کد خبر 432722
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز می شنویم که بسیاری از وسایل ارتباطی با پشتوانه صهیونیست ها ساخته شده است که بسیاری از از آن بهره می برند؛ در حقیقت آنها قبله مسلمانان را تسخیر کرده اند، ولی امروز از ابزار آنها استفاده می شود که کار درستی نیست.

 به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی در برنامه تلویزیونی هنگام افطار صداوسیما گفتند: یکی از مسایلی که در قرآن کریم مورد توجه است، مساله کمک به  مستمندان و مظلومان است.

وی افزود: کمک به مظلومان یکی از مسلمات دین اسلام است؛ در کنار حمایت از مظلوم و یاری شتافتن به مظلومان یک وِظیفه دیگر نیز در مقابل آن وجود دارد که همانا یاری نکردن به ظالمان است.

این مرجع تقلید بیان کرد: ظالم هرچه هم که قدرت مند باشد تمام نیرو و قدرت و قوت آن به نیروهایی است که آنها به کار می گیرند و آنها را یاری می دهند؛ لذا یاران ظالمان با خود ظالمان در روز قیامت در یک جا هستند و عذاب آنها هم مثل آنها است، زیرا این یاران امکانات را در اختیار ظالمان قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: حدیثی از رسول خدا(ص) به ما رسیده است که در روز قیامت ندا می دهد که ظالمان و یاران ظالمان کجا هستند که هر دو را با هم حاضر کنید؛ حتی کسی که یک دوات و مرکب در اختیار ظالم گذاشته یا قلمی را تراشیده و در اختیار او گذاشته است.

این مرجع تقلید بیان کرد: این افرادی که کوچکترین قدمی برای ظالم بر می دارند با او همراه می شوند؛ در ادامه حدیث می خوانیم که حتی اگر دهان یک کیسه ای را به نفع آنها بسته باشد جزو اعوان ظلمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مساله بسیار باریک است که انسان مراقب باشد که کوچکترین یاری و کمکی به ظالمان نکند؛ امروز می شنویم که بسیاری از وسایل ارتباطی با پشتوانه صهیونیست ها ساخته شده است که بسیاری از از آن بهره می برند؛ در حقیقت آنها قبله مسلمانان را تسخیر کرده اند، ولی امروز از ابزار آنها استفاده می شود که کار درستی نیست.

این مرجع تقلید گفت: چرا مسلمانان دست به دست هم ندهند و بر پایه خود نتوانند کار کنند؟ اگر نتوانیم تولید کنیم باید تاسیسات آنها را استخدام کنیم و ثروتی در اختیار آنها قرار دهیم و آنها با همین ثروت بر ما مسلط می شوند در حالی که ما در روایات داریم که حتی به اندازه یک دوات هم نباید به آنها کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در این معاملات و ارتباطی که داریم مراقب باشیم که کمک به ظلم ظالم نشود؛ داستان صفوان جمال بسیار آموزنده است که امام کاظم فرمودند، تو شترهایت را در اختیار هارون قرار می دهی که به حج برود اگر امیدوار باشی که او زنده بازگردد و پول خود را بگیری در این گناه او شریک هستی.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار کرد: انسان باید در زندگی همیشه یار مستمندان و ضعفا باشد نه اینکه به ظالمان کمک و یاری کند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس