به گزارش مشرق، فضل الله اسلامي در گفتگو با مهر با اشاره به تجهيز تاکسيهاي تهران به سيستم کارت خوان گفت: در مورد سيستم حمل و نقل پکپارچه پيش بيني شده که تمامي ناوگان حمل و نقل عمومي به صورت الکترونيکي پرداخت هايشان انجام شود که در حال حاضراتوبوسها و مترو مجهز به اين سيستم شده اند ولي تجهيز تاکسيها به دليل تعدد خودروها کمي مشکل تر است.
وي با بيان اين که چگونگي اجرا و مصوبات اين طرح در هيئت مديره تاکسيراني و شوراي اسلامي شهر تهران مشخص شده است، گفت: نوع سيستمي که قرار است در تاکسيها نصب وشرکت هاي که کار طراحي و نصب آن را انجام مي دهند نيز مشخص شده اند.
اسلامي تصريح کرد: شورا اسلامي شهر تهران، شهرداري را ملزم کرده بود در سال 90 اين کار شروع شود و ما در طول سال 90 نصب خود پرداز هاي الکترونيک را در تاکسي ها آغاز مي کنيم.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت برتاکسيراني شهرتهران خاطرنشان کرد: در سه ماه اول نوع تجهيزات و طراحي کارت و.. انجام مي شود و در مرحله بعد طرح به صورت پايلوت در نيمه نخست سال اجرايي مي شود.
پاسخ تاکسيراني به مخالفت فرمانداري به افزايش کرايه تاکسيها
وي با اشاره به رد افزايش 15 درصدي قيمت کرايه تاکسي ها توسط فرمانداري تهران گفت: پيشنهاد اوليه ما به شورا براساس بررسي هاي کارشناسي 20 تا 25 در صد بود که افزايش عادلانه اي با توجه به هزينه هاي فعلي براي تاکسيرانها محسوب مي شد،اما شورا در نهايت افزايش 15 درصدي را به تصويب رساند.
اسلامي ادامه داد: اين ميزان افزايش نيز توسط فرمانداري برگشت خورد اما تلاش مي کنيم بر اساس مستندات و مطالعات کارشناسي 15 در صد را براي سال 90 به تاييد برسانيم.
اجراي تبليغات روي بدنه تاکسي ها به صورت آزمايشي
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران با اشاره به تبليغات روي بدنه تاکسي ها براي جبران بخشي از هزينه هاي ناشي ازهدفمند شدن يارانه ها گفت: هر تاکسي يک بنگاه اقتصادي است که بايد به طور مستقل روي پاي خود بايستد.
وي با بيان اين که ما تلاش مي کنيم در راه رسيدن به اين هدف تمام مشکلات را هموار کنيم ،افزود:براي آن که تاکسيران ها بتواند همانند گذشته امرار معاش کنند بايد کرايه ها تا 30 در صد افزايش مي يافت تا درآمدي معادل قبل از اجراي طرح هدفمند شدن يارانه ها کسب مي کردند.
اسلامي اضافه کرد:به دليل آن که اين ميزان مورد موافقت قرار نگرفت پيش بيني شد با روش هاي ديگر اين هزينه ها جبران شود که يکي از اين موارد تبليغات بدنه تاکسي ها بود که مصوبات مربوط به آن توسط شورا به تصويب رسيد و به سازمان زيباسازي به عنوان متولي تبليغات در شهر تهران سپرده شد .
وي ادامه داد: امسال اين طرح به صورت آزمايشي اجرايي مي شود تا بازار خودش را پيدا کند و مخاطبان آن ميزان اثرگذاري آن بررسي کند.
200 تاکسي خارجي در انتظار ابلاغ مصوبه شوراي عالي ترافيک
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران با اشاره به ورود 200 تاکسي خارجي به ناوگان تاکسيراني گفت: ورود 200 دستگاه تويوتا کمري به ناوگان تاکسيراني توسط شوراي عالي ترافيک به تاييد رسيده است و منتظريم مصوبه ابلاغ شود تا شماره گذاري تاکسي ها آغاز شود.
اسلامي پيش از اين اعلام کرده بود: اين 200 تاکسي براي به کارگيري در فرودگاه هاي تهران و تعدادي از نقاط شهر مورد استفاده قرار مي گيرند.
ميزان مصرف سوخت اين تاکسيها بيش از 20 تا 30 درصد کمتر از ساير خودروها است، آلايندگي بسيار کمي دارند و در حفظ محيط زيست و کاهش آلودگي هوا نيز تأثير گذارند.