کد خبر 479812
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

عضو مستعفی کمیته اخلاق گفت: کی‌روش از بازیکنان تیم ملی خواسته بود تا در مورد کیفیت لباس‌های آل‌اشپورت مصاحبه کنند.

به گزارش مشرق، بحث سرمربی تیم ملی و گرفتن 100 هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هر روز ابعاد پیچیده تری پیدا می‌کند.

کارلوس کی‌روش روز گذشته زمانی که با سولات خبرنگاران در مورد قرارداد عجیبش با شرکت آل اشپورت روبه رو شد در اقدامی عجیب جیب‌هایش را نشان داد و گفت: "به جیب‌های من نگاه کنید. می بینید که پولی در آن نیست و من پاک پاک هستم."

کی‌روش این حرف‌ها را زد تا به نوعی برای وزارت ورزش و جوانان که قصد دارد به پرونده او ورود کند خط و نشان بکشد. البته کی‌روش در قسمت مهمی از حرف‌هایش هم اعلام کرد که بعد از بازی با ژاپن همراه وکلیش رودر روی اعضای کمیته اخلاق می‌گیرد و در آنجا است که ثابت می‌شود که آیا راست می‌گوید و یا حرف‌هایش دروغ است. کی‌روش این بار مطمئن‌تر از همیشه می‌گوید در گرفتن 100 هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت بی گناه است که این موضوع می تواند 2 جنبه داشته باشد. یا واقعا تخلفی انجام نداده است و یا بازهم دلخوش حمایت‌های همیشگی کفاشیان است تا این موضوع را رفع و رجوع کند و بازهم بتواند بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود در فوتبال ایران ادامه بدهد.

چرا با استعفای اعضای کمیته اخلاق موافقت شد؟
این که اعضای کمیته اخلاق به خاطر وتو شدن حکم مهرداد خانبان استعفا دادند و فدراسیون فوتبال خیلی زود با استعفای آنها موافقت کرد هنوز هم علامت سوالات فراوانی را در ذهن جامعه فوتبال به وجود آورده است. این موضوع بسیار اهمیت دارد اما علی کفاشیان در مورد آن سکوت کرده است.

در روزهایی که رئیس فدراسیون فوتبال حاضر نیست اظهار نظر دقیقی در مورد این ماجرا بکند، آبانگاه عضو مستعفی کمیته اخلاق صحبت‌های جالبی را به زبان می‌آورد: ماجرا از این قرار است که ما داشتیم در پرونده کی‌روش به نتایجی می‌رسیدیم که وضعیت خیلی از آقایان به هم می‌خورد. به همین دلیل هم آنها خیلی راحت با استعفای ما موافقت کردند. من به جرات به شما می‌گویم که ماجرای مهرداد خانبان اصلا ماجرای مهمی نبود. ما داشتیم در پرونده کی‌روش به نتایجی می‌رسیدیم که نباید به آن دست پیدا می‌کردیم و به همین دلیل هم خیلی زود با استعفای ما موافقت شد. در پرونده کی‌روش و آل‌اشپوت کسانی نقش داشتند که اگر برملا می شد خیلی برای بعضی از آقایان خوب نبود.

ماجرای 100 هزار دلار چیست؟
اما هنوز کسی این موضوع را اعلام نکرده است که کمیته اخلاق چطور متوجه تخلف کی‌روش در گرفتن 100 هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت برای پوشیدن پیراهن این شرکت شده است. این موضوع مساله متداولی است که برای خیلی از مربیان انجام می‌شود مگر این که در قرارداد آنها چنین حقی به آنها داده نشده باشد.

آبانگاه دراین باره هم می‌گوید: ما به نتایج جالبی در پرونده کی‌روش رسیده بودیم که برای آقایان چندان خوشایند نبود. کی‌روش به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده پیش از جام جهانی از بازیکنان تیم ملی خواست که علیه کیفیت لباس‌های تیم ملی اعتراض کنند تا بدین وسیله بتواند پول خارج از عرفی از شرکت آل‌اشپورت دریافت کند. این تمام ماجرا است و ما گمان می‌کنیم در این زمینه تخلف وسیعی انجام شده است. چند نفر دیگر هم در این پرونده نقش داشته‌اند.

دلیل حمله‌های کی‌روش چیست؟
در حالی که چند هفته است که از استعفای اعضای کمیته اخلاق می‌گذرد با این حال هنوز هم کی‌روش از هر فرصتی استفاده می‌کند و حمله‌های تندی را علیه اعضای این کمیته انجام می‌دهد. موضوعی که نشان می‌دهد کی‌روش علاقه‌ای ندارد به این ماجرا پایان بدهد.

عضو مستعفی کمیته اخلاق در این باره می‌گوید: دلیل چیزی که شما می‌گویید کاملا ساده است. کی‌روش برای همین برای خود دشمن تراشی می‌کند. او مدام صحبت‌هایی را به زبان می آورد که مشخص است دوست ندارد خودش و تیم ملی آرامش داشته باشند.

او ادامه داد: نمی‌فهمم چرا کی‌روش جیبش را نشان داده است. مگر ما گفته‌ایم که او دزد است؟ من فکر می‌کنم ایشان در جریان نیست که تحقیقات ما تازه در مراحل اولیه قرار داشت.

واکنش اعضای مستعفی کمیته اخلاق نیست؟
قرار است اعضای مستعفی کمیته اخلاق روز دوشنبه جلسه‌ای برگزار کنند و در مورد نحوه برخورد با سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرند. آنها پیش از این قول داده بودند که بعد از بازی با عمان پاسخ سرمربی تیم ملی را بدهند. آبانگاه در این باره می‌گوید: ما روز دوشنبه جلسه می‌گذاریم و تصمیم‌گیری می‌کنیم. شاید بیانیه‌ای منتشر کنیم و حتی احتمال دارد فیفا را در جریان تخلف کی‌روش قرار دهیم.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس