به گزارش مشرق، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، با اشاره به پیشنهاد احداث LRT توسط شهردار تهران گفت:این سیتم حمل و نقلی جدید عملکردی همانند BRT دارد اما قطارهای آن در مسیر ریل گذاری شده حرکت می کند .
وی ادامه داد: حرکتLRT در مسیرهای کوتاه تعریف شده و مکان هایی که مزاحمتی مانند تقاطع و یا ترافیک شهری نداشته باشند.
این عضو شورای شهر تهران در توضیح بیشتر کدام مناطق مناسب به احداثLRT هستند گفت: یک مسیر می تواند در نزدیکی دریاچه چیتگر تعریف شود و یا اگر مراکز تفریحی فرهنگی تپه های عباس آباد تکمیل شد این محدوده به LRTمجهز شود.
قناعتی با اشاره به پروژه هزار و یک شهر که در محدوده منطقه ۲۲ در حال احداث است گفت: می توان در این منطقه نیز خطوط LRT را تعریف کرد اما آنچه برای حمل و نقل تهران لازم است سرمایه گذاری در حوزه مترو است. مترو به دلیل آنکه زیرسطح زمین است هزینه احداث بالایی دارد اما در دراز مدت اثرات بیشتری نسبت به سایر سیستم های حمل و نقلی دارد.
وی معتقد است: LRT امکان احداث در محدوده های میانی شهر وجود ندارد بنابراین باید بیشتر اعتبارات را در حوزه مترو هزینه کرد.
وی ادامه داد: حرکتLRT در مسیرهای کوتاه تعریف شده و مکان هایی که مزاحمتی مانند تقاطع و یا ترافیک شهری نداشته باشند.
این عضو شورای شهر تهران در توضیح بیشتر کدام مناطق مناسب به احداثLRT هستند گفت: یک مسیر می تواند در نزدیکی دریاچه چیتگر تعریف شود و یا اگر مراکز تفریحی فرهنگی تپه های عباس آباد تکمیل شد این محدوده به LRTمجهز شود.
قناعتی با اشاره به پروژه هزار و یک شهر که در محدوده منطقه ۲۲ در حال احداث است گفت: می توان در این منطقه نیز خطوط LRT را تعریف کرد اما آنچه برای حمل و نقل تهران لازم است سرمایه گذاری در حوزه مترو است. مترو به دلیل آنکه زیرسطح زمین است هزینه احداث بالایی دارد اما در دراز مدت اثرات بیشتری نسبت به سایر سیستم های حمل و نقلی دارد.
وی معتقد است: LRT امکان احداث در محدوده های میانی شهر وجود ندارد بنابراین باید بیشتر اعتبارات را در حوزه مترو هزینه کرد.