کد خبر 555833
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

منابع نظامي عراقي روز دوشنبه اعلام كردند كه ده ها خانواده عراقي در شهر هيت در استان الانبار عراق در محاصره بسته هاي انفجاري گروهك تروريستي داعش قرار دارند.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه خبري السومريه نيوز عراق، يك مقام نطامي در استان الانبار اعلام كرد كه ده ها خانواده عراقي در بخش شمال شرقي هيت همچنان در محاصره گروهك تروريستي داعش قرار دارند.

اين مقام نظامي افزود: ارتش و نيروهاي مردمي عراق تاكنون موفق شده اند بخش هاي جنوبي، غربي و شرقي شهر هيت را از كنترل داعش خارج كنند.

به گفته اين مقام نظامي، عناصر گروهك تروريستي داعش ضربه سختي را از نيروهاي عراقي خورده اند و شماري از آن ها از رود فرات در شمال شرق شهر هيت گريخته و به آن سوي فرات رفته اند.

پيشتر نيز فرماندهي عمليات استان الانبار عراق اعلام كرده بود كه نيروهاي عراقي امروز فرمانداري شهرستان هيت در مركز اين شهر را به كنترل خود درآورده اند.

نيروهاي ائتلاف به سركردگي آمريكا امروز اعلام كردند كه جنگنده هاي اين ائتلاف در 13 نوبت بخش هاي مختلفي از مناطق تحت كنترل گروهك تروريستي داعش را در عراق هدف قرار داده اند.

واثق الفرطوسي از فرماندهان نيروهاي بسيج مردمي عراق همچنين از اعزام نيروهاي كمكي به غرب شهر رمادي براي عمليات آزادسازي شهرستان رطيه در استان الانبار خبر داد.

فرطوسي افزود كه نيروهاي بسيج مردمي با تمام امكانات و تجهيزات زرهي خود به غرب رمادي اعزام شده است تا همراه با نيروهاي عراقي در عمليات آزادسازي شهر رطبه مشاركت كنند.

اميد مي رود كه نيروهاي عراقي با آزادسازي كامل بخش هاي غربي و شمال غربي استان الانبار، بتوانند عناصر داعش را از اين مناطق بيرون كرده و عمليات آزاد سازي موصل در استان نينوا را آغاز كنند.

بخش هايي از عراق از اوايل سال 93 به اشغال گروهك تروريستي داعش در آمده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس