به گزارش مشرق، خسرو نظری، رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه همایش مدیران مدارس نواحی یک و دو بندرعباس اظهار کرد: در حال حاضر تبلت به عنوان یکی از جدیدترین و جذابترین فناوریهای اطلاعاتی در میان وسایل چند رسانهای دیجیتال شناخته میشود و از قابلیت حمل آسان نیز برخوردار است.
وی اضافه کرد: علاوه بر حجم و وزن کم و قابلیت جابجایی بالا، تبلت در مقایسه با سایر رایانهها انرژی کمتری در مصرف دارد و برای یاداشتبرداری و ثبت نکات نیزاز کابرد بالایی برخوردار است.
نظری ادامه داد: در این طرح تبلتها با ظرفیت و مشخصات خاصی دراختیار مدارس پایلوت قرارگرفتهاند تا بازدهی آن در فرایند کارمشخص و در صورت موفقیت در سراسرکشور اجرایی شود.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آموزش معلمان و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه ازاین تکنولوژی را مورد تأکید قرارداد و گفت: از آنجاییکه این طرح در امتداد طرح هوشمندسازی مدارس میکوشد با تکیه بر فنآوریهای روز در فرایند آموزش نقشآفرین باشد، تأکید بر این است به شکل یک مجموعه کامل ارائه شود که آموزش معلمان و مدیران و بهرهگیری از ظرفیت حداکثری این تکنولوژی مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است.
وی یادآورشد: در حال حاضر این ظرفیت به عنوان یکی از حلقههای هوشمندسازی مطرح است و ممکن است در آینده با روند شتابانی که تکنولوژیهای ارتباطی دارند سیستمهای پیشرفتهتری حتی جایگزین تبلت شود.
این مقام مسئول با اشاره به جزئیات روند اجرای پایلوت طرح گفت: در این راستا در کنار آموزش و پرورش که تجهیز یک کلاس از هر مدرسه را برعهده دارد، اولیا نیز با تجهیز یک کلاس مشارکت دارند که این طرح در برخی از استانها نیزبه شکل غیررسمی در حال اجراست.
وی ازاستقبال برخی شرکتها و برندهای خاص در این راستا خبرداد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در سطح کشور قطعا با لحاظ همه شرایط مورد نظر آموزش و پرورش، این طرح به مناقصه گذاشته میشود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت روند هوشمندسازی مدارس هوشمند کشور بیان داشت: هماکنون ۴۰ هزار مدرسه با ۸۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور از تجهیزات هوشمند برخوردار هستند و روند هوشمندسازی سایر مدارس ادامه دارد.
وی اضافه کرد: شیب هوشمندسازی مدارس که از ابتدای طرح روند خوبی را داشت در مسیر کار به دلیل محدودیت و کمبود منابع لازم با کندی مواجه شد که تلاش جدی برای سرعتبخشی به این فرایند ادامه دارد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بهرهگیری از تکنولوژی روز در فرایند آموزش و یاددهی را از جمله الزامات طرح هوشمندسازی مدارس بیان کرد و گفت: اجرای طرح ملی هوشمندسازی مدارس با هدف استفاده از فناوری اطلاعات در تمام فرایندهای مدرسه(آموزشی، پرورشی و مدیریت) از سال ۹۱ اجرایی شده است و تمرکز جدی در استمرار این طرح با تکیه برفنآوریهای روزاست.
نظری با بیان اینکه امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه هوشمندسازی در سطح کشور توزیع شده است، خاطر نشان کرد: ازاین میزان هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به استان هرمزگان اختصاص داده شده است که برای تجهیز کتاب کار و فنآوری و کلیه ملزومات سختافزاری ونرمافزاری هزینه شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال در دوره ابتدایی برای کتاب کار و فنآوری هزینه شده است که سهم استان هرمزگان پنج میلیارد ریال بوده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال میشود، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در برخی از رشتهها مانند مربیان سلامت با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از فارغالتحصیلان سایر مراکز آموزش عالی بهره خواهیم گرفت که پس از تعیین صلاحیت و آموزشهای لازم استخدام شوند تا کمبود نیروی انسانی جبران شود.
نظری در پایان محورها و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش را ارتقای منابع انسانی، تعالی مدیریت مدارس، مشارکت در بخشهای مختلف آموزش و پرورش و بودجهریزی عملیاتی ذکرکرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با نگاه تحولگرا همه ظرفیتها را برای رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور بسیج کرده است.
منبع: مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش
وی اضافه کرد: علاوه بر حجم و وزن کم و قابلیت جابجایی بالا، تبلت در مقایسه با سایر رایانهها انرژی کمتری در مصرف دارد و برای یاداشتبرداری و ثبت نکات نیزاز کابرد بالایی برخوردار است.
نظری ادامه داد: در این طرح تبلتها با ظرفیت و مشخصات خاصی دراختیار مدارس پایلوت قرارگرفتهاند تا بازدهی آن در فرایند کارمشخص و در صورت موفقیت در سراسرکشور اجرایی شود.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آموزش معلمان و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه ازاین تکنولوژی را مورد تأکید قرارداد و گفت: از آنجاییکه این طرح در امتداد طرح هوشمندسازی مدارس میکوشد با تکیه بر فنآوریهای روز در فرایند آموزش نقشآفرین باشد، تأکید بر این است به شکل یک مجموعه کامل ارائه شود که آموزش معلمان و مدیران و بهرهگیری از ظرفیت حداکثری این تکنولوژی مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است.
وی یادآورشد: در حال حاضر این ظرفیت به عنوان یکی از حلقههای هوشمندسازی مطرح است و ممکن است در آینده با روند شتابانی که تکنولوژیهای ارتباطی دارند سیستمهای پیشرفتهتری حتی جایگزین تبلت شود.
این مقام مسئول با اشاره به جزئیات روند اجرای پایلوت طرح گفت: در این راستا در کنار آموزش و پرورش که تجهیز یک کلاس از هر مدرسه را برعهده دارد، اولیا نیز با تجهیز یک کلاس مشارکت دارند که این طرح در برخی از استانها نیزبه شکل غیررسمی در حال اجراست.
وی ازاستقبال برخی شرکتها و برندهای خاص در این راستا خبرداد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در سطح کشور قطعا با لحاظ همه شرایط مورد نظر آموزش و پرورش، این طرح به مناقصه گذاشته میشود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت روند هوشمندسازی مدارس هوشمند کشور بیان داشت: هماکنون ۴۰ هزار مدرسه با ۸۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور از تجهیزات هوشمند برخوردار هستند و روند هوشمندسازی سایر مدارس ادامه دارد.
وی اضافه کرد: شیب هوشمندسازی مدارس که از ابتدای طرح روند خوبی را داشت در مسیر کار به دلیل محدودیت و کمبود منابع لازم با کندی مواجه شد که تلاش جدی برای سرعتبخشی به این فرایند ادامه دارد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بهرهگیری از تکنولوژی روز در فرایند آموزش و یاددهی را از جمله الزامات طرح هوشمندسازی مدارس بیان کرد و گفت: اجرای طرح ملی هوشمندسازی مدارس با هدف استفاده از فناوری اطلاعات در تمام فرایندهای مدرسه(آموزشی، پرورشی و مدیریت) از سال ۹۱ اجرایی شده است و تمرکز جدی در استمرار این طرح با تکیه برفنآوریهای روزاست.
نظری با بیان اینکه امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه هوشمندسازی در سطح کشور توزیع شده است، خاطر نشان کرد: ازاین میزان هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به استان هرمزگان اختصاص داده شده است که برای تجهیز کتاب کار و فنآوری و کلیه ملزومات سختافزاری ونرمافزاری هزینه شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال در دوره ابتدایی برای کتاب کار و فنآوری هزینه شده است که سهم استان هرمزگان پنج میلیارد ریال بوده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال میشود، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در برخی از رشتهها مانند مربیان سلامت با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از فارغالتحصیلان سایر مراکز آموزش عالی بهره خواهیم گرفت که پس از تعیین صلاحیت و آموزشهای لازم استخدام شوند تا کمبود نیروی انسانی جبران شود.
نظری در پایان محورها و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش را ارتقای منابع انسانی، تعالی مدیریت مدارس، مشارکت در بخشهای مختلف آموزش و پرورش و بودجهریزی عملیاتی ذکرکرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با نگاه تحولگرا همه ظرفیتها را برای رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور بسیج کرده است.
منبع: مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش