کد خبر 555534
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

یک شبکه عرب زبان با انتشار مطلبی از جزئیات ناکامی عملیات تروریست های تکفیری در حومه جنوبی استان «حلب» سخن گفت.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در چند روز گذشته عملیات بزرگ افراد مسلح در حومه جنوبی حلب که از سه محور به سمت خان طومان، الزربه، زیتان و برقوم، آغاز و هدف آن تغییر موازنه قوا در صحنه میدانی بود را ناکام گذاشتند.

تروریست ها با ۶۵ کشته و حدود ۱۰۰ زخمی ضربه سختی متحمل شدند. این نه تنها ناکامی بزرگی برای ترویست های تکفیری در سوریه محسوب می شود، بلکه برای حامیان ترکی، سعودی و قطری و آمریکایی آنها نیز شکست سنگینی تلقی می شود، زیرا آنها در چند ماه گذشته و در سایه پیروزی های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به دنبال فرصتی برای تغییر موازنه قوا بودند.

در این حمله گروه های مختلفی از افراد مسلح مشارکت داشتند که برخی از آنها تحت عنوان نیروهای معارض معتدل در جریان مذاکرات صلح ژنو حضور داشتند.

از جمله گروه های تروریستی شرکت کننده در این عملیات می توان به جبهه النصره، حرکه احرام الشام، الجبهه الشامیه الجیش الحر، الفرقه۱۳، جیش الاسلام، اجناد الشام و حلب تثار اشاره کرد.

نیرو های ارتش سوریه و مقاومت با حفظ آمادگی خود و نیز فرصت دادن به مردم عادی برای خروج از روستاها و شهرهایی که افراد مسلح در آنها بودند و با رعایت اصول اطلاعاتی و عملیاتی و تحرکات تکفیریها و مواضع آنها را به دقت تحت رصد قرار دادند تا در فرصتی مناسب اقدامی موثر انجام دهند. در نهایت نظامیان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی عملیاتی، ضربه سهمگینی را بر پیکره تکفیریها در حومه حلب وارد آوردند.

این تحولات در حالی اتفاق افتاد که جنگنده های ارتش سوریه نقش فعالی در هدف قرار دادن تحمعات افراد مسلح داشتند. با این حساب بار دیگر تلاش ترورست ها برای پیروزی در جنوب حلب ناکام ماند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس