به گزارش مشرق به
نقل از ديلي ميل، نقص سامانه رايانهاي هواپيماي «ايرباس اي 320» شرکت
«ايرآسيا» باعث شد خلبان نتواند کنترل هواپيما را بر روي خلبان خودکار
تنظيم کند. در نتيجه به دليل هواي توفاني، خلبان نتوانست هواپيماي مذکور را
کنترل کند و مانع از سقوط آن شود.
در گزارش نتايج تحقيقات آمده است: به دليل ترک خوردن لحيم روي سامانه راداري کنترل حرکت هواپيما، 4 پيام پيدرپي به خلبان ارسال شده بود. بر اساس اين گزارش همچنين اقدامات بعدي خدمه پرواز، منجر به خارج شدن کنترل هواپيما از دست خلبان و در نهايت سقوط آن شد.
28 دسامبر سال گذشته ميلادي (7 دي 93) در حالي که هواپيماي ايرباس اي 320 در ميانه مسير دو ساعته خود از شهر «سورابايا» در اندونزي به کشور سنگاپور بود، دچار سانحه هوايي شد. دو ماه بعد غواصان اندونزي در يک عمليات تفحص، جسد کمک خلبان فرانسوي اين پرواز را يافتند. 162 مسافر اين هواپيما در اين حادثه جان خود را از دست دادند.
در گزارش نتايج تحقيقات آمده است: به دليل ترک خوردن لحيم روي سامانه راداري کنترل حرکت هواپيما، 4 پيام پيدرپي به خلبان ارسال شده بود. بر اساس اين گزارش همچنين اقدامات بعدي خدمه پرواز، منجر به خارج شدن کنترل هواپيما از دست خلبان و در نهايت سقوط آن شد.
28 دسامبر سال گذشته ميلادي (7 دي 93) در حالي که هواپيماي ايرباس اي 320 در ميانه مسير دو ساعته خود از شهر «سورابايا» در اندونزي به کشور سنگاپور بود، دچار سانحه هوايي شد. دو ماه بعد غواصان اندونزي در يک عمليات تفحص، جسد کمک خلبان فرانسوي اين پرواز را يافتند. 162 مسافر اين هواپيما در اين حادثه جان خود را از دست دادند.