کد خبر 492447
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

مدیر عامل ایران‌خودرو با بیان اینکه خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان مشمول طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی نیستند، گفت: تمام نمایندگی‌ها در سراسر کشور در این طرح خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش مشرق ، هاشم یکه‌زارع مدیر عامل ایران‌خودرو با بیان جزئیات بیشتری از شیوه اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی که قرار است از فردا سه شنبه اجرایی شود، گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان در طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی قرار نمی گیرند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: تمامی نمایندگی‌های گروه صنعتی ایران‌ خودرو در سراسر کشور، در این طرح حضور دارند و بنا داریم شرایطی را فراهم کنیم که مردم به راحتی به این نمایندگی‌ها مراجعه کرده و خودروی مورد نظر خود را با استفاده از این وام با بهره ۱۶ درصد، دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما استقبال خوب مردم است و به نظر می‌رسد این یک فرصت برای خرید خودرو با شرایط مناسب است.

براساس طرحی که دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو در نظر گرفته، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه خودرو، در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند.

منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود. به عبارت دیگر، در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز، نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد، در قبال ارایه اسناد تجاری و اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶ درصد به صورت چک یا سفته به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.  فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح قرار است که از تاریخ هجدهم آبان از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ماهور ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    چشم،، بشین که خدمات رسانی کنند
  • مجيد ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    دولت اگر واقعا نگران مردم است بيايد همين كار را براي خانه دار شدن مردم و جوانان انجام دهد.واقعا نياز مردم و بخصوص جوانان به خودرو بيشتر است يا خانه كه بيش از نصف حقوقمان را براي اجاره مي گذاريم.حمايت بي چون و چراي دولت از صنعت خودرو خوبست اما چرا بايد فرموده ي آقا در خصوص افزايش جمعيت روي زمين بماند؟سرنوشت وام ازدواج چه شد؟دولتي ها جواب بدهيد لطفا
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    نمی خریم
  • حمید ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    بانظر آقا مجید مبنی بر اعطای این وام برای ازدواج موافقم و براستی آیا ازدواج جوانان مهمتر است یا خرید خودرو؟ اساسا مشکل جامعه ما نداشتن خودرو است یا کار و ازدواج و خانه و تغذیه؟ وسؤال آخر اینکه چرا وام با این سود بالا (۱۶درصد)مشکل مردم را حل میکند یا تخلیه انبارهای پر از خودروهاي مانده و مدل پایین و بی کیغیت خودروسازها؟
  • hrsb ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    نگران مردم؟ نه عزيز، نگران خودروساز ها هستند.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    خرید خودروهایی که همین صفرشون از رده خارج است ، اشتباه بزرگی است . اگر میتوانید ماهی 500 هزار تومان ، معادل قسط همین وام را بدهید ، به نفعتان است که در بانک هاو بیمه ها پس انداز کنید و به جای سود دهی به دیگران ، خودتان سود ببرید .
  • رضا ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    و باز هم معذله ترافيك
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    وام کالا تا حدی می تواند وام ازدواج را پوشش دهد مخصوصا در مراحل بعدی که اصناف بیشتری را شامل می شود بالاخره خرید کالا واجب تر از پول لباس عروس و تالار است
  • ایرانی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    هموطنان عزیز با سلام بنده هم نسبت به کیفیت خودرو انتقاد دارم وانتظاراست دولت درهمه زمینها به مردم بزرگ ایران خدمت نماید چرا که همه جا این مردم به نظام لبیک گفته چه درمیدان جنگ ودفاع مقدس هشت ساله وچه درهمه مناسبتهای دیگر اما هموطنان محترم سال 90 اینجانب خودرو 405 گرفتم 13 میلیون متاسفانه دردولت قبل قیمت همین خودرو به 30 میلیون افزایش یافت با همین مبلغ 30 میلیونی متاسفانه مدتی حتی کم یاب هم شده بود اما شاهد چنین حرکتی (کمپین)ازسوی مردم نبودیم حال در دولت یازدهم ضمن اینکه مبلغ قیمت مقداری کاهش یافت اکنون با این شرایط هم عرضه می گردد همه با هم حامی دولت باشیم قطع به یقین درآینده انشالله شاهد برداشتن قدمهای مثبت دولت درجهت کمک به ملت خواهیم بود
  • مهدی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام/ دوستانی میان عدد و رقم میزنن من یه دانشجوم به دلیل هزار مشکل نمیتونم خوابگاه بگیرم و از یکی از شهرستانا استان ایلام به خود ایلام هفته 5یا 6 روز مجبورم برم که کارشناسی بگیرم حالا بیاید به جای حساب کردن پول پراید به من بگید که بهتر نیست به جای اینکه من ماهی فقط پول کرایه و یه ساندویچ با نوشابه که 580 هزار تمن میشه با دادن 4 تمن یه پراید بگیرم با ماهی 300 هزار؟ بعدش من اگه قسطی نخرم هیچوقت هیچوقت نمیتون 20 میلیون پول نقد جور کنم که یه ماشین بخرم خیلیا مشکل دارن و این فرصت خوبیه که وسیله نقلیه داشته باشن وقتی تو ترمینال روزی 1 ساعت باشید پراید براتون افسانه میشه پس همینطور الکی نظر ندید :) ممنون
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    وای چه حیف شد من می خواستم لامبورگینی بخرم
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    با هرگونه تزریق نقدینگی به بخش تقاضا مخالفم. این کار باعث تورم میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس