همزمان با بی‌توجهی آنکارا به اخطار بغداد درباره حضور نیروهایش در موصل، نخست وزیر عراق به نیروی هوایی این کشور دستور آماده باش داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری عراق به المیادین خبر داد که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور به نیروی هوایی عراق اعلام آماده باش داد.

نیروهای ترکیه‌ای سه روز قبل به بهانه کمک مستشاری به عراق وارد خاک این کشور شده و در اطراف موصل استقرار پیدا کردند.

روز گذشته شورای امنیت ملی عراق در بیانیه ای تاکید کرد که در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ترکیه از عراق ظرف 48 ساعت آینده، بغداد این حق را دارد که از هر گزینه‌ای استفاده کند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق هم در واکنش به اظهارت نخست وزیر ترکیه درباره هماهنگی این کشور با دولت مرکزی عراق برای ورود نیروهای ترکیه به موصل عراق، اعلام کرد که آنکارا در این باره هیچ گونه هماهنگی با بغداد نکرده است.

از سوی دیگر، گردان‌های «حزب الله» عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «در برابر نفوذ نیروهای ترکیه دست بسته عمل نمی‎کنیم و اگر کسی درباره قدرت ما شکی دارد می‌تواند از آمریکایی ها بپرسد.»


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    ای بابا ، ترکیه توی 2015 خیلی پر رو شده ، توی بخش گردشگری یه خورده درآمد داشتن و آمار رشد اقتصادیشون رفته بالا فکر میکنن چه خبره ، ترکیه ای های عوضی
  • عليرضا ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    عراق اگر نيروي هوائي داشت كه تا بحال بايد داعش را نابود ميكرد؟ياشاسين سردار اسلام سليماني خدايا خودت حفظش فرما
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    ترکیه دیگه داره غلطهای زیادی میکنه
  • حسین ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    وقت تموم شد و خارج نشدند باید نیروهای متجاوز را زد و قطعا برادران و همپیمانان عراق به عراق کمک خواهند کرد. اگر به امثال ترکیه انعطاف نشان بدن به بهانه های واهی و دلایل دروغین تا بغداد خواهند رفت.
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    یکی از مسئولای ما میگه ایرلن و عراق یک کشور محسوب میشن کلی هجمه بهش وارد میکنن عراقی ها اعتراض میکنن و ... . ترکیه علنا حاکمیت عراق رو نقض کرده هیچی نمیتونن بهش بگن بعد ادعای قدرت هم داریم. ادعا داریم تو عراق نفوذ هم داریم. به دو تا جمله اونجوری واکنش نشون دادن اگه مشابه کار ترکیه رو انجام میدادیم چی کار میگفتن! آقایون افراطی حالا میفهمید قدرت سیاسی یعنی چی؟ با چهار تا ماکت و موشک میشه مشابه کار ترکیه یا حمله عربستان به یمنو انجام داد بدون اینکه از سوی جامعه جهانی محکوم شد؟ نگید ما دنبال تجاوز و حمله نیستیم و ازین حرفا . سوال چیز دیگه ایه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس