کد خبر 60943
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳

اگرچه دلايل متعددی درباره صهيونيستي بودن شرکت نستله و حرام بودن خريد و مصرف محصولات آن به فتواي همه مراجع حکايت دارد، اما تعلل دولت در برخورد با واردات و توليدات اين شرکت، خريداران داخلي را به ترديد واداشته است.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، بسياري از هموطنان ايراني که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و توليد محصولات شرکت نستله، از صهيونيستي بودن آن ناآگاهند، نبود دلايل متقن براي صهيونيستي بودن اين شرکت را دليل خريد محصولات آن ذکر مي کنند که در اين ميان و بويژه در فصل تابستان آب معدني آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافي ميت اين کمپاني، خريدار بيشتري در ايران دارد.
گفته مي شود اين شرکت قصد دارد با توجه به افشاگري هاي اخير درباره صهيونيستي بودن آن، اقدام به تغيير نام تجاري خود در کشورمان کند تا از حساسيت برانگيز شدن و تحريم خريد محصولاتش، ممانعت نمايد.
متأسفانه بايد گفت آب معدني توليدي شرکت صهيونيستي نستله و نيز آب معدني دماوند که نستله، سرمايه گذار آن است پرفروش ترين نوع آب معدني در داخل کشور به ويژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار مي آيد.
شهريار بشارت، مدیرعامل شركت آب های معدنی دماوند چندي پيش ار سرمایه گذاری نستله به عنوان بزرگترین شركت صادركننده آب معدنی جهان در اين شرکت خبر داده بود.
وی با اشاره به اینكه ۴۰ درصد سهام شرکت دماوند متعلق به فرانسوی هاست، گفت: شركت نستله، تولید كننده مواد غذایی و لبنیات بوده و در عین حال مشهورترین آب جهان یعنی اویان را در اختیار دارد.
مديرعامل آب معدني دماوند در ادامه با افتخار اعلام کرده بود: آب معدنی این شركت، بازارهای منطقه را اشباع كرده و متعلق به شركت نستله، بزرگترین شركت مواد غذایی دنیاست که بیش از 100 سال سابقه فعالیت دارد.
وي همچنين از تصمیم بزرگترین كارخانه مواد غذایی دنیا يعني «نستله» برای خرید یك شركت آب معدنی در ایران خبر داد و گفت: آنها به رشد بازار آب معدنی در ایران كمك كرده و رقابت ایجاد خواهند كرد.
آب معدني دماوند با برند شرکت صهيونيستي اويان فرانسه
به عنوان زيرمجموعه نستله به فروش مي رسد
 
اما در ادامه، برخي از دلايل صهيونيستي بودن اين شرکت را که عامل حرام بودن مصرف محصولات آن است، با هم مرور مي کنيم:
 
* نستله يك كمپاني تغذيه بين‌المللي است كه در سال 1866 ميلادي در سوييس توسط هانري نستله تأسيس شد و اكنون در 100 كشور جهان، 350 شعبه دارد.
 
* محصولات غذايي نسكافه، سرلاك، مگي، كافي ميت، آب معدني و ... از جمله توليدات اين شركت در سطح جهاني است.
 
* نستله در سال 1998 ميلادي، جايزه جوبيلي (Jubilee Award) را از دست بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، دريافت كرد. اين جايزه به بزرگترين شركت‌هاي تأمين كننده اقتصاد اسرائيل اعطا مي شود.
 
* نستله در سال 2000 ميلادي، مبلغ 6/14 ميليون دلار به صندوق غرامت هلوكاست واريز كرده است. بيانيه رسمي اين پرداخت در پايگاه اينترنتي اين شركت موجود است.
 
* اكنون نستله بيش از چهار هزار پرسنل در بيش از 10 شعبه اصلي در سرزمين‌هاي اشغالي دارد كه يكي از مهمترين شعب آن، در شهرك صهيونيستي سديروت (واقع در مناطق اشغالي نوار غزه) به مساحت 700 متر مربع مي‌باشد.
 
* شركت نستله، مالك بيش از نيمي از سهام شركت اسرائيلي Osem (از بزرگترين شركت‌هاي غذايي اسرائيل) است.
 
 * مديرعامل شرکت نستله از ميهمانان ويژه محفل سالانه سران فراماسونري و صهيونيسم بين الملل است و امسال نيز "پيتر برابک لتما" مديرعامل اين شرکت در سوئيس نيز در گردهمايي بيلدربرگ که از 9 تا 12 ژوئن (پنجشنبه 19 تا يکشنبه 22 خرداد 90) در هتل "سورتا هاوس" در "سنت موريتز" سوئيس برگزار شد، به علت خدماتي که به رژيم اسرائيل ارائه کرده است به عنوان ميهمان ويژه حضور يافت.
 
* آمريكا سالانه 24 ميليون دلار را به ازاي سرمايه‌گذاري در اسرائيل به اين شركت اعطا مي‌كند.
 
* نام شركت نستله به دليل ارتباط وثيق اقتصادي با رژيم صهيونيستي، در ليست معتبر‌ترين نهادهاي بين‌المللي تحريم اسرائيل موجود است و تاكنون در نقاط مختلف جهان اين شركت توسط گروه‌هاي مختلف مسلمان و غيرمسلمان، به دليل كمك به رژيم صهيونيستي تحريم شده است.
 
* از جمله نهادهاي معتبر جهاني كه اين شركت را در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي تحريم كرده‌اند، يكي از بزرگترين اتحاديه‌هاي تجاري اروپا (UNSOIN) و يك نهاد مسيحي عمده به نام Christian Aid هستند كه هر دو غير مسلمان هستند.

* گروه‌ها و نهادهاي اسلامي مختلف نيز از چند سال پيش (پس از آغاز انتفاضه دوم) نستله را در ليست تحريم خود قرار داده‌اند.
ده‌ها گروه اسلامي در اروپا و آمريكا به منظور تحريم شركت‌هاي صهيونيستي، سايت اختصاصي اينترنتي تاسيس كرده‌اند كه در ليست اكثر آنها نام شركت نستله موجود است.

* از جمله نهادهاي بين‌المللي تحريم كننده نستله، اتحاديه عربي تحريم اسرائيل است كه پس از تحريم اين شركت با واكنش شديد مديرعامل نستله مواجه شد.

* در سال گذشته، جمعي از دانشجويان لبناني، با حضور فعالان بين‌المللي بايكوت اسرائيل از كشورهاي اروپايي، تجمعي در برابر دانشگاه بيروت به منظور اعلام تحريم اين شركت داشتند.

* نستله در ايران عملاً فعاليت‌هاي خود را از سال 2001 با خريد امكانات توليدي موجود از يك شركت داخلي (در محمديه قزوين) با توليد نسكافه، كافي ميت، مگي و ... آغاز كرد.

* نستله فعاليت‌هاي تبليغي خود را طي مدت تأسيس خود به تدريج افزايش داده است؛ از خودروهاي ويژه‌ تبليغاتي توزيع محصولات تا عرضه‌ رايگان برخي محصولات در برخي محافل و مجالس فرهنگي مانند جشنواره فيلم فجر، آگهي‌هاي روزنامه‌ها، بيلبوردها، دانشگاه‌ها، اتوبوس‌ها و ...

* امور مشتريان شركت نستله ايران از چند ماه قبل، اقدام به برگزاري كلاس‌هاي ويژه آشپزي خانم‌ها در فرهنگسراي تهران و ديگر شهرستان‌ها نموده است. طبق اعلام پايگاه اينترنتي نستله ايران، تاكنون به 5000 خانم ايراني آموزش داده است.

* شركت نستله در اسفند سال 1384، اقدام به برگزاري يك جشن و مسابقه بزرگ سراسري در ايران نموده است و برندگان اين مسابقه به تور كشور سوئيس فرستاده است.

* رئيس نستله ايران يك غيرايراني است و کارکنان آموزش ديده اين شركت 180 نفر هستند.
 
تمامي اين مستندات، از منابع رسمي اين شركت يا طرف‌هاي قرارداد آنها از اسرائيل تهيه شده است.

به اعتراف اتاق بازرگاني سوييس، يکي از مهمترين شيوه‌هاي موفقيت که توسط نستله ارائه شده، اين است که مانند بسياري ديگر از شرکت ها، مصلحتش در اين است که به تجارت و بهره‌برداري در اسرائيل بپردازد. تلاش‌هاي اين شرکت و صادرات محصولات توليدي آن در سرزمين‌هاي اقتصادي در اوج زمان انتفاضه، رژيم جنايتکار صهيونيستي را از محاصره اقتصادي نجات داد. علاوه بر اين اين شرکت با انجام اقدامات خيريه براي شهرک‌نشينان اشغالگر يهودي، باعث ايجاد حس زندگي بهتر براي آنان گرديده است. لذا آنان را به ماندن در سرزمين‌هاي اشغالي اميدوار کرده است.

ماهيت و پيشينه
«در سال 1866 ميلادي، داروسازي به نام هانري نستله در شهر ويوي سوييس، با استفاده از ترکيب شير گاو، آرد و شکر، غذاي جايگزيني را براي نوزاداني که از شير مادر محروم بودند، فراهم کرد. او توليد اين محصول جديد را با نام «لاکتوز فارينا نستله» در سال 1867 شروع کرد.
امروزه نستله، شرکتي چند مليتي و از بزرگ‌ترين توليدکنندگان مواد غذايي و آشاميدني در جهان است؛ و دفتر مرکزي شرکت نستله در ويوي سوييس قرار دارد.»
نستله ايران به اذعان سايت اين شرکت، در تاريخ 9 اسفند 73 (28 فوريه 1995) نزد اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غير تجاري به ثبت رسيد و در تاريخ 9/9/2001 ميلادي، موفق به اخذ مجوز هيئت وزيران شد و سرمايه گذاري 000/500/42 دلاري آن در دو مرحله زير انجام پذيرفت.

شاخه هاي مختلف نستله
1.خريد امکانات توليدي موجود از يک شرکت داخلي
2. توليد شير خشک مخصوص شيرخواران به عنوان يک پروژه جديد
شرکت نستله ايران نماينده فروش انحصاري نستله سوئيس (اس – آ) و ادارات فروش و توزيع محصولات نستله را نيز بر عهده دارد. نستله سوئيس مالک اعظم سهام نستله ايران بوده و مديريت اين شرکت را نيز برعهده داشته و همچنين تعيين کننده بازارهاي هدف و ميزان صادرات براي نستله ايران مي باشد. تيم نستله ايران متشکل از 180 نفر پرسنل حرفه‌‌اي آموزش ديده است. محصولات شرکت نستله درايران نسکافه،‌کافي ميت، ‌شير خشک بچه‌، سرلاک و مگي مي‌باشد. که دراين ميان مگي به سفارش نستله ايران در شرکت نستله ترکيه توليد مي شود.
طبق اعلام پايگاه اينترنتي نستله ايران، امور مشتريان نستله با 5000 نفر از خانم هاي ايراني ارتباط نزديک داشته و به آن‌ها آموزش مي‌دهد. همچنين اين شرکت از 10 خودروي تبليغاتي براي توزيع و تبليغ محصولات خود استفاده مي‌کند.

تبليغات شرکت نستله در تهران به زبان رسمي و رنگ پرچم رژيم صهيونيستي


همچنين عرضه رايگان برخي محصولات در برخي محافل و مجالس فرهنگي مانند جشنواره فيلم فجر (سال 85) آگهي‌هاي روزنامه‌ها، بيلبوردها، دانشگاه‌ها، اتوبوس‌ها، متروي شهري و... از جمله فعاليت‌هاي ديگر تبليغاتي اين شرکت به شمار مي‌آيد.
همچنين شرکت نستله در اسفند 1384، اقدام به برگزاري يک جشن و مسابقه بزرگ سراسري در ايران نموده است و برندگان اين مسابقه را به تور کشور سوييس فرستاده است.
به ادعاي پتير برابک، «رئيس شرکت نستله که د مصاحبه‌اي با نشريه اشپيگل در هفتم مه 2001 ميلادي عنوان کرده‌اند: «ما به عنوان بزرگترين توليد کننده مواد غذايي و انواع نوشيدني در جهان، تقريباً بر زندگي تمام مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تأثير مي‌گذاريم.»، تأثير شرکت  غذايي نستله بر زندگي مصرف‌کنندگان در جهان انکار ناپذير است.
شايد پذيرش اين واقعيت در وهله اوّل کمي مشکل بنمايد ولي بايد پذيرفت که اين شرکت واقعاً بر زندگي بسياري از مصرف‌کنندگان جهان تأثير مي‌گذارد اما در مورد نوع تأثيرگذاري، بايد ببينيم که سهامداران و صاحبان اين شرکت به چه ميزان به ارزش‌هاي انساني وفادارند.
"آقاي پيتر برابک(Peter Brabeck)، رئيس شرکت نستله، در سال 1998 ميلادي، جايزه جوبيلي (Jubilee award) را از دست بنيامين نتانياهو در جشن پنجاهمين سالگرد تأسيس اين غده سرطاني دريافت کرد. نام وي در ليست منتشرشده توسط (Website Virtual Israel) در 14 اکتبر 1998 ميلادي در بخش صنايع غذايي ديده مي‌شود که صحت اين ليست توسط کميسيون حقوق بشر اسلامي (Islamic Human Rights Commision) به تأييد رسيده است. قابل توجه اينکه جايزه جوبيلي، جايزه‌اي است که رژيم اشغالگر قدس به اشخاص يا سازمان‌هايي که به منظور توسعه اقتصادي اين رژيم در خاک فلسطين اشغالي سرمايه‌گذاري مي‌کنند، پرداخت مي‌کند، که سهم نستله از اين جايزه 24درصد از 5/6 ميليون دلار کمک‌هاي اسرائيل به شرکت‌هاي حامي اقتصادي اين رژيم در سال است."
اين شرکت سرمايه‌گذاري در فلسطين اشغالي را در سال 1995 ميلادي با خريد 10 درصد سهام شرکت توليد محصولات غذايي در اسرائيل (Osem) آغاز کرد. دو سال بعد سهام خود را با هزينه 140 ميليون دلار از 10درصد به 50.1درصد افزايش داد. در سال 2002 ميلادي طي قراردادي، مشمول معافيت مالياتي رژيم غاصب صهيونيستي شد. همچنين اين شرکت در سال 2000 ميلادي مليون‌ها دلار براي توسعه مراکز تحقيقات (R&D) خود در اسرائيل سرمايه‌گذاري کرد. شرکت اوسم در سال 2001 ميلادي حدود 460 ميليون دلار فروش داشته است که 15 درصد آن از صادرات بوده است.
شرکت اصلي نستله اکنون در سرزمين‌هاي اشغالي در شهرک سديروت است. شهرکي که در شمال غزه ساخته شده است. نيمي از يهوديان اين شهرک ظرف 10 سال اخير به اين منطقه مهاجرت کرده اند. نستله در شهرک سديروت شرکتي به مساحت 700 مترمربع احداث کرده و قرار است مرکز تحقيقاتي با زيربناي هزار و 700 مترمربع در همانجا تأسيس نمايد. به طور کلي اين شرکت در مناطق اشغالي چهار هزار کارمند داشته و در مناطق مختلف اسرائيل 11 شعبه دارد که همگي در مناطق اشغال شده قرار دارد.
همچنين شرکت نستله در سال 2000 ميلادي مبلغ 6/14 ميليون دلار به صندوق غرامت هولوکاست واريز کرده است. لازم به يادآوري نيست که اين صندوق که مبتني بر افسانه‌اي دروغين است يکي از منابع تأمين مالي رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات خود است.
به اعلام اتاق بازرگاني سوييس، يکي از مهمترين شيوه‌هاي موفقيت که توسط نستله ارائه شده، اين است که مصلحت هر شرکتي در دنيا در اين است که به تجارت و بهره‌برداري در اسرائيل بپردازد. تلاش‌هاي اين شرکت و صادرات محصولات توليدي آن در سرزمين‌هاي اقتصادي در اوج زمان انتفاضه، رژيم جنايتکار صهيونيستي را از محاصره اقتصادي نجات داد. علاوه بر اين اين شرکت با انجام اقدامات خيريه براي شهرک‌نشينان اشغالگر يهودي، باعث ايجاد حس زندگي بهتر براي آنان گرديده است. لذا آنان را به ماندن در سرزمين‌هاي اشغالي اميدوار کرده است.
حال به صحبت‌هاي پيتر برابک باز مي‌گرديم؛ اين شرکت بر زندگي بسياري تأثيرگذار است ولي چگونه مي‌تواند ادعاي تأثيرگذاري مثبت بر زندگي انسان‌ها داشته باشد و حال آن‌که به دليل حمايتش از ظلم اسرائيل، مورد تحريم گروه‌هاي آزاده بسياري در سراسر جهان واقع شده است.
البته اين سواي شايعات و حقايقي است که سخن از تأثيرات منفي اين شرکت از بعد فني و توليدات مي‌گويند؛
"در سال 1977 بود که نستله به خاطر توزيع گمراه کننده شير خشک به جاي شير مادر ، در معرض تحريم جهاني قرار گرفت؛ دليل آن واضح بود. شير خشک موجب بيماري شيرخوار مي‌شد چراکه مواد مختلف طبيعي را که در شير مادر يافت مي‌شود دارا نبود، ونيز بخاطر قيمت بالاي آن، مادران ناگزير آن را با آب بيش از اندازه مخلوط مي‌کردند، که اين امر سبب سوءتغذيه  طفل شيرخوار مي‌گرديد.  علاوه بر اين، آبي که جهت مخلوط کردن آن استفاده مي‌شود، در بسياري از نقاط جهان آب غير مناسب براي نوشيدن است. در ضمن اگر مادر دائماً به طفل خود شير خشک بدهد، شير او خشک خواهد شد؛ و اين در حالي بود که نستله، مقدار زيادي از اين شير خشک‌ها را- با رويکردي تبليغاتي -در بيمارستان‌ها به طور رايگان توزيع کرده بود و در نتيجه بسياري از کودکان از لذت مکيدن پستان مادر محروم و دچار سوء تغذيه شده بودند.
پس از چنين ماجرايي در سال 1984 ميلادي گروه‌هاي خواهان تحريم نستله، اين شرکت را مجبور کردند تا تحت نظارت سازمان بهداشت جهاني از تبليغات فريب آميز (چون افزودن نوشته شير مادر بر جعبه شير خشک) براي توليد شير خشک بپرهيزد. اما در 1988 ميلادي دوباره وضع به حالت قبل بازگست.
وزارت بهداشت و درمان ايران نيز، بيش از حدود 20 سال پيش هيچ‌گونه مجوزي براي واردات محصولات شير خشک توليدي نستله صادر نکرده است و محصول اين شرکت به شکل غير قانوني وارد کشور مي‌شده است."
"همچنين به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري فرانسه گروه طرفدار محيط زيست "صلح سبز" از شرکت غذايي نستله خواسته است از حق ثبت يک نوع قهوه تراريخته و ساير مواد غذايي اصلاح شده ژنتيکي صرف‌نظر کند. بر طبق اين گزارش، اين گروه طرفدار محيط زيست در آستانه نشست عمومي سالانه شرکت نستله، با انتشار بيانيه‌اي اين درخواست را داشته است. در اين بيانيه خطر چنين پروانه‌هاي ثبتي بر اقتصاد، بوم‌شناسي (اکولوژي) و سلامت، غير قابل قبول بيان شده است.
صلح سبز افزوده است: با اين حال پروانه ثبت نشان مي‌دهد نستله، همچنان به دلايل اقتصادي به دنبال مهندسي ژنتيک است و در تلاش است کنترل کامل توليد غذا را به دست گيرد."
بر اساس گزارشي که نشريهي فوربس در ارديبهشت 1383 به نقل از سازمان جهاني کار منتشر کرد، نستله براي توليد شکلات از کارگران خردسال استفاده مي کند. در بررسي هاي بعدي مشخص شد بيش از 250 هزار کودک آفريقايي در مزارع اين شرکت در غرب آفريقا کار مي کنند.
همچنين برخي نشريات خبري را منتشر کردند که: "هزاران کودک چيني بر اثر مصرف شير خشک «نستله» بيمار شده‌اند. مقامات بهداشتي چين، اعلام کرده‌اند که بر اساس استانداردهاي بهداشتي اين کشور، ميزان مجاز يد موجود در هر 100 گرم شير خشک براي شيرخواران، 20 تا 150 ميکروگرم است؛ در حالي‌که در شير خشک‌هاي شرکت مذکور بيش از 150 ميکروگرم يد موجود بوده است که مصرف آن منجر به ورم غده‌ي تيروئيد خواهد شد. بر همين اساس، شرکت نستله، از دولت و مردم چين عذرخواهي کرده است!"

نستله کودکان را مي‌کشد!
اين شعاري بود که 30 سال پيش سوييس را تکان داد و از خواب بيدار کرد. خجالت‌آور بود که نهايتاً نستله فقط عليه پديد آورندگان اين شعار شکايت کرد و سعي نمود که صداي مخالفان را در گلو خفه کند. دنيا واکنش بزرگي به اين محاکمه نشان داد و خطرات سودجويي از طريق غذاي مصنوعي نوزادان، جواب خود را با بحث و جنجال مردم گرفت.
عواقب عمده‌فروشي شير خشک نوزادان و خطر بيماري ناشي از آن اولين بار 70 سال پيش به آگاهي عموم مردم رسيد. "The Baby Killer” خبري را منتشر کرد که بر اساس حقايقي از تحقيقات در افريقا استوار بود و با کمک مثال‌ها و عکس‌هايي متأثر کننده عواقب منفي احتمالي اين محصولات را ارائه کرده بود. اين خبر مکرراً به چاپ رسيد و به زبان‌هاي مختلف ترجمه شد.
در همان سال گروهي کاري از سوئيس به نام "Dritte Welt Bern” به ترجمه آلماني اين مقاله همت گمارد و آن را با تيتري نو و تحريک کننده – نستله کودکان را مي‌کشد!- به چاپ رساند. اين گروه در مقدمه متذکر شده بود که عليرغم واکنش غير اخلاقي نستله، خود را ملزم مي‌داند که توجه عموم مردم سوئيس- سرزمين مادري نستله- را به نتايج اين تحقيقات معطوف کند.
از جمله سياست هاي مهم ديگر اين شرکت براي توسعه سودآوري خود، تلاش بارز جهت تغيير الگوي مصرف در مصرف کنندگان مي باشد. 
فعاليت شرکت نستله و سياست توسعه فروش شير خشک براي اطفال، يکي از مشهورترين نمونه‌هاي نفوذ خارجي در الگوهاي مصرف خصوصاً در کشورهاي جهان سوم، است . اين شرکت براي ترويج فرآوردهاي غذايي خود و جايگزين کردن آنها به جاي شير مادر سياست فعالي را به مرحله اجرا درآورد. براي اين منظور روشهاي متفاوتي به کار گرفته شده است :
1ـ توزيع مجاني و غالباً خانه به خانه ي بطريهاي شير و محصولات لبني (لاکتوژن)
2ـ اجراي برنامه‌هاي تبليغاتي در بيمارستانها و زايشگاهها. اين برنامه‌ها توسط مأموران خاصي موسوم به «پرستاران شير» صورت مي‌گرفت، اين پرستاران يونيفورم سفيد مي‌پوشيدند و نتيجتاً به راحتي مي‌شد آنها را با کارکنان بيمارستان اشتباه گرفت.
3ـ توزيع مجاني کارتهاي مربوط به وزن نوزادان با تبليغ لاکتوژن. جمله‌اي با اين مضمون هم در اين کارتها نوشته شده بود که مادران تاحد امکان بايد کودکان را با شير خود تغذيه کنند. اما عملاً چند درصد مادران قادر به خواندن اين نوشته بودند؟
4ـ تبليغات تلفيقي در بيمارستانها و راديو. در اينجا گفته مي‌شد که مصرف اين فرآورده‌ها، نيرو و قدرت به کودکان مي‌بخشد (براي مثال اين دو موضوع درنيجريه اهميت زيادي دارند). در جامائيکا تبليغ به اين شکل بود: «لاکتوژن باعث نيرومندي و سلامتي است.» يا «انرژي و قدرت مي بخشد.»
مصرف شير خشک همراه با برخي نمادها ، يعني «نو»، «بهتر» و نظاير آن بود. دکتر تي. ان ملت نليما در باب آگهي تبليغاتي که در سال 1974 ميلادي به مدت دو سال در راديوي کشور سيرالئون پخش مي‌شد، مي‌نويسد: «در آگهي، مادر از کودکش مي‌پرسيد که آيا لاکتوژن را دوست دارد؟ کودک با خنده شديدي پاسخ مي‌داد: اوم، ‌اوم... مادراني که اين آگهي را مي‌شنيدند معتقد مي‌شدند که لاکتوژن براي کودکان بهتر از شير مادر است. اينان نمي دانستند که در اين آگهي در واقع يک مونتاژ صداست.
يعني در آغاز، سؤال مادر از کودک ضبط شده و سپس صداي قهقهه و خنده کودک، که علت آن قطعاً چيز ديگري و احتمالاً همان شير مادر بود، به آن افزوده شده است.» در حال حاضر شير خشک در بسياري از کشورهاي جهان سوم مصرف بسيار وسيعي دارد.
خبرگزاري برنا نيز در 10 آبان 1387 در خبري اعلام کرد: "در زمستان سال 1383، صدها پرنده، دام و حيوان خانگي در ونزوئلا مردند. کارشناسان علت مرگ را بيماري کبدي ناشي از مواد غذايي آلوده تشخيص دادند. اين مواد غذايي توسط نمايندگي نستله در اين کشور توزيع شده بود. مجلس ملي ونزوئلا نستله را مقصر شناخت و آن را به پرداخت غرامت محکوم کرد."
اينها همه بيان‌گر گوشه‌اي از عدم تعهد اين شرکت در قبال زندگي و ارزش‌هاي انساني مي‌باشد و نشان مي‌دهد ادعاي آقاي برابک مبني بر تأثير مثبت اين شرکت بر زندگي بشر عوام‌فريبي و تبليغات پوچي بيش نيست.
 
حاميان صهيونيسم: ما تنها نيستيم!
 نام شرکت نستله به دليل اين ارتباط وثيق اقتصادي با رژيم صهيونيستي در ليست معتبرترين نهادهاي بين‌المللي تحريم اسرائيل موجود است؛ و تاکنون در نقاط مختلف جهان، اين شرکت توسط گروه‌هاي مختلف مسلمان و غير مسلمان، به دليل کمک به رژيم صهيونيستي تحريم شده است.
از جمله نهادهاي معتبر جهاني که اين شرکت را در محکوميت جنايات رژيم صهيونيستي تحريم کرده‌اند، يکي از بزرگترين اتحاديه‌هاي تجاري اروپا (UNSION) و يک نهاد مسيحي عمده به نام (Christian Aid) هستند که هر دو غير مسلمانند. گروه‌ها و نهادهاي اسلامي مختلف نيز از چند سال پيش (پس از آغاز انتفاضه دوم) نستله را در ليست تحريم خود قرار داده‌اند. ده‌ها گروه اسلامي در اروپا و آمريکا، به منظور تحريم شرکت‌هاي صهيونيستي، سايت تخصصي اينترنتي تأسيس کرده‌اند که در ليست اکثر آن‌ها نام شرکت نستله موجود است.
از جمله نهادهاي بين‌المللي ديگر تحريم‌کننده نستله، اتحاديه عربي تحريم اسرائيل است که پس از تحريم، اين شرکت، ‌با واکنش شديد مدير عامل نستله مواجه شد. پاسخ رسمي شرکت نستله به تهديد تحريم اتحاديه عرب در تير ماه 85 اين بود که: «قصد تسليم در برابر تحريم کشورهاي عربي را نداريم.»
سازمان‌هاي مدافع اعراب در بريتانيا، از جمله سازماني که (دوستان الاقصي) ناميده مي‌شود، براي تحريم محصولات نستله، به دليل فعاليت آن در اسرائيل، فراخوان داده بوده‌اند. اما هيچ کمپاني از جمله کمپاني نستله و اورئال پاريس، فعاليت‌هايشان را نه به خاطر فراخوان‌هاي قبلي و نه فراخوان اخير متوقف نکردند.
گاد پروپر، مدير عامل Osem در اين باره مي‌گويد: «نستله تسليم تحريم نمي‌شود. اين که کسي در سوريه تصميم به تحريم نستله گرفته باشد، به معناي آن نيست که تأثيري بر شرکت داشته باشد. من مطمئنم که شرکت تسليم نخواهد شد. اين موضوع از پاسخ رسمي شرکت به تحريم‌ها، هويدا است".
وظيفه ما؟
حال سؤال اين است:
وظيفه ما در مقابل اين غول اقتصادي حامي ظلم چيست و چگونه مي‌توانيم با آن مقابله کنيم؟ و چگونه و چه زماني مي توانيم قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين را به طور کامل اجرايي و عملي نماييم؟
... ماده 8
هر نوع برقراري رابطه اقتصادي و تجاري و فرهنگي با کمپاني ها و مؤسسات و شرکت هاي وابسته به صهيونيستها در سطح جهان ممنوع مي باشد.
تبصره: وزارت امور خارجهي جمهوري اسلامي ايران موظف است ظرف مدت يک سال، در حد امکان ليست کامل شرکت ها و مؤسسات و کمپاني هاي صهيونيست را در سطح جهان شناسايي و به مجلس شوراي اسلامي و هيأت دولت ارائه دهد.
(قانون فوق در جلسه علني روز چهارشنبه نوزدهم ارديبهشت 1369 مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ19/2/1369 به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.)
همچنين در تاريخ 29 شهريور 1371 در يک قانون جامع و صريح، مجلس شوراي اسلامي قانوني با عنوان «قانون واحده اسلامي» به تصويب مي‌رساند که جاي هيچ گونه توجيه و سهل‌انگاري باقي نمي‌گذارد:
«ماده 1 - عقد هر گونه قرارداد - چه مستقيم و چه از طريق واسطه با شرکتها يا اشخاص مقيم اسرائيل يا با افراد تبعه اسرائيل يا افرادي که براي اسرائيل يا به نفع آن کشور کار مي‌کنند صرف نظر از محل اقامت آنان، براي کليه افراد حقيقي يا حقوقي ممنوع مي‌باشد و به ويژه زماني که اين گونه قراردادها در‌ارتباط با معاملات بازرگاني، عمليات بازرگاني يا هر گونه مبادله‌اي بدون توجه به ماهيت آن منعقد مي‌شود. شرکتها و مؤسسات ملي و خارجي که در‌اسرائيل داراي منافع، شعب يا نمايندگي هستند نيز بايد از انجام هر گونه معامله با شرکتها و اشخاص فوق‌الذکر خودداري کنند.»

سخن آخر:
امام خميني(س): "مسلمين بايد از استعمال کالاهاي اسرائيلي خودداري کنند و رابطه با اسرائيل و عمّال آن، چه رابطه ي تجاري، چه رابطه ي سياسي حرام و مخالفت با اسلام است."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 30
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    27 72
    جمع کنید این بساط گزارش تهیه کردنتونو!ماشین غیر استاندارد داخل رو به بهانه حمایت از تولید داخل با گذاشتن گمرک بالا برای واردات به خورد مردم میدید. برنج وارداتی که قیمتش نصف قیمت داخله به اسم حمایت از تولید داخل وارداتش رو ممنوع میکنید. باز کدوم کارخونه ای میخواد آشغالاشو به اسم شیر خشک و نسکافه به خورد ملت بده که سنگشو به سینه میزنید گزارش ده صفحه ای میسازید که "آیا نستله فلان است؟" دو قرون اگه تحلیلگرتون خودشو تکون میداد میرفت شرکتای تولیدی داخل نستله رو ببینه که چقدر اشتغال در کشور تولید کرده این چرندیات رو تحویل ملت نمیدادید. اون دنیا باید جواب کسایی رو که با این گزارشاتتون باعث بیکاریشون به بهای پول دریافتی از رقیباشون میشید بدید. یادتون باشه.به حق همین ماه عزیز خدا ازتون نگذره.
    • نسرین ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      15 0
      شما نوشتین اون دنیا باید جواب بیکار شده ها رو بدیم؟ من خودم دنبال کار بودم وشرکت نستله رشته منو استخدام داشت ولی حاضرم سختی بیکاری بکشم ولی خون یازده هزار کودک بیگناه فلسطینی که توی آب معدنی نستله ریخته میشه رو نخورم خوب چرا همین آب چشمه های دماوند به یک کارخونه ایرانی نمیدن حتما یک مشت بچه کش اسراییلی باید بیاد از آب ایران بدزده مگه خودمون چلاقیم 😡😡😡
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      4 0
      این خبر سال 90هست الانم که 1403هست وغزه 6ماهه داره روز وشب بمبارون میشه هم نستله تو بازار ما هست همه دنیا نه فقط مسلمونا تحریمش کردن ولی تو ایران هست
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    16 6
    اگه واقعا اینطوره که گفتید چرا جلویش گرفته نمیشه ؟کوکولارا گفتن امریکایی بعد مدتی جلوش را گرفتن توی قوطی هاش را با نمونه وطنی پر میکنند
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    12 6
    مشكل پپسي كه الحمدلله حل شد يه فكري هم براي نستله بكنيد
  • k-1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    5 11
    منم موافقم ما بايد رابطمون با اعراب حفظ كنيم
  • مصطفی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    36 10
    فکر میکنم لازم نیست برای هر کاری منتظر دولت باشیم بهتر است از خودمون شروع کنیم و در درجه اول خودمون محصولاتش رو نخریم وقتی فروش نداشته باشه خودش جمعش می کنه
  • حامد عسكري ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    18 10
    شما حواست به پُر شدن جيب نامبارك صهيونيست‌هاي كودك‌كُش باشه؛ نمي‌خواد نگران اون دنياي مردم باشي!!
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    8 12
    شما که میگی مثلا نسکافه برند نسکافه رو نخوریم تا حالا تفاوت این برند با برندهایی مثل آلتونسا و... رو حس کردید؟ یه چیز درست بزنید تا دیگه نسکافه نخریم
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    15 4
    اولا چرا هر وقت از صهیونیست صحبت می شه تمام نظر ها به سمت اسرائیل می ره؟ دوما فقط نستله نیست که به قول شما صهیونیستیه بلکه از گوشی موبایل و وسایل زندگی و وسایل کامپیوتر و پوشک بچه همه و همه صهیونیستیه. سوما برای تحریم این کالا ها باید جایگزین داشت وگرنه نمی توان مردم را از اون کالا محروم کرد
  • شتاب ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    16 6
    اگه نخورین چیزی ازتون کم میشه؟ ویتامین بدنتون ته میکشه؟
  • سید مهدی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    18 15
    با عرض تشکر بسیار از زحمات بسیار نویسنده محترم و سایت معظم. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمائید تا به گوش مسئولین برسد که دیگر برندهای صهیونیستی dell, hp, IBM, intel, AMD, motorola, nokia, nike و حدود 200-300 تا برند معروف جهانی دیگه که هر روز تو ایران از اونها استفاده می شه را تحریم کنیم و همه دسته جمعی بریم تو بیابون شتر سواری. البته می تونیم بریم پرورش شتر مرغ هم بکنیم . ضمنا صدا سیما هم باید تعطیل بشه چون دیگه نمی تونه فیلمهای هالیوود صهیونیستی رو نشون بده :))) خدا عقل بده به نویسنده عزیز
  • k-1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    6 11
    يعني اخرش بايد چي كار كرد خودمون بكشيم مشكل حروم بودنش حل ميشه اين حرفا يه مشت چرت پرت بيشتر نيست حاميان اصلي اسراييل امريكا و غربن كه با اين حساب ما نه بايد كالا ي اسراييلي بخريم نه امريكايي و نه غربي شكر خدا خودمونم كه تو توليد همه چيز همه كشورا رو زير پا له مي كنيم !!!! اخه يعني چي ما كه نمي تونيم هيچي نخريم به خاطر فلسطين
  • k-1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    كيه كه گوش بده؟؟؟
  • امین ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    23 4
    سلام به دوستان فقط کافیه که به قرآن مراجعه کنیم داد و ستد تجاری با کفاری در حال جنگ با مسلمانان هستند حرام است
  • سیدصدرا ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    9 7
    جمع کنید بابا شما هم با این چرت و پرت هاتون...! حالا یه ایران محصولات این شرکت رو نخره...ای واااای ور شکست میشن...! شما اگر عرضه داری بهترشو تولید کن تا ملت اونو بخرن...! فعلا که پراید 1 میلیونی رو 8 میلیون میدن به مردم...حرام اینه دادا...حرام الهی که میگن یعنی فروش 8 برابر قیمت...بله...!
  • احسان ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 1
    قابل توجه دوستان عزیز ادب و استدلال های افرادی مانند k-1 در پست های دیگر قابل توجه است پس خودتون رو خیلی به جواب دادن به این افراد مشغول نکنید فمهل الکافرین امهلهم رویدا
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    6 4
    کسی با محصولات صهیونیستی نخوردن نمیمیره که هیچ ضعیف هم نمیشه باشه آقای پرفسور تو بخور و با خوردنت آدم بکش
  • k-1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 2
    من نميدونم چرا امثال اين اقا احسان فكر مي كنن فقط خودشون ادب و استدلال دارن؟مگه حرفايي كه من در دو تا نظر پايين تر دادم غير منطقيه؟؟؟
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 0
    شما لطف کنید دنبال طرف های ایرانی برید چون ازیقدیم میگویند از......... یکیش محمود امیری مالک ماد ایران - نستله .....بعدی کاوه پور فتحی دلال......
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    جدی حل شد؟
  • حسین ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 5
    غلط میکنید تو ایران میفروشید
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 2
    تو استثنا هستی ! هر چه میخواهد دل تنگت بخور !! میگم حالا اگه این نستله ورشکست شد شما هم پرپر میشی !!!؟ پیشاپیش تسلیت ما را بپذیرید !
  • k-1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 3
    يكي از دوستان يه حرف خوبي زد حرفشم اين بود كه بريم شتر سواري منم باهاش موافقم با وجود هموطناني مثل شما
  • k-1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    7 3
    خطاب به ناشناس:ببين بچه صحبت من اين نيست كه اگر نستله نخورم ميميرم حرف من اينه كه ما اگر بخوايم تمام شركت هايي رو كه به اسراييل كمك مي كنن تحريم كنيم خودمون نابود مي شيم نظر اقا سيد مهدي رو بخون
  • k-1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 2
    در ضمن اقا احسان تعداد منفي ها بيانگر همراهي كاربران مشرق با شماست!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 5
    اولا مودب باش ! ثانیا اگه میفهمی خود خدا گفته : لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا ثالثا فکر کردی یه جواب بهت دادن مهم شدی !؟ می خواستن از جهالت درت بیارن که ظاهرا نرود میخ آهنین در سنگ و رابعا اینکه اگه سراغ داری کسی از نداشتن نستله و نوکیا و اینتل و اپل و ... مُرده ، حتما یه بی عرضه ای بوده که فکر میکرده باید اینطوری میشده و شده !!
  • k-1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 5
    خطاب به ناشناس اولي: اولا: كي به كي ميگه!!!! دوما:نه به جان خودت من عربي متوجه نميشم يا فارسي بنويس يا انگليسي ولي تا اين حد كه يكي از دوستان راهنمايي كرد تو زبون بسته مي خواي بگي خدا با مسلمين اونوقت كسي به تو نگفته كه قران با تفسيرش قران نه با ترجمش!!!!! سوما:امثال تو كي هستين كه باعث شين من مهم شم يا از مهم بودن بيفتم؟؟؟ جاهلم تويي با ............... چهارما:همين الان كه تو احمق داري مثلا نظر ميدي و چرت پرت ميگي با استفاده از همين محصولات استكباري!!!!! اگر اينا نباشن ما تو كشور خودمون حبسيم و هيچ اطلاعي از بيرون نداريم و خيلي چيز ها رو نبايد بخوريم از خيلي امكانات نبايد استفاده كنيم و ...........(خيلي بدتر از مردم كره ي شمالي) به اين ميگن مرگ حالا اگه مي فهمي (كه بعيد مي دونم)بفهم اگه نه به جهنم پنجما:شما كي مي خوايد ياد بگيريد تو كار بزرگتر ها دخالت نكنيد؟؟؟
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    ضمن تشکر از شهامت و اطلاع رسانی شفاف مشرق اقای محمود امیری سهامدار نستله ایران می باشد
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    دمت گرم سید صدرا... خیلی با نظرت حال کردم...
  • هادی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 2
    شاید ورشکست نشه... ولی حرف حضرت امام چی؟ مطمئنم تا آخر مطلبو نخوندی عزیز
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 1
    به یکی گفتن دمر آب نخور عقلت کم میشه، گفت عقل چیه !!؟ شما همون هر چه میخواهی بخور !! سی ساله ابر قدرت قوی شوکت پفکی نتونسته ، توی مثلا روشنفکر نمای تازه به دوران رسیده ابله که جای خودتم خیس میکنی !! ببین بچه ! ریز تر از این حرفهایی که مینمایی! وجود امثال توی حقیر همین قده که بیان تو این فضا ملت رو ناامید کنن و فکر کنن خیلیییییی میدونن و دیگران کلا پخمه به دنیا اومدن ، اما زهی خیالات ! برو همون فبله بدبختی خودتو بچسب که عنقریب چپه میشه و توی بیچاره مفلوک عزادار ! یه چیز دیگه ! تفسیر در برابر نص باطله عقل کل !!!
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    شما مفهوم کسب و کار بین المللی رو نمی فهمی . یه شرکت همه بازار دنیا رو گرفته. هم بازار ایرانو هم بازار اسرائیل. جهاد اقتصادی اینه که کشورتو بسازی. مگه رفتن این شرکت از ایران به اسرائیلیا ضرری می زنه؟ یا به حال ما سودی داره؟
  • مهدی ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 0
    اکثرهم لا یعلمون
  • k-1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    خب برادران مشرقي اقا مهدي فرمودند بيشتر شما فكر نمي كنيد!!!!!!
  • تفکر ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 2
    چرا نظر مردم مهم نیست چرا باید دولت دخالت کند هر کس بخرد و هر کس خواست نخرد نباید اجباری باشد . شاید نظر خیلی ها موافق نباشد . این حداقل آزادی است که یک انسان بتواند یک شیر خشک مورد نظر خود را بخرد. شما نخر ولی من می خرم. چرا که مبارزه با اسرائیل از طریق تقویت فرهنگ ، اقتصاد و سایر امور زیربنایی کشور می دانم نه با این کارها
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    روز قيامت وقتي خدا پرسيد تو که مي تونستي اصلا بهش لب نزني، چرا خوردي؟ چی جواب ميدي؟ الآن میتوني بلبل زبوني کني. اون دنيا که به جرم قتل گرفتند از دمت و انداختندت توي آتيش و لجن که نميتوني از اين استدلال هاي صدمن يه غاز بياري..
  • نلن ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    عزیز جان خیلی مادیگرایی
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    آقایونی که میگن اگه بخوایم محصولات اصراییلی رو نخریم بای بریم شتر سواری به این نکته توجه کنن که بحث این نیست که اگه نمیتونیم همه رو تحریم کنیم قرار نیست محصولات دیگه رو که جایگزین چه داخلی و چه خارجی براش هست رو هم بخریم تا اونجا که امکان داره باید از خرید این محصولات جلوگیری کرد مثلا شما هیچ جایگزی برای امثال نستله ، پپسی و... ندارید...؟؟؟؟!!!! ما که نمیخریم و نمیخوریم الآن سوار شتر نیستیم!!!
  • احسان ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    3 1
    آقای k-1 ادب شما رو میشه فی المثل در تیتر خبر تعجب کردن سید حسن نصرالله از دروغ های سی دی ظهور بسیار نزدیک است دید جالبه اونجا که همه به این حرف بی ادبانه شما اعتراض کردن میگید اینقدر منفی بزنید تا جونتون دربیاد اینجا منفی رو نشونه جواب مشرقی ها به بنده می دونید آخرش موضعتون رو مشخص کنید منفی خوبه یا بد؟ در مورد استدلال هم که گفتم ازآنجایی که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه و من قبلا با یکی از دوستان که طرز تفکر شمارو داشت روزهای متوالی در خوابگاه بحث میکردم و در نهایت تونستم قانعش کنم که دیگه از محصولات صهیونیستی استفاده نکنه و اتفاقا همونجا به من قول داد که دیگه نخره ولی من بهش روی تجربه های قبلی گفتم که نمی تونی و توبه سخته و اون هم می گفت نه من دیگه عمرا استفاده کنم جایی که به اسلام ضربه می خوره من نیستم و... در نهایت بیشتر از 3-4ماه از حرفش نگذشته بود که روز از نو و روزی از نو شما هم یکی مثل اون آدم بخواد کاری رو بکنه میکنه لذا من به سایر دوستان توصیه کردم وقتشون رو مثل من تلف نکنن والسلام من التبع الهدی
  • k-1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    5 4
    اونجا فقط چهار نفر به من اعتراض كردن كه فدا سرم در مورد منفي هم بستگي به جاش داره شما به قول خودت نمي خواد وقتت تلف كني برو يادتم باشه كه ديگه از اين تقريبا 300 برند معروف جهاني استفاده نكني چون استكبارين!!!!!!
  • مرتضي ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    8 2
    من كه خيلي وقته هيچ كدوم از محصولات اين شركت را نمي‌خرم. اينقدر هم الحمدالله جايگزين براش توي مملكت ما ريخته كه اصلا احساس كمبود هم نمي‌كنم ﴿هرچند كه اگه منحصر به فرد هم بود باز نمي‌خريدم﴾. كاري هم ندارم ورشكست مي‌شه يا نمي‌شه و بقيه چي مي‌گن. من به وظيفه خودم عمل مي‌كنم حتي اگه تمام دنيا اين كار را نكنند يا بهم بخندند.
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    6 2
    همین سایت مشرق هم باید تعطیل بشه چون به برکت همین شرکتهای AMD , intel , motorola , . . . چراغ سایتش روشنه !!!!!!!!!
  • مرتضي ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    6 2
    اخوي ناشناس! من از وقتي فهميدن نسكافه به كي منفعتش مي‌رسه، جاكوبز مي‌خورم و كاملا هم راضيم. بهتر نباشه، بدتر نيست. تا دلت بخواد مارك‌ۀاي ديگه هم هست. برادرمم يه مارك ديگه مي‌خره كه البته به نظر من خيلي تلخه، ولي توي فاميل‌هاي درجه اول من ديگه كسي نستله نمي‌خره. اگه جايگزين براش نبود هم كلا نمي‌خورديم. شكمي كه نشه جلوشو گرفت كه بايد كارد بخوره!
  • ایرانی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    5 0
    هر کی هر قدر هم کوچک باید به وظیفه ی خودش عمل کنه حالا اون شرکت ورشکست بشه یا نشه...
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    حالم از نظرت به هم خورد.به این میگن قاطی کردن دوتا مساله با هم !گرون فروشی تو ایران چه ربطی به تحریم اسرائیل و حمایت از فلسطینی ها داره؟
  • anti zion ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    1 0
    نظرم چه ایرادی داشت که نذاشتین؟؟!!(در جواب سید صدرا)
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    2 0
    خود گویی و خود خندی به به عجب آقای هنرمندی! راستی توی حیفا چند شیکیل بهت میدن؟!
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    3 2
    اگر شما طالب شتر سواری دولا دولا هستید بفرمایید این شما و این بیابان و این هم شترمرغ و شتر و غیره و غیره. مرد حسابی چرا مغلطه میکنی؟! فکر کردی مردم مثل شارون گوربه گوری احمق هستند؟! حرف ما اینه که چرا در ایران باید مجبور باشیم با وفور انواع مختلف آب معدنی و خوراکیها و تنقلات موجود که شاءبه صهیونیستی بودن ندارند یک چنین شرکتی مثل نستله که میاد سایبان تبلیغاتی به زبان عبری رو وارد ایران میکنه فعالیت اقتصادی بکنه؟ باز هم شما میتونی بری شترسواری اگه دلت میخواد اما اینو بگم که امثال من کم نیستند که هنوز حرف نزدند چون امثال شما که دهانهای بزرگ و زبان درازتان فرصتی برای شنیدن بهتون نمیده و لزومی برای حرف زدن به حمقا احساس نمیشه! شتر سواری خوش بگذره!
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    2 0
    وقتی نماینده های مجلس ما دسته جمعی میرن برای افتتاح نمایشی تبلیغی محصولات ال جی و عکس یادگاری میگیرن اونوقت شما انتظار داری شرکتهای نستله و کوکاکولا که پولشون از پارو بالا میره با رای این نماینده های دمدمی مزاج مسلمان نما تحریم فعالیت بشه؟!!
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    2 0
    ما بالاخره نفهمیدیم شما نگران مشکل اشتغال ایرانی ها هستی یا نگران تخته شدن درب یک شرکت صهیونیستی؟! اولا شرکت نستله تمام مدیرانش هندی و غیر ایرانی هستند و به ایرانی ها به هیچ عنوان مجال ابراز فرصت مدیریتی نمیدن مگر اینکه بخوان ظاهر سازی بکنند. ثانیا تولید داخلی رو اگر با بسته های تشویقی و بستن عوارض بالا نسبت به واردات حمایت نکنیم یعنی ضربه به اشتغال داخلی و از بین رفتن فرصتهای رشد و توسعه ملی و در عوض واردات یعنی پول ایرانی برود در جیب کارگر خارجی! تناقضات گفتاری امثال شما که حیران و ویران دبدبه کبکبه های زندگیهای پرزرق و برق هستید از هر سمی برای ایران و ایرانی مهلک تر است اما آنقدر زبانتان دراز است که لهله زنان اجازه بیان حتی نظر کارشناسی و ابراز تحقیقات این و آن را نمیدهید. حالا در مقابل اگر جلوی واردات باز میشد از یک طرف دوباره نق میزدید که آی بیایید ببینید مملکت را آب برده و همه شما را خواب برده و ایران پر شده از جنسهای اجنبی و فلان و فلان! ما موندیم به کدام ساز شما حرکات موزون کنیم؟!
  • بنده خدا ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    با خرید هریک از بسته های نستله خون مسلمانان فلسطینی را بنو شیید ..... هر کی حاضره بسم الله اما من نسکافه نمی خورم که بشه بند پوتین اسراییلی من نسکافه نمی خورم که بشه یک گلوله سرب توی سینه برادرها وخواهرهای فلسطینی من نه نسکافه می خورم نه هیچ اشغال حروم اسراییلی رو
  • ناشناس ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    4 0
    خیلی خوبه که ما شرکتهایی مثل نستله را تحریم کنیم ولی سوال اینجاست که با وجود این همه دلیل و برهان که آوردین و اینقد واضحه که این شرکت حافظ منافع اسراییله . اونوقت چه کسی و با چه مجوزی به این شرکت تو ایران اجازه کار داده
  • اشکان ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    1 1
    فقط نستله یه جنس باکیفیت محصولات نستله تو ایرانمون هست ؟که نریم محصولات به قول بعضیا اسرائیلی روبخریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمود ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 0
    عزیزانی که باور ندارند یه سر به مستند ظهور بزنند تا متوجه بشند.
  • Saoshyant ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    2 0
    هم عزیه هم لبنان، جانم فدای اسلام... نخوردن و نخریدن که سهله!!! منتها به خیلی جیزا دیگه اعتمادی نیست! با دید باز و اطمینان قطلب باید تحریم کرد نه با شک و شبهه! ضمناً خیلی‌ها اعتقاد ندارند! خب نداشته باشند! من ایمان دارم به کاری که می‌کنم و تا جایی که بتون اون رو اشاعه می‌دم و جلوی مخالف‌ش رو می‌گیرم! ولی ناحقی نخاهم کرد! التماس دعا! :)
  • علی ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 1
    ای بابا...وقت خودتون رو سر چه بحث هایی تلف میکنید
  • سامان ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 1
    با سلام. مطلبی که در بالا با مضمون ارتباط شرکت آب معدنی دماوند با شرکن نستله آوردید، رو بر چه اساس ذکر کردید؟ من متن صحبت آقای بشارت ـ مدیر عامل شرکت ـ رو در خبرگذاری فارس خوندم. ایشون کجا این حرفها رو زده؟ ایشون گفته که شرکتشون از یک شرکت فرانسوی با نام اویان کمک می گیره که اویان هم زیر مجموعه شرکت دنون هست. کجا گفتن که با نستله همکاری دارن؟ لطفا اصلاح کنید
  • احمد ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اصلا میدونید از مرزهای شرقی و غربی و شمالی و جنوبی ایران بری اون طرف آدمی وجود نداره فقط ما آدمیم و بس مرگ بر زمین , مرگ بر منظومه شمسی , مرگ بر کهکشان راه شیری و ... زنده باد خودمان
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    5 3
    مرگ بر اسراییل درود بر رزمندگان اسلام سلام بر شهیدان
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 3
    من از همه عزیزانی که نظردادن خواهش میکنیم یکم دید خودشونو باز ترکنن انقدر زود قضاوت نکنن چرا میخواین همه چیزو محکوم کنید اآب معدنی نستله توی خود ایران تولید میشه مدیرانشم کاملا ایرانی هستن درضمن باعث اشتغال زایی بالایی هم بطور مستقیم وهم بطور غیرمستقیم شده اگه تعطیل بشه کی جواب این همه کارگرو میده باسپاس ازهمه شما
  • محمود صفاریان ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 0
    نستله تولید ایران تحت لیسانس نستله اصلی هست که سرمایه داران اسرائیلی مالک اون هستند؛ هرگونه خرید و یا مصرف محصولات نستله اشکال داره، بیایید هزینه گلوله و موشک های اسرائیلی رو تامین نکنیم جواب خدا رو باید بدیم.
  • محمود صفاریان ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 0
    ناشناس عزیز درسته که تولید داخله اما تحت لیسانس شرکت اصلیه و درصدی از سودش متعلق به نستله ی اصلیه. اشتغال زایی به چه قیمت؟ به قیمت نسل کشی و کودک کشی در غزه و فلسطین و غیره؟.. دقت کن رفیق.
  • محمود صفاریان ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 0
    متنی که شما خواندید تمام آنچه آقای بشارت تا بحال گفته اند نیست؛ ضمنا دنون هم صهیونیستی هست و این کمپانی ها قراردادهای همکاری با هم دارند. مانند پپسی و کوکاکولا که به ظاهر رقیبند اما پشت میز قراردادهای همکاری امضا می کنند. و...
  • محمود صفاریان ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    چرا وجود داره منتها به شرطی که شما تند نری و منطقی باشی.
  • محمود صفاریان ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 0
    پس رسم وفاداری چی میگه؟
  • محمود صفاریان ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 0
    با این الگو که دولت هیچ دخالتی نکند و هرکی هرچی خواست بخره بسازه بفروشه و اینها جنگلهای آمازون هم اداره نمیشه چراکه حتی در آمازون هم قوانینی بین حیوانات حاکمه؛ این حداقل آزادی نیست این مقدمه ی بی بند و باری و هرج و مرجه که دولتها هیچ دخالتی نکنند؛ بله کار فرهنگی و زیربناها لازمه اما این ممنوعات هم لازمه. چرا مسئله رو ساده میگیرید؟! عزیز من واضحه که روزانه چه پولی به جیب صهیونیستها واریز میشه با همین خرید محصولات.
  • محمود صفاریان ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 0
    شترسواری هم خوبه لذتبخشه، ان شا ا.. قسمت بشه با هموطنان علاقه مند.
  • محمود صفاریان ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    4 0
    اینها چرت و پرت نیست حقایقیه که تابحال بهش بی اعتنایی شده؛ مشکلات قیمت خودرو هم مهم هست باید برطرف بشه اما ارتباطی با این موضوع نداره؛ یه ایران رو دست کم نگیر که بزرگترین مصرف کننده های نوشابه توی دنیا هست اون هم از نوع کوکاکولای اسرائیلی! یه ایران اگه مصرف نکنه اسرائیلیه ضربه سنگینی می خوره، از ایتالیایی ها هم کمتر هستید که محصولات اسرائیلی رو تحریم کرده اند؟
  • محمود صفاریان ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 0
    بستگی به معرفت آدم داره، یکی داره به یکی دیگه تو خیابون زور میگه و به بار کتک گرفته و جیبش رو خالی میکنه، من هم میتونم جلوی ظلم رو بگیرم و هم میتونم بگم به من چه من که نمیتونم لباسهام رو خاکی کنم بخاطر اون آدم مظلوم!!
  • محمود صفاریان ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 0
    اگر ما اندکی اهل دقت جدی میگرفتیم الان به این وضع نمی افتادیم. استفاده از تکنولوژی یا کالای دشمن برای ضربه زدن به خودش مانع نداره حکم غنیمت رو داره، اما قرار نبود این intel, AMD و hp بشه خوراک شب و روز ما و اوقات تفریحمون رو پر کنه، نبایستی عمومی میشد نبایستی جزء لوازم خانگی میشد. این از کم دقتی ما بود که اینطور شد حالا هم دیر نشده میشه اصلاح کرد. انصافا الان انقدر برنامه های زیبا هست که تولیدات توهم زای هالیوود پیشش مسخره است نترسید صدا و سیما تعطیل نمیشه همچنان به کار ادامه میده هالیوود متری چنده. خدا به هممون عقل بیشتر بده.
  • محمود صفاریان ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 0
    نستله تولید ایران تحت لیسانس نستله اصلی هست که سرمایه داران اسرائیلی مالک اون هستند؛ هرگونه خرید و یا مصرف محصولات نستله اشکال داره، بیایید هزینه گلوله و موشک های اسرائیلی رو تامین نکنیم جواب خدا رو باید بدیم.
  • مرتضی گرجی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 4
    نستله در ایران لازمه چرا که یه تکونی به شرکتایه ایرانی داده که به فکر کیفیته بهتر باشن من یکی از کارکنان شرکت بودم به نظر من نستله تمام درامدش صرف گشایش کار بیشتره .برخورد دوستان با هم به این شکل هم درست نیست به فکر نون باش
  • بهرام ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    5 0
    شرکت نستله کارکنان ایرانی هم داره و من این شرکت رو دیدم و حتی دختران و زنان ایرانی در اتاقشون بدون روسری هستند و با مدیر عامل شرکت نستله دست هم میدن و فقط میخواستم جواب دوستی رو بدم که گفت نستله فقط کارکنان هندی و غیر ایرانی داره بله داره اکثرا کارکنانش هندی و پاکستانی هستند ولی ایرانی هم هست از دژبانی شرکت نستله گرفته تا کارگران و یکسری پیمانکارهاش توی ایران خیلی از شرکتها در دست سرمایه گذاران اسرائیلی هستند من می بینم یکنفر میاد میگه مرگ بر اسرائیل نمیگم کار اشتباهی میکنه ولی وقتی میبینم از شیر خشک و آب معدنی نستله استفاده میکنه از اینکه هم وطنان ایرانی من از اتفاقات اطرافشون بی خبر هستند و میگن مرگ بر اسرائیل و بعد کلی سود یا مفت رو مستقیم تو جیب کسانی میفرستند که ظالم ترین آنسانهای روی زمین هستند من در شرکت نستله کار کردم مدیر فنی اونها تا چند سال پیش ژیل سوئیسی بود ولی خیلی وقته نرفتم خیلی شرکت تمیز و قانونمندی هست و هر کسی وارد شرکت بشه باید کلاه و کاور بپوشه ولی بنظر من استفاده از کالاهای نستله خیانت بزرگ به سرمایه و کار ایرانی است شرکت نستله 95 درصد نیروی کارش غیر ایرانی هستند و این نشون میده حمایت از همچین شرکتی یعنی باعث بانی شدن بیکاری کارکنان شرکتهای ایرانی مثل مامانا چرا نیاید از محصولات شرکتهای ایرانی خرید و رفت از شرکتی خرید که ما ادعا میکنیم با آنها مشکل باوری و ریشه ای داریم اصلا باور و مشکلات عقیده ای رو بذاریم کنار اصلا نستله مال هر کجا هست مهم نیس بنظر من خرید از هر شرکت خارجی که سرمایه رو از کشور خارج میکنه خیانت بزرگی هست به کشور پس ای ایرانی تویی که میگویی مرگ بر اسرائیل حرفت با عملت باید یکسان بشه گفتن مرگ بر اسرائیل هیچی فایده ای نداره عمل کردن تحریم شرکت نستله هست که پول و سرمایه های کشور ما رو مستقیم تو جیب اسرائیل میفرسته حالا بازم برو نستله بخر و ادای آدمهای روشنفکر رو در بیار...
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    4 1
    من هم موافقم که برای تحریم یک کالا، باید جایگزین بهتر از آن را ایجاد کرد
  • یک دوست ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    5 0
    سلام آخه بگید اگه خوردن نستله حرامه پس چرا توی مغازه های ایران موجوده؟چجوری به خانوادمون بگیم اینا حرامه در صورتی که خیلی هاش برند های معتبر و خوبی هستن اصلا قصد حمایت از صهیونیت رو ندارم اما یه سوال بزرگ اینه که چرا اینا توی بازار ها پس بدونید که حتبدونیدما چن تا ایرانی ازش سود به جیب میزنن که جلوش رو نمیگیرن مشکل از مسئولان ما هست
  • مرتضی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    2 1
    وسط شهرک فاسطینی غزه شرکت نستله وجود داره و کارگرانش فلسطینی هستند
  • مهرداد ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    4 0
    اگه تک تک ماایرانیهابه وظیفه دینیمون عمل کنیم حتی یک دست هم میتونه صدای بلندی تولیدکنه
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 7
    مسخره هههههههااااااااااااا یه جه جیزای توجه میکنید واقعا الان مشکل ما شرکت نستله هست
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    3 0
    مسئولين مردن مردم چه كنن
  • علیرضا جلالی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 5
    وقتی چیزی نمی دونید زر مفت نزنید. حرف مفت. اراجیف یعنی همین. ... چه ربطی به شقیقه داره؟
  • ناشنوس ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    1 2
    برید سر تراریخته نظر بدید ک سرطان زاست ک یه عده ذوق میکنن تو ایران وارد کردن و دارن گسترش میدن تو شبکه خبرم ذوقشون رو نمایان میکنن ! مونسانتو هم اسرائیلیه پس چرا اونو دارن رواج میدن با افتخار و مردمو ب کشتن میدن !!!!!!!!حداقل نستله رو سلامت مانور
  • ناشنوس ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    3 2
    برید سر تراریخته نظر بدید ک سرطان زاست ک یه عده ذوق میکنن تو ایران وارد کردن و دارن گسترش میدن تو شبکه خبرم ذوقشون رو نمایان میکنن ! مونسانتو هم اسرائیلیه پس چرا اونو دارن رواج میدن با افتخار و مردمو ب کشتن میدن !!!!!!!!حداقل نستله رو سلامت انسان مانور نمیده
  • مهدیار ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    3 1
    ناشنوس باهات موافقم
  • محدثه بیدآبادی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    6 0
    "بسمه تعالی" با سلام اینجانب ۲۰ سال است که اسم این شرکت وابسته به رژیم غاصب کودک کش اسرائیل را می بینم که مومنین تحریم می کنند. ان شا الله همه ی مردم مدافع خون نوزادان و بچه های فلسطین باشند.
  • روزبه احمدی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 1
    همه می دونن سیگار رابطه مستقیم داره با سرطان ،چرا در ایران تولید می کنید
  • نسرین ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 0
    یازده هزار کودک فلسطینی کشته شده اند چطور میتونید آب معدنی نستله رو بخورین وقتی خون کودکان بی گناه داخل آب معدنی نستله هست؟یعنی توی ایران از کوههای دماوند این همه تولید کننده ایرانی نمیزارین آب تولید کنن از اسراییل بچه کش میارین؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    2 0
    این به شعور مسیولان ایرانی برمی گرده که اجازه بزرگتر شدن این شرکتها در داخل ایران را ندهند چون هرچقدر بزرگتر بشوند موقع تعطیلی یا فشار ایران کشور بیشترین ضربه را می خوره. این شرکتها بصورت هدفمند دیگر شرکتهای مستقل را نابود یا زیر مجموعه خودشون میارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس