به گزارش مشرق، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در مراسم ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید، راهاندازی خطوط شبانه، ورود اتوبوسهای هیبریدی و بهرهبرداری از سیستم جدید اتوبوسهای برقی که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل نسبت به 10 سال گذشته به وجود آمده است.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ناوگان اتوبوسرانی فرسودگی و تاخیر در رسیدن اتوبوسها در ایستگاهها بود که با تلاشهای صورت گرفته این معضل حل شده است.
وی ادامه داد: سیستم جدید اتوبوسهای برقی امروز مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و تکنولوژی سیستم اتوبوسهای برقی که در گذشته در شهر تهران فعالیت میکردند به روز و جدید شده است.
سنندجی خاطر نشان کرد: در سیستم اتوبوسهای برقی از باطری نیز استفاده میشود که باطری این اتوبوسها توسط متخصصین دانشگاه تهران طراحی شده است و بیش از یک و نیم ساعت قادر است اتوبوس را بدون برق حرکت دهد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران افزود: در گذشته اتوبوسهای برقی در خیابانهای 17 شهریور و شهدا تردد میکردند که کابلهای برق بسیاری در آن فضا وجود داشت که اکنون با سیستمهای جدید دیگر شاهد کابلهای بسیاری برای تردد اتوبوسهای برقی نخواهیم بود.
وی افزود: اتوبوسهای هیبریدی نیز به عنوان یک ناوگان ایمن و بدون آلودگی وارد شهر تهران میشود و این اتوبوسها به صورت سه کابین و مترو باز هستند و ظرفیت بالایی را برای جابهجایی مسافران دارند.
سنندجی یادآور شد: از اتوبوسهای هیبریدی در خطوط جنوبی شهر تهران و در خط خاوران تا آزادی استفاده میشود تا آلایندگیهای موجود در این مناطق نیز کاسته شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد: مطالعاتی نیز در حوزه خطوط شبانه انجام شده است و حمل و نقل عمومی شبانه نیز در شهر تهران وجود ندارد و به همین منظور مطالعاتی برای احداث خطوط شبانه انجام شده که دو خط آن راهاندازی و به 9 خط افزایش خواهد یافت.
وی افزود:امروز 200 دستگاه اتوبوس استاندارد یورو 4 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد و این اتوبوسها دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی هستند.
سنندجی افزود: اتوبوس یورو 4 به بالا فاقد هرگونه آلایندگی است و محل معلولین و دیگر نیازهای اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی را دارا است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: حدود 100 دستگاه از این اتوبوسها در روز 4 مهر ماه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد و 100 دستگاه دیگر نیز امروز اضافه میشود. خط 5 و خط 7 شرکت واحد اتوبوسرانی از این اتوبوسها استفاده خواهند کرد.
وی گفت: سامانه حمل و نقل جانبازان نیز راهاندازی شده است و برابر دستور شهردار تهران 55 مدرسه معلولین رایگان تحت پوشش ناوگان اتوبوسرانی تهران قرار گرفته است.
سنندجی تأکید کرد: ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده دارد و 700 دستگاه اتوبوس فرسوده نیز بازسازی شدهاند.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ناوگان اتوبوسرانی فرسودگی و تاخیر در رسیدن اتوبوسها در ایستگاهها بود که با تلاشهای صورت گرفته این معضل حل شده است.
وی ادامه داد: سیستم جدید اتوبوسهای برقی امروز مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و تکنولوژی سیستم اتوبوسهای برقی که در گذشته در شهر تهران فعالیت میکردند به روز و جدید شده است.
سنندجی خاطر نشان کرد: در سیستم اتوبوسهای برقی از باطری نیز استفاده میشود که باطری این اتوبوسها توسط متخصصین دانشگاه تهران طراحی شده است و بیش از یک و نیم ساعت قادر است اتوبوس را بدون برق حرکت دهد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران افزود: در گذشته اتوبوسهای برقی در خیابانهای 17 شهریور و شهدا تردد میکردند که کابلهای برق بسیاری در آن فضا وجود داشت که اکنون با سیستمهای جدید دیگر شاهد کابلهای بسیاری برای تردد اتوبوسهای برقی نخواهیم بود.
وی افزود: اتوبوسهای هیبریدی نیز به عنوان یک ناوگان ایمن و بدون آلودگی وارد شهر تهران میشود و این اتوبوسها به صورت سه کابین و مترو باز هستند و ظرفیت بالایی را برای جابهجایی مسافران دارند.
سنندجی یادآور شد: از اتوبوسهای هیبریدی در خطوط جنوبی شهر تهران و در خط خاوران تا آزادی استفاده میشود تا آلایندگیهای موجود در این مناطق نیز کاسته شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد: مطالعاتی نیز در حوزه خطوط شبانه انجام شده است و حمل و نقل عمومی شبانه نیز در شهر تهران وجود ندارد و به همین منظور مطالعاتی برای احداث خطوط شبانه انجام شده که دو خط آن راهاندازی و به 9 خط افزایش خواهد یافت.
وی افزود:امروز 200 دستگاه اتوبوس استاندارد یورو 4 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد و این اتوبوسها دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی هستند.
سنندجی افزود: اتوبوس یورو 4 به بالا فاقد هرگونه آلایندگی است و محل معلولین و دیگر نیازهای اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی را دارا است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: حدود 100 دستگاه از این اتوبوسها در روز 4 مهر ماه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد و 100 دستگاه دیگر نیز امروز اضافه میشود. خط 5 و خط 7 شرکت واحد اتوبوسرانی از این اتوبوسها استفاده خواهند کرد.
وی گفت: سامانه حمل و نقل جانبازان نیز راهاندازی شده است و برابر دستور شهردار تهران 55 مدرسه معلولین رایگان تحت پوشش ناوگان اتوبوسرانی تهران قرار گرفته است.
سنندجی تأکید کرد: ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده دارد و 700 دستگاه اتوبوس فرسوده نیز بازسازی شدهاند.