به گزارش مشرق، محمدمنتظري معاون عمراني راه آهن شهري تهران و حومه با اشاره به آخرین وضعیت مترو مهرآباد با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد صنعت مترو ساخت داخل است ،گفت: در واقع ۱۰۰ درصد تونل های مترو، ۱۰۰ درصد ایستگاه ها، ۸۰ درصد تجهیزات و ۵۰ درصد قطارهای مترو ساخت داخل است. بر این اساس در ساخت هر خط مترو ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و ۱۶۵ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود (در مجموع ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی) در واقع می توان صنعت مترو سازی را فرصتی بی بدیل در راستای اشتغال زایی در کشور دانست.
وی با اشاره به مترو مهرآباد عنوان کرد:در حال حاضر فعالیت ساخت تمامی تونل ها به پایان رسیده و بيش از نود درصد پروژه تکمیل شده است.
وي افزود: تونل های این مترو ریل گذاری شده است و سه ایستگاه و یک ایستگاه تبدیلی آن نيز ساخته شده و تنها كار هاي نازك كاري ان در حال انجام است.
نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران گفت: كمتراز ۱۰ درصد کار باقی مانده است که تا چند ماه آينده این مترو به بهره برداری خواهد رسید.
منتظری در پایان تاکید کرد: در مجموع چنانچه عزم ملی برای توسعه خطوط مترو در تهران و سایر کلان شهرهای کشور ایجاد شود ، ضمن رفع معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، می توانیم به سمت توسعه پایدار پیش برویم و سطح کیفیت زندگی در شهرهای کشور را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به مترو مهرآباد عنوان کرد:در حال حاضر فعالیت ساخت تمامی تونل ها به پایان رسیده و بيش از نود درصد پروژه تکمیل شده است.
وي افزود: تونل های این مترو ریل گذاری شده است و سه ایستگاه و یک ایستگاه تبدیلی آن نيز ساخته شده و تنها كار هاي نازك كاري ان در حال انجام است.
نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران گفت: كمتراز ۱۰ درصد کار باقی مانده است که تا چند ماه آينده این مترو به بهره برداری خواهد رسید.
منتظری در پایان تاکید کرد: در مجموع چنانچه عزم ملی برای توسعه خطوط مترو در تهران و سایر کلان شهرهای کشور ایجاد شود ، ضمن رفع معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، می توانیم به سمت توسعه پایدار پیش برویم و سطح کیفیت زندگی در شهرهای کشور را ارتقا دهیم.