کد خبر 469836
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

فاز نخست این پالایشگاه ابتدا قرار بود تا پایان سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد، اما بعدازآن، وعده تحقق این موضوع و خودکفایی در تولید بنزین تا پایان سال ۹۴ داده شد.

به گزارش مشرق، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌ فارس اولویت‌دارترین پروژه پالایشگاهی دولت یازدهم است؛ به‌گونه‌ای که وزیر نفت از عبارت «مهم‌ترین طرح راهبردی کشور در صنعت نفت پس از پارس جنوبی» برای آن استفاده کرده است. فاز نخست این پالایشگاه ابتدا قرار بود تا پایان سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد، اما بعدازآن، وعده تحقق این موضوع و خودکفایی در تولید بنزین تا پایان سال ۹۴ داده شد.

سایت تخصصی عیار در گزارش «عملکرد زنگنه، وزیر نفت در سال دوم دولت یازدهم»، پیشرفت این پالایشگاه تا اواسط مردادماه سال جاری را ۸۴ درصد اعلام کرده است. حال‌آنکه میزان پیشرفت آن در خردادماه سال ۹۳، ۷۵ درصد بود؛ این یعنی پیشرفت حدود ۹ درصدی در بیش از ۱۳ ماه. با توجه به روند کند توسعه این پالایشگاه، وعده افتتاح فاز نخست آن تا پایان سال جاری در هاله‌ای از ابهام است.

حرکت لاک پشتی مهمترین طرح پالایشگاهی کشور + نمودار

منبع:مسیرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دلسوز ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام من از کارمندان پروژه ام. متاسفانه سیاسی کاریها باعث شده پروگرس به 0.5 درصد رسیده. تازه در حال تعدیل نیرو هم هستند.
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    در شرایطی که امسال میبایست فاز اول پروژه به بهره برداری برسه شروع کردن به تعدیل 60 الی 70 درصد نیروها متخصص پروژه . با این تعدیل متاسفانه زمان راه اندازی فاز اول پروژه در هاله ای از ابهام قرار داره
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    من فکر نمیکنم این طرح واقعا مهمترین طرح پالایشی کشور باشه!!! واقعا جای تعجب داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس