کد خبر 573687
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بعد از کره‌، ژاپن و چین جزو کشورهای بر‌تر آسیا در ورزش هستیم و این ظرفیت را داریم که با تفاهم نامه و کار کار‌شناسی با آلمان همکاری کنیم و امیدواریم در ریو این تفاهم‌نامه امضا شود.

به گزارش مشرق، رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با آلفونس هرمن، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان گفت: تیم ایران در المپیک لندن با کسب 12 مدال در رده هفدهم قرار گرفت و این نشان می‌دهد ما جایگاه خوبی در ورزش قهرمانی داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت مدال‌آوری ایران در المپیک در رشته‌هایی مثل کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، تیراندازی و چندین رشته دیگر است. بعد از کره‌جنوبی، ژاپن و چین جزو کشورهای بر‌تر آسیا هستیم و این ظرفیت را داریم که با ایجاد تفاهم نامه و کار کار‌شناسی با کشور آلمان همکاری کنیم و امیدواریم در ریو این تفاهم‌نامه امضا شود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: یکی از محورهای ما تبادل مربی بین دو کشور است، در رشته‌هایی مثل تکواندو و کشتی پتانسیل بسیار خوبی داریم و آلمان هم در شمشیربازی و فوتبال مربیان خوبی دارد. برگزاری اردو‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی که باعث تبادل فرهنکی هم می‌شود در دستور کار است.

هاشمی خطاب به هرمن خاطر نشان کرد: مردم ایران و آلمان شباهت‌های فرهنگی به هم دارند. با توجه به اینکه شما عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی اسکی هستید امیدوارم بتوانید به ورزشکاران ایران در این رشته نیز کمک کنید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس