کد خبر 453453
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

با نقض‌ آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلح تروریستی در «الزبدانی»، عملیات نظامی ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در این شهرک آغاز و به موازات آن آب مناطق مختلف دمشق و ریف آن نیز وصل شد.

به گزارش مشرق، عناصر مسلح تکفیری بار دیگر آتش‌بس الزبدانی – کفریا و الفوعه را نقض کردند تا به دنبال آن شاهد از سرگرفته شدن عملیات نظامی در محورهای مختلف درگیری‌ها در شهرک الزبدانی باشیم.

ازسرگیری عملیات نظامی در الزبدانی

در این خصوص یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که پس از نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلح عملیات نظامی ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در شهرک الزبدانی از سرگرفته شد.

این منبع تصریح کرد: این گروه‌های مسلح تکفیری بودند که اقدام به نقض آتش‌‌بس کرده و در این راستا نقاط تمرکز ارتش سوریه را در الزبدانی هدف گرفتند، به همین دلیل ارتش سوریه عملیات نظامی را ساعت 13 به وقت محلی با گلوله باران مواضع و تجمعات عناصر مسلح در این شهرک از سرگرفتند.

عملیات نظامی الزبدانی درحالی بار دیگر ازسرگرفته شد که به گفته یک منبع آگاه میدانی سوری گروه‌های تروریستی مسلح تنها بر 20 درصد این شهرک سیطره دارند.

نقض آتش‌بس در فوعه و کفریا

نقض آتش‌بس در شهرک الزبدانی با نقض آتش‌بس در شهرک‌های فوعه و کفریا، در ریف ادلب همراه بود که در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری وابسته به ائتلاف «جیش الفتح»، به سرکردگی «جبهه النصره» با شلیک ده‌ها خمپاره به سوی این دو شهرک شیعه نشین بود.

گروه تروریستی «احرار الشام» با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به طور رسمی پایان آتش‌بس در الزبدانی و کفریا و الفوعه و ازسرگیری درگیری‌ها را اعلام کرد.

براساس توافق آتش‌بس در شهرک‌های کفریا و الفوعه از ساعت 6 بامداد 12 ماه جاری میلادی بمدت 48 ساعت به اجرا درآمد، اما گروه‌های تروریستی این آتش‌بس را با گلوله باران خمپاره‌ای و موشکی نقض کردند که در اثر آن 7 غیرنظامی کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند.

با این حال روز بعد اعلام شد که آتش‌بس بدون امضای هرگونه توافقی یا حصول توافق به دلیل وجود اختلافات داخلی بین گروه‌های مسلح در الزبدانی درباره اینکه چه گروه‌هایی در صورت موافقت ارتش سوریه از الزبدانی خارج خواهند شد و چه گروه‌هایی برای مبارزه در این شهرک باقی خواهند ماند، در راستای تشدید اختلافات بین گروه‌های تروریستی ادامه یافته است.

بازگشت آب به دمشق و ریف آن

از سوی دیگر و از دمشق و ریف آن یک منبع میدانی تصریح کرد که آب از چشمه‌های منطقه «عین الفجه» که پیشتر توسط گروه‌های مسلح به مدت 36 ساعت به عنوان اهرم فشار علیه ارتش سوریه و مقاومت حزب الله جهت توقف عملیات نظامی در الزبدانی قطع شده بود، بار دیگر وصل شد.

این منبع میدانی سوری تاکید کرد که گروه‌های مسلح پس از شکست آتش‌بس در الزبدانی آب دمشق و ریف آن را وصل کردند و در این راستا مذاکرات متعددی با میانجیگری شخصیت‌های محلی طی ساعات گذشته انجام شد.

حملات خمپاره‌ای ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها در وادی بردی

منابع میدانی تاکید کردند که یگان‌های ارتش سوریه امروز (شنبه) حملات موشکی و خمپاره‌ای دقیقی را علیه مراکز تجمع و مواضع گروه‌های مسلح تروریستی در منطقه «وادی بردی» در ریف دمشق و بطور مشخص در مناطق «کفر الزیت» و «دیر قانون» که در جنوب شهرک‌های «نبع عین الفیجة» و «بسیمة» قرار دارند، انجام دادند.

تکذیب تصرف مرکز فنی نظامی حرستا

از جهتی دیگر، منابع سوری اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر سیطره گروه‌های مسلح بر «مرکز فنی – نظامی» حرستا، در ریف دمشق را تکذیب و تاکید کردند که این مرکز همچنان در کنترل ارتش سوریه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس