تورج حق‌وردی داور کم‌تجربه‌ای نیست. داوری که اتفاقا وقتی مطرح شد، شانس قضاوت در داربی پایتخت را دارد؛ از سوی هواداران منتسب به پرسپولیس، متهم به استقلالی‌ بودن شد.

کارنامه داور جنجالی هفته اخیر لیگ برتر
گروه ورزشی مشرق - در حساس ترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر پرسپولیس با ضربه دقیقه 13 رامین رضاییان از تراکتورسازی پیش افتاده بود که ایرانپوریان فرصت‌طلب توپ برگشتی سوشا مکانی را روی ضربه بختیاری رحمانی (38) به گل مساوی تبریزی‌ها تبدیل کرد.

در نهایت بازی بزرگ هفته 22 با تساوی یک یک به پایان رسید؛ اما صحنه جنجالی بازی درگیری کاپیتان مازنی تهرانی‌ها با سینا عشوری از تراکتورسازی بود.

در دقیقه 47 محسن بنگر پس از سوت داور تکلی خشن روی زانوی ایرانپوریان زد که واکنش تند سینا عشوری را در پی داشت و همین برخورد عامل درگیری و متعاقب آن نارنجکی هم از سوی هواداران پرسپولیس به نیمکت تراکتورسازی زده شد.

شاید مشکل اصلی در این لحظه عدم جایگیری مناسب داور برای دیدن نوع تکلی بود که مدافع پرسپولیس روی گلزن تراکتورسازان رفت.

تورج حق‌وردی داور کم‌تجربه‌ای نیست. داوری که اتفاقا وقتی مطرح شد، شانس قضاوت در داربی پایتخت را دارد؛ از سوی هواداران منتسب به پرسپولیس، متهم به استقلالی‌ بودن شد.

* مدافع استقلال آخرین اخراجی حق‌وردی

از نگاه آمار، حق‌وردی داوری است که در یک سال و یک ماه اخیر فقط یک کارت قرمز به بازیکنان لیگ برتری نشان داده است. در واقع آخرین مرتبه این امین حاج‌محمدی مدافع این روزهای استقلال بود که در ایستگاه 19 لیگ چهاردهم کارت قرمز حق‌وردی را (دقیقه 63) مقابل چشمان خود دید. چهارشنبه 15 بهمن ماه سال 93 مدافع وقت نفت با دریافت کارت زرد دوم خود برابر سپاهانی‌ها از زمین اخراج شد و از آن زمان دقیقا یک سال و یک ماه و 4 روز می‌گذرد. البته این داور باتجربه که از 8، 9 سال قبل سوت قضاوت در لیگ برتر را به دست گرفته است، آخرین مرتبه در ایستگاه 21 فصل پیش لیگ آزادگان حسین گوهری از داماش را در دقیقه 61 دیدار برابر شهرداری بندرعباس اخراج کرد. دیداری که دقیقا 10 ماه و 16 روز قبل به میزبانی گیلانی‌ها برگزار شد.

* 8 کارت قرمزی که حق‌وردی نشان داد

تورج حق‌وردی که در دیدار عصر روز یکشنبه پرسپولیس و تراکتورسازی جریمه خطای شدید بنگر روی ایرانپوریان را کارت قرمز تشخیص نداد؛ طی ادوار دهم تا سیزدهم لیگ برتر در دیدارهایی که یک طرف آنها سرخابی‌ها بوده‌اند؛ 8 بازیکن را با کارت قرمز از زمین اخراج کرده است.

حق‌وردی زمانی که استقلال 2 بر یک (هفته 21) از استیل‌آذین جلو بود، هادی ایمانی از استیل را با کارت قرمز مستقیم (59) تنبیه کرد. البته 8 هفته بعد این بار اسماعیل شریفات (92) از استقلال طعم گرفتن کارت قرمز از این داور را در تقابل با تراکتورسازی چشید. در نهایت هم تبریزی‌ها با 2 گل نصرتی و کرار تک گل سیدصالحی را خنثی کردند و پیروز شدند.

در هفته بیست و هشتم لیگ یازدهم استقلال و ذوب‌آهن به تساوی 2-2 رسیدند در حالی که حق‌وردی کارت زرد دوم خود را در دقایق 52 و 90 به حسین ماهینی و محمدعلی احمدی از ذوب‌آهن نشان داد.

دوشنبه 9 مرداد 1391 حق‌وردی دیدار هفته سوم گهر برابر پرسپولیس را سوت زد که در نهایت بازی به تساوی یک یک منتهی شد.

3 سال و 7 ماه و 7 روز قبل حق‌وردی با کارت زرد دوم خود ابتدا مهرداد پولادی (77) از پرسپولیس را اخراج کرد و بعد هادی رکابی (89) از گهر را. در آن دیدار شوت محکم محمد پروین بعد از برخورد به تیر عمودی دروازه پرسپولیس گل شد اما حق‌وردی و کمکش گل را ندیدند.

در لیگ دوازدهم حق‌وردی قاضی دیدار هفته 26 پرسپولیس و سپاهان هم بود. در این دیدار میلان سوطاک از جمع زردپوشان نصف‌جهانی در دقیقه 65 با کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

* عالیشاه نفر هشتم

هشتمین اخراجی حق‌وردی از جمع حاضرین در دیدارهای سرخابی طی لیگ‌های دهم تا سیزدهم، امید عالیشاه بود. در هفته هفتم لیگ یادشده پرسپولیس 3 بر یک فولاد را شکست داد. با این حال اخراج دقیقه 76 عالیشاه تلفات ارتش سرخ پایتخت‌نشینان را به ثبت رساند. در واقع 2 سال و 6 ماه و 7 روز قبل (جمعه 8 شهریور 1392) آخرین مرتبه‌ای بود که تورج حق‌وردی در دیداری که یک سر آن سرخابی‌ها بودند، از جیبش کارت قرمز درآورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس