به گزارش مشرق، ایستگاه مترو شهرآفتاب که باهدف تردد به مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده، هم اکنون در مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات و پلههای برقی قرار دارد.
مساحت این ایستگاه 25 هزار متر مربع و تقریباً 3 برابر ایستگاههای معمولی است. شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد 15 هزار متر مربع، رکوردار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود.
این ایستگاه به منظور امکان مسافرگیری از دو طرف و به صورت جزیرهای ساخته شده است. در ساخت بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، 2 هزار و 800 تن آرماتوربندی، 34 هزار و 500 مترمربع قالب بندی، 23 هزار متر مکعب بتن ریزی و 70 هزار متر مکعب خاکبرداری به کار رفته است.
معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون اصفهان و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب است. این ابرسازه زیرزمینی و باشکوه آواخر ماه جاری برای بهرهبرداری آماده خواهد شد.
برپایه این گزارش، مسیر تونلی فاز نخست پروژه خط مترو تهران –پرند به طول 5 و نیم کیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته (روش اتریشی) حفاری و ساخته شده است. در این مسیر تونلی هم 500 هزار مترمکعب خاکبرداری، 137 هزار مترمربع قالب بندی، 9 هزار و 700 تن آرماتوربندی و 108 هزار مترمکعب بتن ریزی به کار رفته است.
مسافران ناوگان مترو تهران میتوانند در ایستگاههای تقاطعی خطوط مختلف با تغییر مسیر حرکت به خط یک و در نهایت ایستگاه مترو شهرآفتاب به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.
طبق مصوبه، 100 در صد تأمین اعتبارات خط مترو تهران – پرند به طول 52 کیلومتر با دولت است اما شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد مراجعین به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب که قرار است نیمه اول اردیبهشت ماه جاری افتتاح شود، بخش مهم بودجه فاز نخست را عهده دار شده است.
مساحت این ایستگاه 25 هزار متر مربع و تقریباً 3 برابر ایستگاههای معمولی است. شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد 15 هزار متر مربع، رکوردار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود.
این ایستگاه به منظور امکان مسافرگیری از دو طرف و به صورت جزیرهای ساخته شده است. در ساخت بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، 2 هزار و 800 تن آرماتوربندی، 34 هزار و 500 مترمربع قالب بندی، 23 هزار متر مکعب بتن ریزی و 70 هزار متر مکعب خاکبرداری به کار رفته است.
معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون اصفهان و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب است. این ابرسازه زیرزمینی و باشکوه آواخر ماه جاری برای بهرهبرداری آماده خواهد شد.
برپایه این گزارش، مسیر تونلی فاز نخست پروژه خط مترو تهران –پرند به طول 5 و نیم کیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته (روش اتریشی) حفاری و ساخته شده است. در این مسیر تونلی هم 500 هزار مترمکعب خاکبرداری، 137 هزار مترمربع قالب بندی، 9 هزار و 700 تن آرماتوربندی و 108 هزار مترمکعب بتن ریزی به کار رفته است.
مسافران ناوگان مترو تهران میتوانند در ایستگاههای تقاطعی خطوط مختلف با تغییر مسیر حرکت به خط یک و در نهایت ایستگاه مترو شهرآفتاب به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.
طبق مصوبه، 100 در صد تأمین اعتبارات خط مترو تهران – پرند به طول 52 کیلومتر با دولت است اما شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد مراجعین به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب که قرار است نیمه اول اردیبهشت ماه جاری افتتاح شود، بخش مهم بودجه فاز نخست را عهده دار شده است.