داشتن هوای مناسب را در کشورمان به ارمغان بیاوریم و صنایع ماشین آلاتمان هم به روند کاری خودشان ادامه داد چون با این تولیدهای بی رویه در آینده نه چندان دور نه جای طردد ماشین ها در خیابان را داریم و نه جای نفس کشیدن و به تعطیلی خودروسازانمان هم تمام می شود در ضمن بودجه ایی هم برای بنزین نخواهیم داشت و راهکار کشورمان چه می باشد؟؟؟ ما باید منطقی تر به این موضوع فکر کنیم و راه حل آن هم این است که چقدر خودرو فرسوده داریم و یک ماشین به چه قیمتی تمام می شود و چه باید بکنیم تا سوخت ماشین ها کاهش پیدا کند و خودرو سازان هم تعطیل نکنند راه کار آن این است که ماشین های فرسوده سوخت زیادی بوجود می آورند و اگر میانگین سوخت ماشینهای فرسوده را در صی مسافت 100 کیلومتر 2 لیتر محاسبه کنیم به این مقدار میرسیم که میلیونها لیتر روزانه از دست رفته داریم و اگر آن را به مقیاس سالانه اضافه کنیم قیمت سرسام آوری را بدست می آوریم بس چطور باید اینکار را به اتمام برسانیم که هم اقشار و هم خودروسازان کارشان دو چندان شود چاره بر این است که با گرفتن یک ماشین اسقاطی و با دادن یک ماشین نو یک ماشین از گردونه خارج شده و یک ماشین نو اضافه شده که هیچ مشکلی به ناوگان حمل و نقل خصوصی اضافه نشده و با خورد کردن و بازیافت آن مقداری از آهن آلات آن هم استفاده می شود ولی یک مشکل پیش رو هست که توان جامع برای پرداخت خودرو نو می باشد و آن را هم با قیمت گذاری منصفانه می شود به آن رسید و ما به اعضای هر خودرو خودرو دیگری را جایگزین میکنیم آنهم خودرو ملی کشورمان که سودی هم که عاید آن می شود به جیب خودرو سازان کشورمان باشد و قیمت گذاری آن بر این می باشد اگر برای فرستادن خودرو به عراق و روسیه و کشورهای دیگر با قیمت خیلی خیلی کمتر صرف داشته است بس برای کشور ما هم این مرغوم به صرفه می باشد بس قیمت را با گزینه خارج کردن ماشین ها از کشور قیمت گذاری می کنیم و سود اسقاطی ماشین ها را هم به دولت پرداخت میکنیم و دولت با توجه به درآمد حاصله وامی را به اشخاص برای گرفتن خودرو مورد نظر باید بپردازد چونکه خودرو سازان با نقدینگی کار کنند و درصد وام را هم پائین می آوریم تا بتوانند ملت به موقعه اقساتشان را پرداخت کنند حالا با این برداشت چه سودی به دولت میرسد و چه سودی به ماشین سازان خاطر جم باشید همه در این سود سهیم میشوند جونکه قیمت مناسب ماشین باعث اضافه شدن تولید می شود و هوای صاف را در کشور بطور شدیدی کاهش میدهیم و با دوگانه سوزی ماشینها مصرف بنزین را یک چهارم کاهش میدهیم و با این وجود اقتصاد کشورمان رو به جلو خواهد رفت چون خیلی چیزها با قیمت گذاری مناسب به کشور باز میگردد در ضمن تصادفات ما هم به طور نصبی کاهش پیدا میکند و این به سود بیمه کشورمان می باشد و در آخر انتخاب با شماست کار بیشتر سود کمتر و کارگران بیشتر و سود دهی بیشتر یا کار کمتر بیکاری بیشتر و سود دهی کمتر، این رمز موفقیت چین می باشد حالا در هر محصولی میتوانید به این گزینش برسید. موفق باشید در همه عرصه ها کوچک شما امیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس