به گزارش مشرق، مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نارضایتی مصرفکنندگان را به دنبال داشته است.
در این زمینه نظرسنجی صورت گرفته بیانگر نارضایتی اکثریت مصرفکنندگان از خدمات ارائه شده در این حوزه است.
یکی از دلایل این نارضایتی نیز مشکلات موجود در اخذ پذیرش در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو و تاخیر در تعمیر و تحویل خودروها به دلایل مختلف بهویژه کمبود و نبود قطعات یدکی است.
این مشکلات در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است.
در ماده 36 این قانون در این زمینه قید شده است:" عرضهکننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرحهای امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند، به نحوی که در هر صورت انجام خدمات در کمتر از 48 ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه گردد".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییسجمهوری، اجرایی خواهد شد.
در این زمینه نظرسنجی صورت گرفته بیانگر نارضایتی اکثریت مصرفکنندگان از خدمات ارائه شده در این حوزه است.
یکی از دلایل این نارضایتی نیز مشکلات موجود در اخذ پذیرش در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو و تاخیر در تعمیر و تحویل خودروها به دلایل مختلف بهویژه کمبود و نبود قطعات یدکی است.
این مشکلات در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است.
در ماده 36 این قانون در این زمینه قید شده است:" عرضهکننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرحهای امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند، به نحوی که در هر صورت انجام خدمات در کمتر از 48 ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه گردد".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییسجمهوری، اجرایی خواهد شد.