سامی یوسف از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده میکند. عدهای موفقیت سامی یوسف را به علت چهره او و یا کلیپهایی که از آهنگهایش ساخته میشود، میدانند. برخی معتقدند که مضامین اجتماعی، آرمانگرایانه و اعتراضی ترانهها و آهنگهایش هم در این موفقیت، بخصوص در موسیقی جهان اسلام، بیتأثیر نبوده است.
سامی یوسف در پیامی بعد از این کنسرت میگوید: «برادران و خواهران عزیز من در شهر ناصره و همه فلسطینیها، از شما برای اینکه به من اجازه دادید مدت کوتاهی را با شما بگذارنم بسیار ممنونم. دیدن این شهر بسیار زیبا برای من شگفتانگیز بود و امیدوارم که روزی دنیا بتواند آنچیزی که من از سرزمین زیبا شما و مردمش دیدم را ببینند. چیزهای زیادی وجود دارد میتوان از شما یاد گرفت. بعضا من اینچنین انرژی، عشق و روح جمعی و همسازی دینی را مشاهده میکنم. اروپا و بسیاری از دنیا میتوانند چیزهایی را از شما یاد بگیرند. من باید از شهرداری برای دعوتم و نمایش فراوان دوستی و عشق تشکر کنم. تا بار دیگر، من شما را به خدا میسپارم و دعا میکنم. همدیگر را به زودی با عشق و دعا میبینیم.»
سامی یوسف در هنگام برگزاری این کنسرت چفیهای منتسب به فلسطینیان و عربهای ساکن سرزمینهای اشغالی بر روی شانههای خود انداخته بود. با این حال کنسرت او با واکنشهای متفاوتی در صفحات اجتماعی مواجه شده است. هر چند که تعداد زیادی از هواداران او از برگزاری این کنسرت ابراز خوشحالی کردهاند اما در مقابل تعداد دیگری هم نسبت به برگزاری این کنسرت در شهر ناصره اعتراض داشتند. علت اعتراض آنان به واقع شدن شهر ناصره در خاک اشغال شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برمیگردد. ناصره یکی از شهرهای اصلی فلسطین اشغالی (اسرائیل) است که از آن به عنوان پایتخت عربی اسرائیل یاد میشود.
برخی دیگر چفیه را به عنوان یکی از نمادهای اصلی مقاومت اسلامی میشناسند و این اقدام سامی یوسف را اعتراضی نرم و هوشمندانه تلقی میکنند. البته پیش از این هم عدهای خواهان شفافیت بیشتر مواضع سامی یوسف در مورد ظلمهایی که صهیونیستها به مردم فلسطین و خصوصاً ساکنان غزه روا میدارند، شده بودند و در این باره در شبکههای اجتماعی از او سوالات بسیاری را مطرح کردهاند.
موج اظهار علاقهها در شبکههای اجتماعی به سامی یوسف موجی فراگیر است. اما لابلای این ابراز محبتها پستهایی با رنگی متفاوت هم دیده میشود.کاربری در زیر پست سامی یوسف درباره برگزاری این کنسرت نوشته است: «خدا به فلسطینیهایی که بخاطر ایمانشان به سختی زجر میکشند، کمک کند. سامی لطفا آنها را در دعاهایت به یاد بیاور.»
کاربر دیگری نوشته است: «خیلی زیبا نشان میدهد.دعا میکنیم که روزی در آن سرزمین مقدس اجرا بروی که آنجا از وجود شیطان پاک شده باشد. خدا به ناصره رحم کند. خدا به فلسطین رحم کند.»
کاربری که احتمالا در غزه ساکن است، میگوید: «در کوفیه (چفیه) بسیار زیبا شدهای. سامی، فلسطینیهای آنجا از داشتن تو بسیار خوششانس هستند. من هنوز امیدوارم که در غزه هم اجرا داشته باشی. تو در اینجا (غزه) در مورد روح فلسطینیان بیشتر مطلع میشوی. لطفا در غزه اجرا داشته باش.»
کاربر عرب دیگری برگزاری کنسرت در خاک تصرف شده فلسطین توسط صهیونیستها و قبول دعوت از شهرداری رسمی رژیم اشغالگر قدس را به هیچ عنوان برنتافته و با لحنی اعتراضی و جدی در صفحه اجتماعی سامی یوسف نوشته است: «تو با صهیونیستها بسیار عادی هستی. لعنت به تو و همه کسانی که به اسرائیل در اورشلیم حق میدهند.»
کاربر دیگری هم از او میخواهد که «سامی یوسف در غزه کنسرت برگزار کند.» بسیاری از کاربران معتقدند که زندگی مسالمت آمیز مسلمانان در کنار رژیمی که مدام به کشتار زنان و کودکان مسلمان پرداخته است، اساساً امکانپذیر نیست و حمایت دولت صهیونیستی از این سبک برنامهها را اقدام برنامهریزی شده آنان برای سرپوش گذاشتن بر سالها جنایت خود و فروکاستن و میراندن موج اعتراضات مردمی در برابر این رژیم میدانند.
حالا مقایسه میان سامی یوسف با جمع دیگری از هنرمندان مانند راجر واترز که تحریم هنری و فرهنگی اسرائیل را کلید زده بودهاند، شدت گرفته است. پیش از این یک اقدام سامی یوسف در محکومیت اهانت به پیامبر با موج استقبال گستردهای میان طرفداران او مواجه شد. او در سال 2012 در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام، ترانه «این یک بازی است» را خواند و از طرفدارانش خواست در محکومیت این حرکت بازدید این ترانه را به عددی میلیونی در یوتیوب برسانند. این ترانه به سه زبان ترکی، انگلیسی و اردو خوانده شده بود و خواسته سامی یوسف با استقبال مخاطبانش، به نتیجه رسید.
طرفداران او معتقدند که سامی یوسف به عنوان یک هنرمند جهانی توان ایجاد موجهای انسانی و محکومیت جنایتکاران را دارد و از او میخواهند که حرکت خود را با رفتن به غزه ادامه دهد.