کد خبر 40430
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳

در پي انتشار تکذيبيه آيةالله ري شهري و همچنين مطلبي با عنوان «افزون بر تحريف عقايد؛ نشر اکاذيب هم مزيد بر علت است»، پايگاه اطلاع رساني حجت الاسلام و المسلمين ميراحمدرضا حاجتي جوابيه اي را در اين باره ارسال نموده است.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، متن اين جوابيه به شرح زير است:

در پي انتشار خبر تکذيبه آيت الله ري شهري در خصوص نقل قول بيان شده توسط حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا حاجتي از ايشان، که در مستند «ظهور بسيار نزديک است» نيز به آن اشاره شده بود ذکر چند نکته، ضروري به نظر مي رسد.

1 ـ حجت الاسلام حاجتي از ابتداي اطلاع از محتواي مستند «ظهور بسيار نزديک است» نسبت به آن نگاه نقادانه جدي داشته و هر گونه توقيت و تطبيق قطعي را به مقتضاي آموزه هاي روايي ـ چنانکه در مقالات متعدد سايت ايشان نيز موجود است ـ رد نموده است. در عين حال بر اساس آموزه هاي بزرگترين مربي گفتمان مهدويت در عصر حاضر يعني حضرت امام خميني(قدس سره)، انقلاب اسلامي را زمينه ساز انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) مي دانند و نتايج تحقيقات چندين ساله خود در اين زمينه با پرهيز از هرگونه افراط و تفريط را در قالب کتاب ارزشمند و پرتيراژ عصر امام خميني(ره) ارائه نموده است.

2 ـ عدم انتشار اين توضيحات تاکنون تنها به دليل پرهيز از حاشيه سازي مضاعف بوده و در سالي که امام خامنه اي (مدظله العالي) در خصوص «اجتناب از مسائل حاشيه ساز براي کشور» و «حفظ اتحاد و انسجام اسلامي» تأکيد فراوان نموده اند ورود به مسائل حاشيه اي بر خلاف اقتضاي بصيرت به نظر مي رسيد. لکن با انتشار تکذيبيه جناب آقاي ري شهري ارائه توضيحاتي در اين زمينه اجتناب ناپذير مي باشد.

اصل سخنراني حجت الاسلام و المسلمين حاجتي نيز در فاصله زماني بين سال هاي 1379 تا 1382 در جمع محدودي از امت حزب الله در تهران، آن هم در زماني که بيشترين حملات از سوي استکبار جهاني و پياده نظام داخلي آنان به نظام اسلامي و شخصيت گهربار امام و رهبر معظم انقلاب صورت مي گرفت، ايراد گرديده است که در آن سخنراني به صورت مفصل به توضيح شخصيت ملکوتي حضرت امام و آثار جهاني ايشان و رهبري امام گونه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي پرداخته شد.

بخش هاي تقطيع شده از فايل صوتي اين سخنراني بدون اطلاع ايشان در فضاي مجازي منتشر گرديد که سازندگان مستند «ظهور بسيار نزديک است» نيز بدون اطلاع حجت الاسلام حاجتي و يا دفتر ايشان با تقطيع بخش ديگري از اين سخنان تنها نقل قول از آيت الله ري شهري را در اين مستند مورد استفاده قرار داده اند که البته در همان نقل قول نيز حجت الاسلام حاجتي هيچگونه توقيت و تطبيق قطعي را به جناب آقاي ري شهري نسبت نداده اند و به هيچ وجه صحبتي از موضوع سيدخراساني و هيچ تطبيق مصداق ديگري به ميان نيامده است. گرچه ايشان مانند همه پيروان راستين ولايت فقيه به اين کلام بلند حضرت آيت الله علامه مصباح يزدي عميقاً معتقدند که «اعتقادي که من به مقام معظم رهبري دارم بالاتر از آن سيد خراساني است که در روايات آمده است.»

3 ـ نقل قول تقطيع شده حجت الاسلام حاجتي مربوط به سخنراني آيت الله ري شهري در نيمه شعبان سال 1371 در مراسم جشن عمامه گذاري طلاب حوزه علميه المهدي(عج) مسجدسليمان مي باشد که در حضور صدها نفر ايراد گرديده و ايشان در آن سخنراني به تبيين نتايج تحقيقات چندين ساله خود پيرامون احاديث مربوط به انقلاب جهاني حضرت مهدي سخناني را ايراد نمودند و با تاکيد بر کارشناسانه بودن اين اظهارات به نقل قولي از مقام معظم رهبري اشاره نمودند که حاکي از بشارتي در اين زمينه از سوي گوينده آن خطاب به رهبري معظم بوده است که در بسياري از ديدارهاي عمومي نيز عرض ارادت ها و اظهاراتي بشارت آميز از اين قبيل ممکن الوقوع است.

4 ـ نقل قول مطرح شده توسط حجت الاسلام حاجتي کاملاً صحيح و دقيق مي باشد و در اين جلسه علما و فضلاي محترم منطقه از جمله امام جمعه فعلي شهرستان، امام جمعه موقت فعلي شهرستان، رئيس روحاني شوراي اسلامي اين شهرستان، مسئول فعلي بسيج طلاب سپاه خوزستان، جمعي از فرماندهان بسيج و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برخي از کارشناسان علوم قرآني و برخي از دانش آموختگان مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم و همچنين جمع کثيري از امت حزب الله و خانواده هاي شهداء مستمع سخنان ايشان بوده اند و اين موضوع بارها توسط بسياري از اين بزرگواران نقل قول شده است ـ تنها به عنوان نقل يک نظريه کارشناسانه و يک قول بشارت آميز ـ و هرگونه تکذيبيه اي، واقعيت اين جلسه و حقيقت اين سخنان متين را تغيير نمي دهد.

5 ـ ضمن احترام به مقام علمي و معنوي آيت الله ري شهري، علت اين تکذيبيه را فاصله زماني چندين ساله با زمان ايراد آن سخنراني و کوتاهي دفتر ايشان در تحقيق و تفحص از دليل نسبت اين سخنان به ايشان و تلقي نسبت اظهار توقيت و تطبيق قطعي از سوي وي مي باشد. ـ اين نکته طبيعي است که معمولا سخنرانان محترم همه سخنراني هاي خود را با تمام جزئيات به ذهن نمي سپارند، برخلاف مستمعين!

6 ـ اتهام نقل سخنان خلاف واقع به شخصيتي همانند حجت الاسلام و المسلمين حاجتي و ديگر علما و شخصيت هاي حاضر در اين جلسه که مورد وثوق بسياري از علماي معاصر مي باشند عملي به دور از انصاف و اخلاق مي باشد.

در پايان تأکيد مي گردد:

در شرايطي که خروش بيداري اسلامي استکبار جهاني را سردرگم و مات و مبهوت نموده و پژواک فريادهاي الهي حضرت روح الله امروزه از سراسر جهان به گوش مي رسد بايد از مشاجرات بي دليل و بي فايده و همچنين اصلي نمودن مسائل فرعي پرهيز کرده و از بازي در ميدان دشمن تفرقه انگيز، اجتناب نمود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس