به گزارش مشرق، تبلیغات محصولات مختلف اپل اغلب از یک قاعده منظم پیروی میکنند، اما بنا به گزارش وبسایت ایندیپندنت، احتمالا تاکنون به این نکته توجه نکردهاید که چرا در تمامی رسانهها، گوشیهای اپل در تبلیغات همیشه روی ساعت ۹:۴۱ تنظیم شدهاند.
داشتن مجموعهای از دستورالعملهای یکپارچه برای شرکتی مثل اپل غیر معمول نیست، اما علت نهفته در پشت علاقه شرکت اپل به این زمان خاص جالب است. این زمانی است که استیو جابز نخستین آیفون را در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ و در ساعت ۹:۴۱ صبح معرفی کرد. وقتی گوشی آیفون برای نخستین بار در آن رویداد بر صفحه ظاهر شد، ساعت ۹:۴۲ را نشان میداد.
این موضوع به همین منوال در رویدادهای معرفی محصولات بعدی نیز ادامه یافت و در زمان رونمایی از آیپد در سال ۲۰۱۰ نیز این دستگاه در ادامه راه آیفون، در حالی که روی ساعت ۹:۴۱ دقیقه تنظیم شده بود، ارائه شد. همچنین این روال تا امروز نیز ادامه دارد و در تمامی تصاویر تبلیغات محصولات اپل به نشانه احترام به استیو جابز و آیفون، انتخاب ساعت ۹:۴۱ برگزیده شده است. بنا به گفته اسکات فورستل، مهندس سابق اپل، وابستگی و از خودگذشتگی اپل به ساعت ۹:۴۱ به طوری است که این شرکت معمولا مراسم رونمایی خود را به گونهای طراحی میکند که ۴۰ دقیقه طول بکشد.
تنها محصول اپل که از زمان متفاوتی در تصاویر تبلیغاتی استفاده میکند، ساعت اپل است که معمولا بر روی ساعت ۱۰:۹ تنظیم میشود و زمانی است که در اغلب تبلیغات ساعتها به دلیل موقعیت متقارن عقربهها از آن استفاده میشود. البته در حقیقت بیشتر ساعتها در تبلیغات خود از زمان ۱۰:۱۰ استفاده میکنند، اما شرکت اپل احتمالا به این خاطر که یک گام از بقیه جلوتر است، یک دقیقه زودتر را نشان میدهد. پیوند اپل با ساعت ۹:۴۱ دقیقه، رازی محرمانه نیست، اما حقیقت جالبی است و از این پس شما بدون توجه به این موضوع به تبلیغات این شرکت نگاه نخواهید کرد.
داشتن مجموعهای از دستورالعملهای یکپارچه برای شرکتی مثل اپل غیر معمول نیست، اما علت نهفته در پشت علاقه شرکت اپل به این زمان خاص جالب است. این زمانی است که استیو جابز نخستین آیفون را در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ و در ساعت ۹:۴۱ صبح معرفی کرد. وقتی گوشی آیفون برای نخستین بار در آن رویداد بر صفحه ظاهر شد، ساعت ۹:۴۲ را نشان میداد.
این موضوع به همین منوال در رویدادهای معرفی محصولات بعدی نیز ادامه یافت و در زمان رونمایی از آیپد در سال ۲۰۱۰ نیز این دستگاه در ادامه راه آیفون، در حالی که روی ساعت ۹:۴۱ دقیقه تنظیم شده بود، ارائه شد. همچنین این روال تا امروز نیز ادامه دارد و در تمامی تصاویر تبلیغات محصولات اپل به نشانه احترام به استیو جابز و آیفون، انتخاب ساعت ۹:۴۱ برگزیده شده است. بنا به گفته اسکات فورستل، مهندس سابق اپل، وابستگی و از خودگذشتگی اپل به ساعت ۹:۴۱ به طوری است که این شرکت معمولا مراسم رونمایی خود را به گونهای طراحی میکند که ۴۰ دقیقه طول بکشد.
تنها محصول اپل که از زمان متفاوتی در تصاویر تبلیغاتی استفاده میکند، ساعت اپل است که معمولا بر روی ساعت ۱۰:۹ تنظیم میشود و زمانی است که در اغلب تبلیغات ساعتها به دلیل موقعیت متقارن عقربهها از آن استفاده میشود. البته در حقیقت بیشتر ساعتها در تبلیغات خود از زمان ۱۰:۱۰ استفاده میکنند، اما شرکت اپل احتمالا به این خاطر که یک گام از بقیه جلوتر است، یک دقیقه زودتر را نشان میدهد. پیوند اپل با ساعت ۹:۴۱ دقیقه، رازی محرمانه نیست، اما حقیقت جالبی است و از این پس شما بدون توجه به این موضوع به تبلیغات این شرکت نگاه نخواهید کرد.