به گزارش مشرق، حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و کارشناس رسانه گفت: در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر به جز فیلمهای
ایرانی شاهد عدم استقبال مردم از نمایش فیلمهای خارجی بودیم که این مسئله
در پردیس ملت (محل مرکزی جشنواره) بیشتر به چشم میآمد.
وی افزود: میراث سی و دو دوره برگزاری جشنواره فجر این بوده که برای همه، اولویت اول فیلمهای ایران است. به همین دلیل هم این جشنواره برای سال آینده باید خودش را بازیابی کند.
سلطان محمدی درباره مراحل این بازیابی اظهار داشت: بدون تعارف، آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد، نبود همراهی رسانهای با جشنواره بود. پیشنهاد بنده به برگزار کنندههای جشنواره فجر این است که برای سال آینده، از مدتها قبل، طی همفکری با نیروهای رسانهای، به انتخابهای بهتری برسند. یعنی دوستان درباره انتخابهای خود توضیح دهند و پیشنهادهای رسانهها را نیز بشنوند. تعامل برگزار کنندههای جشنواره با رسانهها باید در طول سال اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: جشنواره فجر بین الملل باید نماد قدرتمند سینمای ایران در عرصه جهانی بشود. اما در حال حاضر، به تعریف مشخصی نرسیده است.
منبع: کیهان
وی افزود: میراث سی و دو دوره برگزاری جشنواره فجر این بوده که برای همه، اولویت اول فیلمهای ایران است. به همین دلیل هم این جشنواره برای سال آینده باید خودش را بازیابی کند.
سلطان محمدی درباره مراحل این بازیابی اظهار داشت: بدون تعارف، آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد، نبود همراهی رسانهای با جشنواره بود. پیشنهاد بنده به برگزار کنندههای جشنواره فجر این است که برای سال آینده، از مدتها قبل، طی همفکری با نیروهای رسانهای، به انتخابهای بهتری برسند. یعنی دوستان درباره انتخابهای خود توضیح دهند و پیشنهادهای رسانهها را نیز بشنوند. تعامل برگزار کنندههای جشنواره با رسانهها باید در طول سال اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: جشنواره فجر بین الملل باید نماد قدرتمند سینمای ایران در عرصه جهانی بشود. اما در حال حاضر، به تعریف مشخصی نرسیده است.
منبع: کیهان